2019-10-10, 20:59
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Inte nog med det...
Både Aftonbladet och Expressen skriver att hon sågs under kvällen den 14:e
Anmäldes försvunnen den 15:e

Expressen:
Det man vet är att hon senast sågs i livet vid 23-tiden måndagen den 14 maj. Morgonen därpå anmäldes hon försvunnen av anhöriga, varpå polisen startade en utredning om misstänkt människorov.

Inte nog med det, igen.!!
Polisen själva la ut detta på sin hemsida.

Polisen.se:
Polisen söker personer i mordärende
Natten mellan 14-15 maj 2018 försvann Lena Wesström från Örebro. Hon återfanns mördad i närheten av sin bostad några dagar senare. Polisen söker efter ett antal personer som kan ha viktiga upplysningar i ärendet.

Polisen söker efter två kvinnor i 18-årsåldern som natten mellan den 14-15 maj 2018 kom gående på Apelvägen i Örebro, någon gång runt 23:45 – 00:15. De ledde varsin cykel och gick in på Videvägen. Polisen är angelägen om att få prata med kvinnorna. Är du någon av kvinnorna eller tror du att du vet vilka de är? Kontakta polisinspektör Lisa Rehn kontorstid på telefon 0705-19 38 29.

Den 20 maj 2018 pågick en marknad/trädsgårdsdag i Karlslund. Marknaden besöktes av ett par som började småprata med en kvinna. Hon berättade att hon sökte efter någon som hette Peter. Kvinnan berättade också att hon bor nära platsen där Lena Wesström hittades död och att hon hade vaknat vid midnatt natten mellan 14-15 maj då Lena försvann, och iakttog då en person som pratade utanför bostaden. Kvinnan beskrivs vara i 70-årsåldern eller vart fall övre medelåldern. Hon är ca 158-160 cm lång och har grått, kortklippt hår. Polisen är angelägen om att få prata med kvinnan. Är du kvinnan eller tror du att du vet vem hon är? Kontakta polisinspektör Lisa Rehn kontorstid på telefon 0705-19 38 29

Medieförfrågningar hänvisas till polisens mediecenter 010-569 46 00.

Nyhet från
Polisen

Publicerad 07 september 2018 09:00

Lena försvann natten mellan den 14-15:e

Yes, det lutar åt tryckfelsnisse trots allt, djävla slarv helt enkelt.

Då har vi bara bekymret med MGK kvar, ska hon in eller ur ekvationen?
Citera
2019-10-10, 20:59
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Inte nog med det...
Både Aftonbladet och Expressen skriver att hon sågs under kvällen den 14:e
Anmäldes försvunnen den 15:e

Expressen:
Det man vet är att hon senast sågs i livet vid 23-tiden måndagen den 14 maj. Morgonen därpå anmäldes hon försvunnen av anhöriga, varpå polisen startade en utredning om misstänkt människorov.

Inte nog med det, igen.!!
Polisen själva la ut detta på sin hemsida.

Polisen.se:
Polisen söker personer i mordärende
Natten mellan 14-15 maj 2018 försvann Lena Wesström från Örebro. Hon återfanns mördad i närheten av sin bostad några dagar senare. Polisen söker efter ett antal personer som kan ha viktiga upplysningar i ärendet.

Polisen söker efter två kvinnor i 18-årsåldern som natten mellan den 14-15 maj 2018 kom gående på Apelvägen i Örebro, någon gång runt 23:45 – 00:15. De ledde varsin cykel och gick in på Videvägen. Polisen är angelägen om att få prata med kvinnorna. Är du någon av kvinnorna eller tror du att du vet vilka de är? Kontakta polisinspektör Lisa Rehn kontorstid på telefon 0705-19 38 29.

Den 20 maj 2018 pågick en marknad/trädsgårdsdag i Karlslund. Marknaden besöktes av ett par som började småprata med en kvinna. Hon berättade att hon sökte efter någon som hette Peter. Kvinnan berättade också att hon bor nära platsen där Lena Wesström hittades död och att hon hade vaknat vid midnatt natten mellan 14-15 maj då Lena försvann, och iakttog då en person som pratade utanför bostaden. Kvinnan beskrivs vara i 70-årsåldern eller vart fall övre medelåldern. Hon är ca 158-160 cm lång och har grått, kortklippt hår. Polisen är angelägen om att få prata med kvinnan. Är du kvinnan eller tror du att du vet vem hon är? Kontakta polisinspektör Lisa Rehn kontorstid på telefon 0705-19 38 29

Medieförfrågningar hänvisas till polisens mediecenter 010-569 46 00.

