Citat:
Jag fastnar också på samma saker, bland annat. Svårt att tänka sig annat än ett stegrande våld och därmed utdraget förlopp, om man ska få in skriket. Samtidigt måste det vara svårare att inte lämna spår efter sig ju längre skeende det handlar om. Och om det blev utdraget på grund av jämnstark baneman borde det vara ytterligare svårare att inte lämna spår.
Jag återkommer hela tiden i tanken till att handskar och skyddande kläder (för att inte lämna spår) som man sedan gör sig av med skulle kunna vara det som utgör planeringen.
Jag sitter, trots nya häktningar och en numera tillkommen misstänkt gärningskvinna, fast i ungefär samma enkla förlopp som innan. Oförmögen att få till ett annat troligt förlopp.
Hur är det egentligen med alla er som är skeptiska till att det är rätt MGM som sitter? Är det HD som gäller för er eller tänker ni att det är någon långtradarchaffis som självbelåtet kuskar land och rike runt och undgår upptäckt? Eller tänker ni att det är rätt MGM, bara att ni opponerar er till hur LW, SD och deras relation beskrivs av oss ”töntar” (förmodar att det vore ett någorlunda passande epitet) i sammanhanget?
Hade varit spännande om det hade gått att köra en omgång handuppräckning på olika GM och scenarier...
Jag återkommer hela tiden i tanken till att handskar och skyddande kläder (för att inte lämna spår) som man sedan gör sig av med skulle kunna vara det som utgör planeringen.
Jag sitter, trots nya häktningar och en numera tillkommen misstänkt gärningskvinna, fast i ungefär samma enkla förlopp som innan. Oförmögen att få till ett annat troligt förlopp.
Hur är det egentligen med alla er som är skeptiska till att det är rätt MGM som sitter? Är det HD som gäller för er eller tänker ni att det är någon långtradarchaffis som självbelåtet kuskar land och rike runt och undgår upptäckt? Eller tänker ni att det är rätt MGM, bara att ni opponerar er till hur LW, SD och deras relation beskrivs av oss ”töntar” (förmodar att det vore ett någorlunda passande epitet) i sammanhanget?
Hade varit spännande om det hade gått att köra en omgång handuppräckning på olika GM och scenarier...

Jag tänker mig att det likväl kan handla om någon ny relation LW har. Kanske inslag av svartsjuka om LW fortfarande ägnar mycket tid till SD, i chatt, tankar (även om tankarna kanske inte är rosenskimrande, SD har ju vidgått att han haft elektronisk kontakt med LW samma dag hon försvann).
Någon kanske är rädd för att hamna i konflikt med LW, om denne har kännedom om att hon gjort polisanmälningar för vad som bedöms som skitsaker. I vissa yrken, som exempelvis LWs eget, kan ju en även en anmälning som inte leder ställa till märkbara problem.
Utgår från att vi får veta det när FUP kommer.