2019-10-03, 20:11
Medlem
Jag kan inte vara ensam om att ha den åsikten. Ett bra exempel är min förra arbetsledare, en kvinna som blandade in känslor i sitt arbete. Jag kunde göra ett skitbra jobb för övrigt men hela tiden skulle känslorna blandas in och hon skulle alltid ta på sig offerrollen. Gjorde inte saken bättre att arbetsgivaren var kvinna också, så två kvinnor som gaddar ihop sig. Hon påstod även att hon bestämde i hushållet, det visar hur mycket skada hon lyckats göra bara genom att hennes man inte kan vara en man och sätta henne på plats.

Ser man på t.ex politiken så inser man hur mycket skada en kvinna kan göra om hon får en ledande roll. Politiker likt Annika Strandhäll och Annie Lööf är två bra exempel. Så fort dom får kritik så drar dom på sig offerrollen och påstår att det är för att dom är kvinnor. För mycket känslor.

Så är det kvinnans fel att Sverige ser ut som det gör idag? Hade Sverige varit ett bättre samhälle om hon hade hållit sig i köket eller haft en lägre roll i samhället utan för mycket inflytande?
Citera
2019-10-03, 20:16
Medlem
Jag vill inte säga att kvinnor hör hemma i köket eller att dom ska mista sin rösträtt, men onekligen så är kvinnor helt horribla ledare. Sedan vet jag inte om det är så positivt att ha 100% män i maktposition. Att ha en "feministisk" inställning till någonting över huvud taget är dock negativt för båda könen. En kvinna som diskuterar problem för människor i första hand har jag inga problem med.
Citera
2019-10-03, 20:18
Medlem
RazorKevlars avatar
Feminismen är så sjuk att den kommer äta upp sig självt, se bara hur det går för den västerländska civilisationen!
Citera
2019-10-03, 20:22
Medlem
Knucklehugss avatar
Sverige har blivit fucked up pga jämställdheten. Alla vet att det är den person som har mest erfarenhet inom arbetet som är mest lämpad för arbetet INTE könet. Och skulle en kvinna nu ha ett bra CV så grattis visst ska hon få en chans, men att tillsätta kvinnor för att få en jämställd arbetsplats bland männen är så fel det bara kan bli.
Citera
2019-10-03, 20:23
Medlem
Cameleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malet
Jag kan inte vara ensam om att ha den åsikten. Ett bra exempel är min förra arbetsledare, en kvinna som blandade in känslor i sitt arbete. Jag kunde göra ett skitbra jobb för övrigt men hela tiden skulle känslorna blandas in och hon skulle alltid ta på sig offerrollen. Gjorde inte saken bättre att arbetsgivaren var kvinna också, så två kvinnor som gaddar ihop sig. Hon påstod även att hon bestämde i hushållet, det visar hur mycket skada hon lyckats göra bara genom att hennes man inte kan vara en man och sätta henne på plats.

Ser man på t.ex politiken så inser man hur mycket skada en kvinna kan göra om hon får en ledande roll. Politiker likt Annika Strandhäll och Annie Lööf är två bra exempel. Så fort dom får kritik så drar dom på sig offerrollen och påstår att det är för att dom är kvinnor. För mycket känslor.

Så är det kvinnans fel att Sverige ser ut som det gör idag? Hade Sverige varit ett bättre samhälle om hon hade hållit sig i köket eller haft en lägre roll i samhället utan för mycket inflytande?

Det finns såklart både bra och dåliga chefer, det är helt oberoende av kön. Vi har många bra kvinnliga chefer på vårt företag, varken bättre eller sämre än männen. Kvinnliga chefer är dock bättre på att ta med bullar till jobbet.
Citera
2019-10-03, 20:37
Medlem
Highwaydelight hade nog kunnat vara ett bra chefsmaterial trots att hon är kvinna.
Citera
2019-10-03, 21:06
Medlem
Vad exakt är det de har gjort fel? Hade jag kritiserat någon av mina manliga chefer hade jag inte blivit populär bland dem heller.
Du fick inte ta över deras positioner i egenskap av att vara man eller?
Senast redigerad av Statistenidittliv 2019-10-03 kl. 21:08.
Citera
2019-10-03, 21:46
Medlem
Gwildors avatar
Nja, min chef är kvinna och hennes chef likaså. Båda är tuffa, rationella och intelligenta
Citera
2019-10-03, 21:47
Medlem
Meh. Jag har haft både bra och dåliga kvinnliga chefer och samma med de manliga. Tror det mer handlar om person än om kön. Hur jävla många kassa manliga politiker finns det inte liksom?
Citera
2019-10-03, 21:55
Medlem
Pungterings avatar
Generellt ska inte män ha ledande positioner heller...

Ytterst få är bra ledare, och det är inte så hårt knutet till kön.

Den sämsta chef jag haft har varit man.
Den näst bästa var en kvinna.
Citera
2019-10-03, 22:06
Medlem
Citat:

Ska medge att jag aldrig haft fungerande relationer med kvinnor. Jag tro de beror på att dom inte gillar mej och och då gillar inte jag dom heller. Och så blir de en negativ spiral. Skulle aldrig binda mej och har en dating karusell för att kunna ha sex några gånge i veckan. Men kvinnor jag byter ut regelbundet. Jag hör ju skälv hur de låter.

Men professionellt håller med dej alls. Kvinnor fungerar precis lika bra i ledande positioner. Jag har en chefsposition och skulle aldrig diskriminera kvinnor bara för att jag inte gillar kvinnor. Räddar de mej från missogyni? Jag vet inte.

Hemligheten yrkesmässigt om man i likhet med mej har problem med kvinnor. Är att hålla dom kort och va professionell. Se objektivt på hur man bemöter dom. Och va avvisande om dom söker kontakt. De också så att du kan inte kan prata med en kvinna som pratar med en man. Oavsett va feminister säger. De får dom att känna sej illa tillmods. Du måste anpassa dej lite kvinnors konversations stil. Visserligen finns de kvinnor som skin på näsan men generellt sätt är de så.
Citera
2019-10-03, 22:10
Medlem
Citat:

Ska medge att jag aldrig haft fungerande relationer med kvinnor. Jag tro de beror på att dom inte gillar mej och och då gillar inte jag dom heller. Och så blir de en negativ spiral. Skulle aldrig binda mej och har en dating karusell för att kunna ha sex några gånge i veckan. Men kvinnor jag byter ut regelbundet. Jag hör ju skälv hur de låter.

Men professionellt håller med dej alls. Kvinnor fungerar precis lika bra i ledande positioner. Jag har en chefsposition och skulle aldrig diskriminera kvinnor bara för att jag inte gillar kvinnor. Räddar de mej från misogyni? Jag vet inte.

Hemligheten yrkesmässigt om man i likhet med mej har problem med kvinnor. Är att hålla dom kort och va professionell. Se objektivt på hur man bemöter dom. Och va avvisande/reserverad om dom söker kontakt. Du kan inte prata med en kvinna som du prata med man. De får dom att känna sej illa tillmods. Du måste anpassa dej lite kvinnors konversations stil. Visserligen finns de kvinnor som skin på näsan men generellt sätt kan du inte prata med dom som du gör med en man.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in