2019-10-09, 14:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Storebror var bara 11-12 år på den tiden. Stort ansvar att behöva vaka över ett sjukt syskon. Lena skrev dessutom att hon var borta längre tid än förväntat om jag minns rätt.

Ja, hon lämnade barnen ensamma. Men bara när de somnat som du säger. Då är det givetvis helt OK.

Men om du kolar kartan, är avståndet så nära att hon skulle kunnat höra och även se dom om de ropade om dörren var öppen:

https://www.google.se/maps/@59.2893368,15.1847109,3a,75y,352.14h,97.49t/data=!3m6!1e1!3m4!1sTZIZe1dX0FIRDQgI3gYKlg!2e0!7i1 3312!8i6656

Som jag minns det var cachen i ett träd i lekparken och då kan avståndet handlat om ca 15- 17,5 meter. Detta träd kan ha varit någon av dom närmast hennes entré, på gräsmattan.

Tror absolut inte att det var någon fara, eller att hon riskerade barnens väl och ve på något sätt.
Tolv år minns jag den äldsta var. De sov och hon kan inte ha varit borta länge. Minns inget om att det tog längre tid än vad hon väntat sig, men det betyder säkert inte timmar.
Citera
2019-10-09, 14:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det är OK att ha dåligt minne men när man börjar insinuera att skribenter med gott minne far med osanning då går man faktiskt över gränsen och börjar kränka människor.

Bara för att man glömt något innebär inte att det aldrig existerat.

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=e9922476-ae8f-4d2a-b72e-494a0618abff

https://www.geocaching.com/geocache/GC5AJA8_solkroken?guid=046e71dd-f1d6-4df1-8718-f23a00fa9b7d

Den äldste var 12 år och vaken tydligen.
Citera
2019-10-09, 14:42
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men om du kolar kartan, är avståndet så nära att hon skulle kunnat höra och även se dom om de ropade om dörren var öppen:

https://www.google.se/maps/@59.2893368,15.1847109,3a,75y,352.14h,97.49t/data=!3m6!1e1!3m4!1sTZIZe1dX0FIRDQgI3gYKlg!2e0!7i1 3312!8i6656

Som jag minns det var cachen i ett träd i lekparken och då kan avståndet handlat om ca 15- 17,5 meter. Detta träd kan ha varit någon av dom närmast hennes entré, på gräsmattan.

Tror absolut inte att det var någon fara, eller att hon riskerade barnens väl och ve på något sätt.
Tolv år minns jag den äldsta var. De sov och hon kan inte ha varit borta länge. Minns inget om att det tog längre tid än vad hon väntat sig, men det betyder säkert inte timmar.

Den cachen som fanns närmast hennes hus var på elskåpet på motsatt sida korsningen från hennes bostad. Hjärsta östra
Senast redigerad av Energizer666 2019-10-09 kl. 14:46.
Citera
2019-10-09, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Apropå LW och JG:

Mindre än en månad (17/4) innan mordet gav sig LW, enligt loggen, ut mitt i natten för att hitta en FTF-cache. Hon lämnar minsta barnet hemma, trots att han är sjuk.

På cache-platsen dyker JG upp i den mörka timmen.

De loggar alltså att cachen är hittad kl. 05:15. Eftersom det är en FTF (First to Find) får man anta att klockslaget är exakt som det var i verkligheten, eftersom just Ftf-cacher loggas med exakta tidsangivelser. Räknar man sedan baklänges den tid som det kan ha tagit att fixa i ordning inför avresa, själva bilfärden till cachen, att lokalisera själva cachen, så är det nog runt kl. 03:00-03:30 som LW bestämmer sig för att lämna hemmet. Man kan hoppas att lillgrabbens feber inte blivit sämre

De här loggarna visar två saker:
1. Att BO dessvärre tidvis verkade ha svårt att prioritera bort sin hobby, dag som natt, kanske t.o.m. ibland på bekostnad av barnens väl och ve.
2. Att JG och hon verkade kunna umgås alldeles utmärkt på tu man hand, trots att han enligt uppgift (?) hade tagit parti för SD.

GilGrissom82s Inlägg från den
10/7 -18, angående den händelsen ni
diskuterar när Lena lämnade Ar*n hemma
när han var sjuk.

@GilGrissom har full koll på allt vad geocaching innebär och enligt denne/denna
så var Lena förmodligen borta från hemmet i
cirka ett par timmar. Litar på de uppgifterna.

Samt att det enbart var 30 meter från
hemmet som Lena gick för att
hitta cachen stämmer inte heller,
hon "brummade iväg med bilen"
enligt hennes logg.

Citat:
Nä, men då var storebror hemma och som jag minns det hade de somnat.
L*ena gick bara ner till lekparken om jag inte missminner mig, exakt 30 meter från L*enas dörr till mitten av lekparken.

Hon behövde inte ens gå ut på gatan, utan kunde bara gå över gräsmattan som ansluter till radhuset.
Citera
2019-10-09, 15:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
GilGrissom82s Inlägg från den
10/7 -18, angående den händelsen ni
diskuterar när Lena lämnade Ar*n hemma
när han var sjuk.

@GilGrissom har full koll på allt vad geocaching innebär och enligt denne/denna
så var Lena förmodligen borta från hemmet i
cirka ett par timmar. Litar på de uppgifterna.