Nyhet från
Polisen

Publicerad 07 september 2018 09:00

Lena försvann natten mellan den 14-15:e
Ja iaf för mig är det självklart så och vad som stod i den billiga boken får helt enkelt rikta in sig på en lägre position på prispallen.
Om(m) SD plockades in ett dygn tidigare än vi trott borde det självklart finnas ett pappersspår som visar detta, tvivlar på att vi får se ett sånt.
Citera
2019-10-10, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nej de har inte alltid en stämpel i pannan. Men det är svårt att förändra någon annan. Med frihet kommer ansvar. Om man vill slippa ansvar så kanske vi skulle inrätta något slags förmynderskap, vi tar bort friheten att själva välja partner?

Men apropå idealiserad bild av verkligheten, det går det väl inte att komma ifrån att en del kvinnor verkar medvetet välja dåliga partners, som att man snarare antingen söker ett förbättringsprojekt eller något kvinnan kan se bättre ut invid (tom en häxa ser väl ut som ett helgon invid någon som Martin Jonsson?)?

SD valde fel partner när han tvångsrekryterade LW att börja med GC, dels var hon inget "fogligt lamm" och dels blev hon bättre än honom. Shit happens!

Att vara sådan liten skit att ta till mord, än att svälja stoltheten är vidrigt. (Givet sannolikt misstänkt leder till fällande dom - vilket jag tror.)
Senast redigerad av Remark 2019-10-10 kl. 21:18.
Citera
2019-10-10, 21:14
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Jag tror också att hans datum stämmer.

T.ex. i samband med mötet måndagen den 14 maj framgår att 'den förundersökningsledare som hade jouren var på väg upp till oss" /../ "hantera ett anmält försvinnande".

Och jour skulle ju i så fall kunna vara någon som tjänstgör/tjänstgjort just under exempelvis helger.

Står det något om varför han avbröt
hundsöket?
Citera
2019-10-10, 21:18
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
hundsöket?
Han var aldrig inblandad i det
Citera
2019-10-10, 21:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
LW var hemma på måndagskvällen och chattade med flera olika personer.

Precis dig jag tänkte på.
Och även andra i LWs bekantskapskrets borde ha reagerat, då snacket brukar gå.
Enligt grannen joggade hon och sedan presentinslagning, chatt...

Att det skulle ha hänt något annat allvarligt som föranledde förhör, husrannsakan osv tidigare, det borde väl ha framkommit.
Skulle LW sitta och chatta i lugn o ro då?
Citera
2019-10-10, 21:22
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
hundsöket?
Har inte sett den uppgiften i media. Troligen en sk. "remarkare":
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-10-10, 21:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Yes, det lutar åt tryckfelsnisse trots allt, djävla slarv helt enkelt.

Då har vi bara bekymret med MGK kvar, ska hon in eller ur ekvationen?

Hon skall in.

Men först....
Det kan ju ha varit så att det har varit nån form av bråk mellan Lena och SD/HD nån dag innan som polisen vetat om.
Nåt som ledde fram till mordet den 14-15:e
Nåt tjafs som börjar den 12:e och sen eskalerar. Polisen får anledning att ta i SD.
När SD släpps ut igen så är han och HD bra förbannade och natten 14-15 slår dom ihjäl Lena.
Kanske nåt sånt... Och sen har datumen missuppfattats i olika sammanhang.
Enda logiska förklaringen för mig.

Vag gäller vårt-kärringen HD, så tror jag att hon var med och slog ihjäl Lena.
Jag tror att hennes kvinnliga raseri och hat inte kunde stoppa henne när Lena väl var död.
HD var tvungen att mosa hennes huvud.
SD hade nöjt sig med att "bara döda" Lena.
HD ville mer, hon ville även straffa Lena och därför mosade HD Lenas huvud/kropp.

Tror att polisen vet detta, men problemet är bara bevisningen.
Jag hoppas så mycket att det skall komma nåt från NFC som kan binda även HD.
Jag är övertygad om att HD var med.
En annan anledning som är stärkande.... är just att åklagaren redan häktat HD en gång för mord, så NÅT har åklagaren i alla fall, men tyvärr så räcker det tydligen inte hela vägen, just idag. Men NÅT litet finns där.

