2011-12-20, 00:47
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Ove-Sundberg-
Tittar man på kurvan längst ner på sidan du länkade så vid åldern 35-44år ligger värdet högst, om jag inte missuppfattat den. Själv ligger jag på 14 och är mellan 35-44år. Jag har dom flesta symptomen förutom att lägga på mig fett men det har jag aldrig gjort. Har talat om vilka symptom jag har på vc men det beror NOG på det eller det får man till svar.

Skit i den kurvan! S-Testosteron 14, hur såg S-SHBG? Kan du skaka fram det värdet? För man kollar det värdet också när man tar prover. Det blir lättare för mig att skaka fram medelvärdet för din ålder då.
Jag undrar även "när" tog du detta provet? Och hur många gånger har du lämnat prover? Hur ställer sig din läkare till ditt provsvar?
Citera
2011-12-20, 11:54
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Får min andra injektion i dag eller i morgon som jag längtat, sedan blir det testo e
Citera
2011-12-20, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Skit i den kurvan! S-Testosteron 14, hur såg S-SHBG? Kan du skaka fram det värdet? För man kollar det värdet också när man tar prover. Det blir lättare för mig att skaka fram medelvärdet för din ålder då.
Jag undrar även "när" tog du detta provet? Och hur många gånger har du lämnat prover? Hur ställer sig din läkare till ditt provsvar?

Tog första provet för 12år sedan och ett i sommras, diskuterade det första provet med doktorn när jag var där för mitt andra prov och då tyckte hon att det inte var högt värde direkt. När jag ringde doktorn för och kolla värdena som togs i sommras så sa hon att allt var bra trots mitt FSH låg lite över normalt sen var det bra med det tyckte hon.

Första gången jag tog prover så kände hon på kulorna och tyckte dom krympt, så hon skulle kontakta en urolog. Men det var bara att låta tiden gå tyckte urologen och sen rann det väll ut sanden.

Får ringa vc för exakta värden på provsvaren.
Senast redigerad av -Ove-Sundberg- 2011-12-20 kl. 12:32. Anledning: tilllägg
Citera
2011-12-20, 12:37
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Ove-Sundberg-
Tog första provet för 12år sedan och ett i sommras, diskuterade det första provet med doktorn när jag var där för mitt andra prov och då tyckte hon att det inte var högt värde direkt. När jag ringde doktorn för och kolla värdena som togs i sommras så sa hon att allt var bra trots mitt FSH låg lite över normalt sen var det bra med det tyckte hon.

Första gången jag tog prover så kände hon på kulorna och tyckte dom krympt, så hon skulle kontakta en urolog. Men det var bara att låta tiden gå tyckte urologen och sen rann det väll ut sanden.

Får ringa vc för exakta värden på provsvaren.

Be om att få göra nya prover och funkar det inte med allmänvård så vänd dig till en privat läkare där du ber om en noggrann undersökning. Fördelen med allmänvården är att du kommer lindrigt undan prismässigt, men frågan är om man ska låta det vara en avgörande faktor när det kommer till ditt välmående. Bara i år har jag kollat mina värden vid 4 tillfällen.
Citera
2011-12-21, 17:11
Medlem
Ahyms avatar
Citat:
Får min andra injektion i dag eller i morgon som jag längtat, sedan blir det testo e

Hur kommer det funka, testar dom bara någon gång för att få in rätt nivå? Kanske därför dom är försiktig med att skriva ut, verkar ju leda till doping ;D
Citera
2011-12-22, 00:39
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahym
Hur kommer det funka, testar dom bara någon gång för att få in rätt nivå? Kanske därför dom är försiktig med att skriva ut, verkar ju leda till doping ;D

Jag gissar att det är lite tätare kontroller i början, detta då man vill få in rätt intervall.
I dag fick jag min andra injektion och som jag njöt Det tog sköterskan ca 6-8 min att få in allt, gissar att hon var en aning nervös men det gick bra. Nästa kontroll blir om 4 veckor då min läkare vill se vilken nivå jag är uppe på och utifrån det kommer han bestämma vilket injektionsintervall jag ska ligga på.

Om TRT leder till dopingmissbruk låter jag bli att uttala mig om, har dock väldigt svårt att tro att det faktiskt är så. En sak är säker inleder man en TRT och får känna på hur gott det är med testo vill man aldrig mer kliva av och för egen del är det testo 4 life som gäller även om det innebär ett kortare liv.

