2019-10-09, 13:53
  #841
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Självklart kan man det. Har haft livförsäkringar på alla mina barn tills de blev 25. Man kan t o m ha en s k gravidförsäkring med förlossningstillägg,för ofödda barn om något skulle hända t ec vid förlossningen.

Det är barnförsäkring du talar om, du får ingen ersättning om barnet dör utan ersättning om du inte kan arbeta om barnet drabbas av sjukdom/olycka.
Som vuxen kan du försäkra ditt liv, om du dör får förmånstagaren ut den summa pengar som du försäkrat dig i. Eftersom sjuka människor skulle kunna försäkra sitt barn till ett högt belopp för att sedan ta barnet av daga existerar inte just livförsäkringar för barn.
Citera
2019-10-09, 15:49
  #842
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zbgj
Det är barnförsäkring du talar om, du får ingen ersättning om barnet dör utan ersättning om du inte kan arbeta om barnet drabbas av sjukdom/olycka.
Som vuxen kan du försäkra ditt liv, om du dör får förmånstagaren ut den summa pengar som du försäkrat dig i. Eftersom sjuka människor skulle kunna försäkra sitt barn till ett högt belopp för att sedan ta barnet av daga existerar inte just livförsäkringar för barn.


Haha. Du är ju tydligen inte en försäkringsförmedlare så det där ed försäkringar är fel ämne för dig. Du är helt helt ute. Kan du inte läsa? Personen pratar om en gravidförsäkring med utökat skydd för förlossningskomplikationer! Barnförsäkring och hemförsäkring är helt andra försäkringar.
Citera
2019-10-09, 20:03
  #843
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadsagerman
Haha. Du är ju tydligen inte en försäkringsförmedlare så det där ed försäkringar är fel ämne för dig. Du är helt helt ute. Kan du inte läsa? Personen pratar om en gravidförsäkring med utökat skydd för förlossningskomplikationer! Barnförsäkring och hemförsäkring är helt andra försäkringar.
Fast gravidförsäkringar skyddar barnet om mamman avlider -- då betalas en stor summa pengar ut till barnet.
Åt andra hållet fungerar det inte med livbelopp - utan dör barnet får mamman viss ersättning för skador på sig själv, begravningshjälp och kostnadsersättningar men inget livbelopp för barnets frånfälle.
Citera
2019-10-09, 21:31
  #844
Medlem
Ofta faller dessa människor in i samma mönster om trubbel med ekonomin, pendlande humör, alkohol, droger och andra liknande problem. Förr träffade jag många sådana brudar men kastade dem lika snabbt.
2014 skriver hon såhär: https://minfil.com/rdRda08dn9/AK1_png
Observera att sidan tagits bort eftersom hennes Facebook tagits bort. Detta är den cachade versionen som behövde förevigas.
Citera
2019-10-09, 21:32
  #845
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Ja jag ser vad jag skrev. Ja jag skriver slarvigt. Men det förändrar inte fakta. Om barnen sover på natten så ställer man inte klockan och går upp vage timme och kollar om barnen lever? Gjorde du de? Jo så fort kan det gå. Du tror att du vet. Men fråga en läkare! I stället för att tro att du vet det är just detta som jag menar folk sitter och dömer utan ha någon kunskap. Det var 2 förtidigt födda spädbarn med dåligt utvecklade lungor och noll immunförsvar. Även på en vuxen person kan en infektion bryta ut hastigt från normal temp till över 40 på några minuter då får man frossa så man skar får feberkramper.
Japp, jag ställde klockan för att amma mina barn var tredje timme på natten i början, men oftast vaknade dom själva innan dess. Och jag skulle aldrig drömma om att sova en hel natt när jag har en nyfödd hemma. Det är ett onaturligt påfund att ge ersättning och låta bebisen ligga ensam natten igenom. Amningen är av naturen utformad som så att bebisen ska äta ofta (och få tillsyn på så vis ofta) även på natten.
Citera
2019-10-10, 01:10
  #846
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zbgj
Det är barnförsäkring du talar om, du får ingen ersättning om barnet dör utan ersättning om du inte kan arbeta om barnet drabbas av sjukdom/olycka.
Som vuxen kan du försäkra ditt liv, om du dör får förmånstagaren ut den summa pengar som du försäkrat dig i. Eftersom sjuka människor skulle kunna försäkra sitt barn till ett högt belopp för att sedan ta barnet av daga existerar inte just livförsäkringar för barn.