Kärringen skall IN, igen.

Jag tror faktiskt att den största delen av utredningen just nu är riktad mot just HD och att försöka binda även henne.
Just Stefan är nog i mångt och mycket färdig-utredd.
Senast redigerad av Avd.9 2019-10-10 kl. 21:27.
Citera
2019-10-10, 21:25
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
SD valde fel partner när han tvångsrekryterade LW att börja med GC, dels var hon inget "fogligt lamm" och dels blev hon bättre än honom. Shit happens!

Att vara sådan liten skit att ta till mord, än att svälja stoltheten är vidrigt. (Givet sannolikt misstänkt leder till fällande dom - vilket jag tror.)

Tvångsrekryterades? Bara för att han reggade ett konto åt henne utan att fråga var hon väl inte tvungen att ägna sig åt det om hon inte själv hade haft lust med det? Är det inte en självmotsägelse att skriva att hon tvångsrekryterades och inte är ett fogligt lamm?

Du tror att LW mördats på grund av sin duktighet i geocaching?
Citera
2019-10-10, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Han var aldrig inblandad i det

I alla andra fall jag följt är det polisen som rekvirerar hundenheten och markerar upp vilka områden dom skall avsöka, sedan är det chefen för hundenheten som genomför söket.

Samma ansvarsfördelning, sker om MPS inkallas. Här skedde det aldrig?

PS verkar livrädd för ansvar för den lön han uppbär.
Citera
2019-10-10, 21:32
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Hon skall in.

Men först....
Det kan ju ha varit så att det har varit nån form av bråk mellan Lena och SD/HD nån dag innan som polisen vetat om.
Nåt som ledde fram till mordet den 14-15:e
Nåt tjafs som börjar den 12:e och sen eskalerar. Polisen får anledning att ta i SD.
När SD släpps ut igen så är han och HD bra förbannade och natten 14-15 slår dom ihjäl Lena.
Kanske nåt sånt... Och sen har datumen missuppfattats i olika sammanhang.
Enda logiska förklaringen för mig.

Vag gäller vårt-kärringen HD, så tror jag att hon var med och slog ihjäl Lena.
Jag tror att hennes kvinnliga raseri och hat inte kunde stoppa henne när Lena väl var död.
HD var tvungen att mosa hennes huvud.
SD hade nöjt sig med att "bara döda" Lena.
HD ville mer, hon ville även straffa Lena och därför mosade HD Lenas huvud/kropp.

Tror att polisen vet detta, men problemet är bara bevisningen.
Jag hoppas så mycket att det skall komma nåt från NFC som kan binda även HD.
Jag är övertygad om att HD var med.
En annan anledning som är stärkande.... är just att åklagaren redan häktat HD en gång för mord, så NÅT har åklagaren i alla fall, men tyvärr så räcker det tydligen inte hela vägen, just idag. Men NÅT litet finns där.

Kärringen skall IN, igen.

Jag tror faktiskt att den största delen av utredningen just nu ör riktad mot just HD och att försöka binda även henne.
Just Stefan är nog i mångt och mycket färdig-utredd.

Ja, på något djävla sätt är MGK inblandad i dådet, hur har jag inte räknat ut än men eftersom Hiding gick "all in" på henne och valde att ta henne för mord så känns det som om MGK är ordentligt insyltad i händelsen.

Blir en förbannat underlig twist på allt om det visar sig att paret som LW vigde till ett liv i nöd och lust har gemensamt mördat sin vigselförrättare, dessutom så har vigselförrättaren haft en affär med brudgummen i paret, helt djävla osannolikt, inte ens i "Midsummer murder" har de lyckats fått till en sådan twist.
Citera
2019-10-10, 21:32
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
I alla andra fall jag följt är det polisen som rekvirerar hundenheten och markerar upp vilka områden dom skall avsöka, sedan är det chefen för hundenheten som genomför söket.

Samma ansvarsfördelning, sker om MPS inkallas. Här skedde det aldrig?

PS verkar livrädd för ansvar för den lön han uppbär.
Du har fått honom på hjärnan pga hans politiska inställning. Vill du veta hur det egentligen fungerar hos polisen i Örebro har jag postat flera inlägg om det men om man är predisponerad att vägra ta in verkligheten så tjänar de naturligtvis ingenting till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in