Ja, men valt att mörka det.
Anledning? Tråden spinner tillräckligt hårt mot SD och ändå. Känns som droppa allt jag vet MOT SD, skulle hindra än mer det kreativa tänkandet.
För om inte dom flesta som har SD som huvudspår, inte skulle ha att han är skäligen misstänkt, så undrar jag hur tråden skulle se ut...
Sitter du på mer info om vad de har mot SD? Spännande! Klart vi i tråden blir nyfikna - talar du sanning eller hittar på?
Senast redigerad av Ulanna 2018-07-10 kl. 15:54.
Anledning? Tråden spinner tillräckligt hårt mot SD och ändå. Känns som droppa allt jag vet MOT SD, skulle hindra än mer det kreativa tänkandet.
För om inte dom flesta som har SD som huvudspår, inte skulle ha att han är skäligen misstänkt, så undrar jag hur tråden skulle se ut...
Konstigt då att du ifrågasätter varför det tagit flera veckor innan det kom ut.
Senast redigerad av flixa81 2018-07-10 kl. 15:54.
Anledning: Stavfel
Sommarljum
Nja, tycker han skriver ungefär som vanligt. Lite smådryg och försök att vara skämtsam.. Här ref han till barnens nya kanin som något han vill lägga på grillen 🤭
"Det är en absurd och svårförstådd värld, precis som denna GC-värld. Nåväl, det blev en lättsam och uppsluppen resa genom sommarkvällen, och alla var nöjda med utfallet, särskilt barnen som råkade få med sig en hoppråtta för många hem. Får se om den duger på grillen..."
Idag, 14:45
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Det var bland det vidrigaste jag läst! Husdjur på grillen!? Jag blir mållös...
Jag blir mållös över att du kan bli så mållös!
På grillen ska ligga välgrillade muskler av kannibaliserade djur vilka inte haft sån tur att av oss bli utsedda till gullegrisar
(F-låt kunde inte låta bli)
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-07-10 kl. 16:18.
Mindre än en månad (17/4) innan mordet gav sig LW, enligt loggen, ut mitt i natten för att hitta en FTF-cache. Hon lämnar minsta barnet hemma, trots att han är sjuk.
Citat:
S*ftp*cah*ntas found Flying High
Tuesday, 17 April 2018 Örebro, Sweden
Ja du strike, det här blev en lärorik resa. Att börja identifiera bilderna gick rätt smidigt, spikade de flesta innan jag gick från jobbet. Några var lite envisare och nån blev inte klar förrän i natt. Men jag provade flera felaktiga sätt att räkna utan att komma på det rätta. Tänk så mycket data det finns i luften! La undan mysten under större delen av kvällen och gjorde annat. Men just som jag egentligen var på väg i säng kom jag i samspråk med vännen som träffat strax vid sidan av mitt bästa spår och det var såklart det rätta! Identifiera, läsa av, räkna. Men då vidtog den riktiga utmaningen: Gissa hur CO tänkt! Haha, nån detalj gick hyfsat lätt att lista ut att den blivit lite tokig. En annan detalj var det jag som var synnerligen trög att komma på att den skulle göras på ett annat sätt. Tragglade och tråcklade och hade till slut mycket troliga koordinater som spände mellan tio meter - det åker man ju lätt på. Men barnen sov, så jag fick snällt gå och lägga mig. Tänkte att om jag vaknar astidigt åker jag och tittar.
En febrig önskan om Alvedon gjorde att jag vaknade ännu astidigare än jag trott (inte jag, den yngste hemma). En titt på telefonen sa då att CO ändrat i mysten. Ha! På med datorn igen och efter några minuter lyste det äntligen grönt, mindre än 15 m ifrån min bästa gissade nolla! Viskade till gossen att jag kommer snart och brummade iväg i gryningen.
Tomt på platsen. Börjar leta. Letar en bra stund. Till slut kommer YD rullande också och vi söker tillsammans. Jag säger lite käckt att han hade tur att jag inte hittade den med en gång (för då hade jag varit härifrån innan han ens kommit fram), men han muttrar att som han slitit fanns det ingen tur! Haha, var nog tur ändå att han slapp besvikelsen över att gå miste om FTF:en. Till slut kunde jag i alla fall hitta den där vi båda redan tittat. Konstaterar att om jag inte först gjort om den justerade uppgiften hade jag knappast hittat cachen, trots att det var så nära. Nu kunde vi skriva in oss som [FTF] kl 05:15, en arbetsseger, medan morgonen grydde och dimmorna lättade. Lite eftersnack om den krokiga vägen till grönt, en high five och åter mot stan och dagens sysslor. Tack strike för den!
Some may say I’m a mysterious kinda guy. But they’re not geocachers.
I started working on this myst within minutes of its publishing, since I had a good feeling about what was being asked for. In the middle of the 80’s I had worked for Eastern Airlines in SAN, ATL and MIA. But that’s old knowledge. Here I learned about new airline companies, most of which I’ve never heard of.
