Citat:
Ursprungligen postat av
CP-Greta
Ett förhållande eller äktenskap är givande och tagande. Kontentan av dagens feministiska politik och samhällsklimat är att allt ska ske på kvinnans villkor.
En del skulle göra det, för de vill egentligen inte mista mannen, men det har gått slentrian i förhållandet och på något sätt, som Babianen ofta påpekar, så har kvinnan blivit bortskämd med att kunna neka sex. Vad är det som är så hemskt med att ställa upp och knulla ett par gånger i veckan?
En del män hade säkert gjort det. Kvinnor har en tendens att anklaga sig själva i efterhand, när de kanske borde rannsaka sig själva på förhand istället. Det finns en anledning att uttrycket *att gå med på tjatsex* har uppstått. Kvinnor som är väl medvetna om att de inte tillfredställer sin man sexuellt ens på långa vägar, måste väl innerst inne veta exakt vad de gör och varför, eller hur? Det är väl knappast så att de har minnesluckor angående alla gånger de nekat honom sex? Rimligtvis måste hon också förstå att mannen är missnöjd med detta?
Jag tror inte det, men om det är som du säger, så tänker ju kvinnor oerhört egoistiskt. Varför skulle hon vilja exkludera barnen att ha en pappa? Män och kvinnor behöver varandra. Barn behöver mamma och pappa. Feminismen har sått split mellan könen. Kvinnor vill naturligt vara undergivna män i olika grad. Jag har bara träffat en enda kvinna som ville styra och ställa på ett vedervärdigt sätt, och det var min pappas f.d. sambo. En hiskeligare personlighet än henne går knappt att finna.
Javisst är det ett givande och tagande. Jag upplever det dock inte som du att "dagens feministiska politik" går in och detaljstyr folks förhållanden. Antifeminismen däremot verkar vilja gå in och kontrollera hur ofta och på vilket sätt partners ska ha sex.
Ingen aning, jag har inte insyn i andras sexliv och jag vill inte ha det heller, jag har inte med det att göra överhuvudtaget.
Förhoppningsvis kan de prata med varandra om det, du vet det är ett givande och tagande.
"kvinnor vill naturligt vara undergivna män i olika grad" Jaha och bara sådär talar du för miljonstals kvinnor över hela jorden. Du verkar ha storhetsvansinne. Om kvinnor vill vara undergivna och inte jämlika med män varför kämpar då kvinnor i hela världen, med eller utan feminism, för att bli jämlika med män? Få samma rättigheter, få gå i skolan, få lov att köra bil, gifta sig med vem de vill osv osv osv.
Jovisst behöver ett barn både mamma och pappa, men om pappa ofta är frånvarande, först jobb och sedan bordell, sover barnen när han kommer hem. Och frun kommer knappast att vilja med först jobb sedan hushållet och barnen medan mannen är på bordell och roar sig. Vad ska han säga när hon kommer hem nästa dag efter firmafesten och har knullat med snygge Pelle på jobbet? De har ju ett öppet förhållande. Enligt Babianen vill ju kvinnor ha variation.