Vad har du själv för tankar kring testobehandling (TRT)??
Är du under utredning?
Citera
2011-12-22, 18:24
Medlem
Ska själv till en endokrinolog om ca: 3veckor. Har lågt testo, har många symtom, har 9,6nmol och 36 i SHBG som togs för ett par månader sen. Ska ta nytt prov om 1 vecka inför besöket så får se vad det blir.
Får se vad dom kommer fram till, har länge haft funderingar på egen TRT behandling och kommer säkert köra egen för lär ju inte få nått av läkaren
Citera
2011-12-22, 20:38
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dollo
Ska själv till en endokrinolog om ca: 3veckor. Har lågt testo, har många symtom, har 9,6nmol och 36 i SHBG som togs för ett par månader sen. Ska ta nytt prov om 1 vecka inför besöket så får se vad det blir.
Får se vad dom kommer fram till, har länge haft funderingar på egen TRT behandling och kommer säkert köra egen för lär ju inte få nått av läkaren

Du är helt klart en testokandidat, men man vet aldrig om värdena stiger, vilket de lätt gör.
Det går upp och ner hela tiden. Hur många prover har du lämnat och hur kommer det sig att du sökte dig till en endokrinolog? Se till att få alla dina prover utskrivna på papper, är du missnöjd kan du alltid gå till en privat läkare
Citera
2011-12-22, 21:09
Medlem
Citat:
Du är helt klart en testokandidat, men man vet aldrig om värdena stiger, vilket de lätt gör.
Det går upp och ner hela tiden. Hur många prover har du lämnat och hur kommer det sig att du sökte dig till en endokrinolog? Se till att få alla dina prover utskrivna på papper, är du missnöjd kan du alltid gå till en privat läkare

Ville testa mig bara för att se hur det ligger till eftersom jag tycker mig ha symptom på brist.
Det var läkaren på VC som skickade mig vidare till endrokrinologen, jag bad inte om det så tänkte att jag kan väl se vad han säger också
Har bara testat 1 gång, nu om en vecka en andra gång. Har pappret med alla provsvar hemma redan
Citera
2011-12-22, 21:33
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dollo
Ville testa mig bara för att se hur det ligger till eftersom jag tycker mig ha symptom på brist.
Det var läkaren på VC som skickade mig vidare till endrokrinologen, jag bad inte om det så tänkte att jag kan väl se vad han säger också
Har bara testat 1 gång, nu om en vecka en andra gång. Har pappret med alla provsvar hemma redan

Ok jag förstår, ville inte din läkare på VC skriva ut testo då?
Ålder på dig? Skicka PM om du vill!
Citera
2011-12-23, 00:24
Medlem
Ahyms avatar
Citat:
Jag gissar att det är lite tätare kontroller i början, detta då man vill få in rätt intervall.
I dag fick jag min andra injektion och som jag njöt Det tog sköterskan ca 6-8 min att få in allt, gissar att hon var en aning nervös men det gick bra. Nästa kontroll blir om 4 veckor då min läkare vill se vilken nivå jag är uppe på och utifrån det kommer han bestämma vilket injektionsintervall jag ska ligga på.

Om TRT leder till dopingmissbruk låter jag bli att uttala mig om, har dock väldigt svårt att tro att det faktiskt är så. En sak är säker inleder man en TRT och får känna på hur gott det är med testo vill man aldrig mer kliva av och för egen del är det testo 4 life som gäller även om det innebär ett kortare liv.

Vad har du själv för tankar kring testobehandling (TRT)??
Är du under utredning?

Är lite intresserad pga mitt äldre jag kan komma att behöva en boost Just nu och säkerligen flera år framöver så är jag inte i behov. Får hoppas hrt, anti-ageing osvosv har utvecklats som satans tills när jag kan tänkas behöva
Citera
2011-12-23, 06:14
Medlem
Citat:
Ok jag förstår, ville inte din läkare på VC skriva ut testo då?
Ålder på dig? Skicka PM om du vill!

Tror inte hon vågade skriva ut sedan så verkar hon inte förstå problemet, jag ligger ju inom gränsvärdena och då ska ju allt vara bra enligt henne
Direkt jag nämde egen behandling blev hon riktigt irriterad på mig också, kanske inte borde gjort det
Är endast ganska exakt på ett ungefär 30år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in