2019-10-09, 09:52
Bannlyst
Kvinnliga chefer behöver prestera mer och vara bättre än manliga chefer då kvinnor lättare blir ifrågasatta. Bara det innebär att det blir mer saker att ta hänsyn till som kvinna och mer stress...
Citera
2019-10-09, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmis87
Kvinnliga chefer behöver prestera mer och vara bättre än manliga chefer då kvinnor lättare blir ifrågasatta. Bara det innebär att det blir mer saker att ta hänsyn till som kvinna och mer stress...
Om vi nu tittar på ett aktiebolag - tror du inte att det är plus eller minus
på resultaträkningen som är det avgörande för aktieägarna?

Om det sedan är en man, kvinna eller en articifiell robot som chefar är helt
ovidkommande för en aktieägare.
Citera
2019-10-09, 12:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
Om vi nu tittar på ett aktiebolag - tror du inte att det är plus eller minus
på resultaträkningen som är det avgörande för aktieägarna?

Om det sedan är en man, kvinna eller en articifiell robot som chefar är helt
ovidkommande för en aktieägare.

Nu var det inte bara ekonomiska resultat som jag menade och inte heller bara relationen till aktieägarna.

Kvinnor generellt behöver vara mer kompetenta i relation till allt händelser och människor på arbetsplatsen. Om en kvinna går fram som en ångvält och får goda resultat kommer omgivningen att betrakta henne som en empatilös drake medan en man med samma beteende är resultatinriktad och driven. En kvinna kommer alltså få det svårare att nå samma resultat som en man.
Citera
2019-10-09, 12:52
Medlem
Det enda bra kvinnors irrationella tänkande har bidragit till är att det fick Einstein att lägga tiden på fysik istället, han har sagt att han tyckte kvinnor var för krångliga att ha att göra med.
Citera
2019-10-09, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmis87
Nu var det inte bara ekonomiska resultat som jag menade och inte heller bara relationen till aktieägarna.

Kvinnor generellt behöver vara mer kompetenta i relation till allt händelser och människor på arbetsplatsen. Om en kvinna går fram som en ångvält och får goda resultat kommer omgivningen att betrakta henne som en empatilös drake medan en man med samma beteende är resultatinriktad och driven. En kvinna kommer alltså få det svårare att nå samma resultat som en man.
Om vi nu tar det här med ångvält så i slutändan leder det knappast till goda resultat
i det långa loppet.
Citera
2019-10-09, 13:07
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ska jag anta att du tycker Stefan Löfven är en bra ledare och politiker då, eftersom han är man?
Nej han skrev att kvinnor är kassa ledare. Läs igen. Undvik att ”tolka” eller tro att andra tänker som dig.
Citera
2019-10-09, 13:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
Om vi nu tar det här med ångvält så i slutändan leder det knappast till goda resultat
i det långa loppet.

Bra att du förstår konceptet med att exemplifiera
Citera
2019-10-09, 17:31
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
Nej han skrev att kvinnor är kassa ledare. Läs igen. Undvik att ”tolka” eller tro att andra tänker som dig.

En kommentar så otroligt generaliserande och löjlig kräver ett liknande svar. Och om man nu generaliserar på denna grova nivå angående kvinnor så gör man det rimligtvis gällande män också. Så, jag behöver inte läsa igen, jag läste rätt första gången.
Citera
2019-10-09, 17:33
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Tyvärr är det hårt knutet till kön.

Säg att 80 % av alla män är usla ledare. Så är motsvarande siffra för kvinnor 99,9%. Det är signifikant knutet till kön.

Baserat på vadå?
Citera
2019-10-09, 17:36
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Chefer är väl ett jävla pack överlag så glad att jag slipper dom nu men gör jag en lista över mitt liv och alla dom chefer man haft så är det 4 st som jag tycker har varit mycket bra och det är 2 kvinnor och 2 män. Har alltid befunnit mig i mansdominerade yrken så dom kvinnor som tar sig till toppen där är inga känslodriva snöflingor direkt.

Dessutom är det alltid mäns fel om man anser att samhället fallerat, det är gruppen män som hade våldsmonopolet som skapade lagar, för att kontrollera våldsmonopolet. Om vi imorgon sa nu skiter vi i lagar och låter djungels lag råda så skulle alla snabbt förstå hur livegna kvinnor faktiskt är. Ett riktigt könskrig kan aldrig ens hända så överlägsna är givetvis män.

Vad har mäns våldsmonopol med ledaregenskaper att göra?
Citera
2019-10-09, 17:41
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Vad har mäns våldsmonopol med ledaregenskaper att göra?

TS sista fråga.

Citat:
Ursprungligen postat av Malet
Så är det kvinnans fel att Sverige ser ut som det gör idag? Hade Sverige varit ett bättre samhälle om hon hade hållit sig i köket eller haft en lägre roll i samhället utan för mycket inflytande?

Du får gärna säga något mer specifikt som du inte håller med om. Är du bara lite allmänt grälsjuk går det med bra.
Citera
2019-10-09, 19:15
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
En kommentar så otroligt generaliserande och löjlig kräver ett liknande svar. Och om man nu generaliserar på denna grova nivå angående kvinnor så gör man det rimligtvis gällande män också. Så, jag behöver inte läsa igen, jag läste rätt första gången.
Det är generaliserande men jag måste hålla med om att alla kvinnor jag kan minnas som jag stött på i ledande positioner varit kassa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in