Citat:
Ursprungligen postat av
Malet
Jag kan inte vara ensam om att ha den åsikten. Ett bra exempel är min förra arbetsledare, en kvinna som blandade in känslor i sitt arbete. Jag kunde göra ett skitbra jobb för övrigt men hela tiden skulle känslorna blandas in och hon skulle alltid ta på sig offerrollen. Gjorde inte saken bättre att arbetsgivaren var kvinna också, så två kvinnor som gaddar ihop sig. Hon påstod även att hon bestämde i hushållet, det visar hur mycket skada hon lyckats göra bara genom att hennes man inte kan vara en man och sätta henne på plats.
Ser man på t.ex politiken så inser man hur mycket skada en kvinna kan göra om hon får en ledande roll. Politiker likt Annika Strandhäll och Annie Lööf är två bra exempel. Så fort dom får kritik så drar dom på sig offerrollen och påstår att det är för att dom är kvinnor. För mycket känslor.
Så är det kvinnans fel att Sverige ser ut som det gör idag? Hade Sverige varit ett bättre samhälle om hon hade hållit sig i köket eller haft en lägre roll i samhället utan för mycket inflytande?
Ska medge att jag aldrig haft fungerande relationer med kvinnor. Jag tro de beror på att dom inte gillar mej och och då gillar inte jag dom heller. Och så blir de en negativ spiral. Skulle aldrig binda mej och har en dating karusell för att kunna ha sex några gånge i veckan. Men kvinnor jag byter ut regelbundet. Jag hör ju skälv hur de låter.
Men professionellt håller med dej alls. Kvinnor fungerar precis lika bra i ledande positioner. Jag har en chefsposition och skulle aldrig diskriminera kvinnor bara för att jag inte gillar kvinnor. Räddar de mej från missogyni? Jag vet inte.
Hemligheten yrkesmässigt om man i likhet med mej har problem med kvinnor. Är att hålla dom kort och va professionell. Se objektivt på hur man bemöter dom. Och va avvisande om dom söker kontakt. De också så att du kan inte kan prata med en kvinna som pratar med en man. Oavsett va feminister säger. De får dom att känna sej illa tillmods. Du måste anpassa dej lite kvinnors konversations stil. Visserligen finns de kvinnor som skin på näsan men generellt sätt är de så.