After doing some calculations, I headed off to what I thought was a likely GZ – without a green light. Well there, I even got some help of a buddy to look “under” just about everything within a two-hour radius – how FAR two hours is I'm not even gonna go into. However, GeoBella and I didn’t find what we were looking for, so we headed home empty handed.
A few hours later a new try at calculating, this time from a new angle. But still no luck. A brief chat with CO well after midnight resulted in 3 ½ hrs sleep. This time without GeoBella, I headed off after getting a green light in the checker.
With 200 m to GZ I saw a familiar vehicle and a searching beam of light. Lucky me. I joined Softpocahontas in the FTF search. After a short while SP had jotted our nicks in this well placed hide. Funny thing, just hours before I was here searched, only some 30–40 meters away.
No customary FTF-fika, since neither of us had expected company at this hour. However, we did celebrate with a FTF high five! 🤗
Thank you str*ke44 for this fun, informative –and very challenging before changes– geocache.
De loggar alltså att cachen är hittad kl. 05:15. Eftersom det är en FTF (First to Find) får man anta att klockslaget är exakt som det var i verkligheten, eftersom just Ftf-cacher loggas med exakta tidsangivelser. Räknar man sedan baklänges den tid som det kan ha tagit att fixa i ordning inför avresa, själva bilfärden till cachen, att lokalisera själva cachen, så är det nog runt kl. 03:00-03:30 som LW bestämmer sig för att lämna hemmet. Man kan hoppas att lillgrabbens feber inte blivit sämre
De här loggarna visar två saker:
1. Att BO dessvärre tidvis verkade ha svårt att prioritera bort sin hobby, dag som natt, kanske t.o.m. ibland på bekostnad av barnens väl och ve.
2. Att JG och hon verkade kunna umgås alldeles utmärkt på tu man hand, trots att han enligt uppgift (?) hade tagit parti för SD.
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Sitter du på mer info om vad de har mot SD? Spännande! Klart vi i tråden blir nyfikna - talar du sanning eller hittar på?
Polis/åklagare har fortfarande en Skäligen huvudmisstänkt - varför skulle då inte tråden ha tillika? Visst förekommer det alla möjliga spekulationer här och "brett" tänkande ändå? Om du, som du säger, sitter på mer information som talar MOT SD, så är det allvarligt. Jag hoppas verkligen det är information som Polisen och åklagaren har då. Finns det något mer du kan yppa som inte skulle skada utredningsläget? Jag blir med nyfiken!
Mindre än en månad (17/4) innan mordet gav sig LW, enligt loggen, ut mitt i natten för att hitta en FTF-cache. Hon lämnar minsta barnet hemma, trots att han är sjuk.
De loggar alltså att cachen är hittad kl. 05:15. Eftersom det är en FTF (First to Find) får man anta att klockslaget är exakt som det var i verkligheten, eftersom just Ftf-cacher loggas med exakta tidsangivelser. Räknar man sedan baklänges den tid som det kan ha tagit att fixa i ordning inför avresa, själva bilfärden till cachen, att lokalisera själva cachen, så är det nog runt kl. 03:00-03:30 som LW bestämmer sig för att lämna hemmet. Man kan hoppas att lillgrabbens feber inte blivit sämre
1. Att BO dessvärre tidvis verkade ha svårt att prioritera bort sin hobby, dag som natt, kanske t.o.m. ibland på bekostnad av barnens väl och ve.
2. Att JG och hon verkade kunna umgås alldeles utmärkt på tu man hand, trots att han enligt uppgift (?) hade tagit parti för SD.
Undrar om den stackars pojken hemma fick nån Alvedon?
Polis/åklagare har fortfarande en Skäligen huvudmisstänkt - varför skulle då inte tråden ha tillika? Visst förekommer det alla möjliga spekulationer här och "brett" tänkande ändå? Om du, som du säger, sitter på mer information som talar MOT SD, så är det allvarligt. Jag hoppas verkligen det är information som Polisen och åklagaren har då. Finns det något mer du kan yppa som inte skulle skada utredningsläget? Jag blir med nyfiken!
Det går inflation i orden ty nu är han om möjligt ännu mer misstänkt nämligen förhöjd till skäligen HUVUDmisstänkt.
Och 3. Att hon kanske inte var så mörkrädd som det tidigare vittnats om.
Polisen är väl informerad om alka detaljer, både mot och för. Huruvida åklagaren har den informationen vet jag dock inte. Vissa delar har ändå varit upp vid framställan (dock inte detaljer jag förmedlat).
Som sagt, för mig är det inte viktigt vem GM är, utan att GM sitter på livstid när hen är identifierad och erkänt.
Jag blir mållös över att du kan bli så mållös!
På grillen ska ligga välgrillade muskler av kannibaliserade djur vilka inte haft sån tur att av oss bli utsedda till gullegrisar
(F-låt kunde inte låta bli)
Jamen, jag såg framför mig hur SD slet sötnosen ur händerna på barnen och glatt lät den slukas av grillens lågor och hetta Jag VILL tycka att SD:s skriverier var ruggiga, trots att jag inte är vegetarian. Det kan jag väl få göra?