Suck! Vad är livförsäkring med barnskydd? Det är en livförsäkring där även dina barn under 18 år omfattas!!! Även de så kallade barnförsäkringarna har en del som kallas livförsäkring eller dödsfallsersättning.
Citera
2019-10-10, 07:55
  #847
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zbgj
Det är barnförsäkring du talar om, du får ingen ersättning om barnet dör utan ersättning om du inte kan arbeta om barnet drabbas av sjukdom/olycka.
Som vuxen kan du försäkra ditt liv, om du dör får förmånstagaren ut den summa pengar som du försäkrat dig i. Eftersom sjuka människor skulle kunna försäkra sitt barn till ett högt belopp för att sedan ta barnet av daga existerar inte just livförsäkringar för barn.
Det är ju så att inga försäkringar faller ut till förmånstagaren om denne dödar den försäkrade. Det gäller både barn och vuxna. Precis som att man inte får ärva den man dödar. Sen om man kan livförsäkra barn vet jag inte, men en livförsäkring är en ekonomisk försäkring. Man är sällan ekonomiskt beroende av sina barn.
Citera
2019-10-10, 15:03
  #848
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det finns inga dokument som blir offentliga för "vanligt folk" som du skriver, förrän man är häktad, och därefter fupen när åtal väcks. Och då är ju rubriceringen så pass stark att man kan tänka att mordrubriceringen är riktig. När man under förundersökningen ser att detta är en olycka, självmord eller vad det nu månde vara, så ändras ju rubriceringen.

Jag talade om när man blir häktad. Och det blir man ofta omedelbart - som den här mamman.
Citera
2019-10-10, 15:13
  #849
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobiol
Ja, det finns sjukdomsförlopp som kan gå väldigt snabbt, både på vuxna och barn. Jag tycker man ska vara försiktig med att döma andra. Jag tvivlar på att alla vakar över sina barn non-stop dygnet runt, så man ska vara försiktig med att döma andra föräldrar. När barnen sover, så tror jag inte många ställer klockan och tittar till dem på t ex nätter. Jag har en vän som förlorade sin dotter i hjärnhinneinflammation. Hon var ingen dålig mamma. Dottern var jätteförkyld, och hon sökte läkare. Hemskickad för vila och mamman gjorde som merparten av föräldrar gör. Vårdar ett vanligt förkylt barn, utan rädsla eller extra koll på natten för att barnet ska dö. Dygnet efter läkarbesöket vaknade hon på morgonen, dottern var inte kontaktbar och dog innan ambulansen hann fram. Så fort kan det gå.

När det gäller för tidigt födda barn som är så pass små, så måste man dock göra det. De behöver få i sig näring med täta mellanrum, för de orkar inte äta så mycket åt gången. Ett jättearbete naturligtvis, som man inte borde ha lagt på dessa unga föräldrar som hade så mycket problem bara med att sköta sig själva och sitt hem... De hade ju aldrig blivit godkända som adoptiv- eller fosterföräldrar, om man säger så. Och samma gäller stackars Thors och Sagas föräldrar. Dessa hade dessutom fått hjälp av samhället med IVF... Och samma gäller halmstadsmamman.

Citat:
Ursprungligen postat av Verdande
Japp, jag ställde klockan för att amma mina barn var tredje timme på natten i början, men oftast vaknade dom själva innan dess. Och jag skulle aldrig drömma om att sova en hel natt när jag har en nyfödd hemma. Det är ett onaturligt påfund att ge ersättning och låta bebisen ligga ensam natten igenom. Amningen är av naturen utformad som så att bebisen ska äta ofta (och få tillsyn på så vis ofta) även på natten.

Nja, friska och fullgångna spädbarn vaknar och väcker mamma mycket ljudligt om de behöver, så det är ingen fara med dem.
Citera
2019-10-10, 15:19
  #850
Medlem
Mamma insåg att det inte var lika roligt att vara förälder som hon hade drömt att det skulle vara innan hon sket ut ungen.
Citera
2019-10-10, 16:13
  #851
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag talade om när man blir häktad. Och det blir man ofta omedelbart - som den här mamman.
Det enda som blir offentligt då är häktningsbeslutet. Själva protokollet är sekretessbelagt och allt annat i häktningen. Och det som står i häktningsbeslutet är i princip ingenting. Så det finns ingen som helst anledning att börja fibbla med några rubriceringar bara för det. Trams.
Citera
2019-10-11, 09:59
  #852
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyllidyv
Mamma insåg att det inte var lika roligt att vara förälder som hon hade drömt att det skulle vara innan hon sket ut ungen.

Är du helt dum i huvudet? Vad tillför du debatten eller världen men en sådan urbota dum kommentar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in