Samt att det enbart var 30 meter från
hemmet som Lena gick för att
hitta cachen stämmer inte heller,
hon "brummade iväg med bilen"
enligt hennes logg.

Men nu tror jag att vi pratar om olika cacher?

Den du pratar om är från 17/4-18. Då är minimannen 11 år och ska snart fylla tolv (14/5-18). Då borde syskonen som är äldre vara hemma?

Den jag pratar om det är minimannens egen cahe. Då är det 0ktober-14.
Då är den äldste NW 12 år.
Och det är på hemmaplan.
Citera
2019-10-09, 15:03
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:

Den du pratar om är från 17/4-18. Då är minimannen 11 år och ska snart fylla tolv (14/5-18). Då borde syskonen som är äldre vara hemma?

Och det är på hemmaplan.

fortfarande 270m fågelvägen hemifrån LWs bostad inte precis i parken utanför
Citera
2019-10-09, 15:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
fortfarande 270m fågelvägen hemifrån LWs bostad inte precis i parken utanför

Ok, jag tror att jag har hittat den.
Så då var det inte parken utanför bostaden, utan något kvarter längre bort.
Men han var ändå inte ensam hemma, utan hade de äldre syskonen hemma.

Jag tror ändå inte att hon var borta länge, det står inget om att det tog längre tid än hon hade planerat:

"Har sparat den till någon dag när jag vill ta en burk snabbt och lätt och det blev idag när du och din syster var hemma och var skruttiga. Smög iväg när ni somnat och storebror satt uppe en stund till. "

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=e9922476-ae8f-4d2a-b72e-494a0618abff
Citera
2019-10-09, 15:27
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Och det är på hemmaplan.

Hur många gånger var lilleman sjuk och lämnad hemma? Jag minns bara en gång och det är vad inlägget handlar om att hon var iväg flera timmar etc. Eller menar du att A var sjuk också när Lena var ute 17/4-18?

Edit
Egentligen har det här inget med mordet att göra och det känns meningslöst att diskutera. Anledningen varför jag ens drog upp det var för att visa att kontot som skrev att barnen lämnades själva inte tog det ur luften.
Senast redigerad av Rosamund 2019-10-09 kl. 15:38.
Citera
2019-10-09, 15:38
Medlem
Citat:
Lena har själv skrivit det i loggar. En gång var lilleman t.o.m. sjuk. Har du glömt detta?
Trist att medskribenter ifrågasätts för att en del glömmer.

Du menar "Miniman" så som även kallad för"Minimannen" ... Det var just ett av de smeknamnen som LW👤 gav åt sin yngste son AW👤

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-10-09, 16:34
Medlem
Citat:
Hur vet du att barnen var ensamma hemma?
Kan dom ha varit hos UW?

Det plingar i hennes telefon klockan 23.05 en ny cache är utlagd 10 kilometer bort då ringer hon UW kan jag komma över med barnen, jag sliter upp dem ur sängarna! Eller kan du komma hit i stället. Stackars UW han borde ju vara skitless på det beteendet och inget sagt!?

Antingen har ni fått allt detta nattliga jagande helt om bakfoten (det troliga, att FTF-manin är starkt överdriven) eller så smet hon bara ut i hopp om att ingen unge skulle vakna. Det kan hon ju ha gjort någon enstaka gång. Ingen märkte något, ingen unge vaknade.
Citera
2019-10-09, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Tycker jag inte, blir inte riktigt rättvisande.

Arbetstakten kan ju inte jämföras pga bl.a NFC-väntetider med ej förtur.
Dessutom en icke-häktad misstänkt innebär ju mindre häktningstidspress och har nog inneburit att de jobbat på i lugn och ro- dvs med det de kunnat...i väntan på analyssvar som kunde föra utredningen framåt...vilka ju efter l å n g tid äntligen landade på ÅK bord måndagen 26 aug.

Tiden mellan häktningarna har han ju dessutom varit fågelfri och cachat på, rest både land och rike runt och även utomlands.

Jo är med på det, att fall med häktade ges förtur etc. Men menade bara att påtala att i detta fall har den nu häktade varit misstänkt under en längre tid innan häktning på sannolika vilket inte var fallet i de exempel du angav.
Och någon skillnad bör ju det utredningsmässigt trots allt innebära.

Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Vi får se vad som händer i framtiden.
Bevisningen är stark.
Jag tror de har rätt man i häkte i allafall så mycket kan jag säga utan att ljuga.

Ja framtiden får utvisa. Som brukligt.
I nuläget är vi utlämnade åt vårt troende. Tycker personligen inte att något öht har framkommit som visar på att bevisningen är stark.
Förutom då det faktum att SD nu sitter på sannolika skäl. Men som bekant är ju inte det i sig någon garant för åtal och fällande dom.
Citera
2019-10-09, 17:00
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Alla utövande religiösa förutom LW?

Att det refereras till Bibeln i tråden beror väl inte nödvändigt att folk i tråden är religiösa, man refererar till Bibeln för att LW var religiös, hon var i högsta grad utövande religiös när hon arbetade som pastor och vigde mannen som hon därefter inledde en "affär" med. Genom sitt yrke har hon själv i hög grad valt vilka sociala normer och regler hon bör leva efter .

Amen to that!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in