2019-10-09, 02:03
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Nej tyvärr men Du har ju själv sett att många tycker att LW fick skylla sig själv utifrån sitt gränslösa beteende ...

Jag tolkar det inte som att någon
tycker att hon fick skylla sig själv.
Ingen hade rätt att döda henne.

Jag är kristen. Jag tycker att hon
gjorde dåliga val för sin egen skull
och andras men jag har aldrig tänkt
tanken att hon får skylla sig själv att
hon blev mördad.
Citera
2019-10-09, 02:52
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag tolkar det inte som att någon
tycker att hon fick skylla sig själv.
Ingen hade rätt att döda henne.

Jag är kristen. Jag tycker att hon
gjorde dåliga val för sin egen skull
och andras men jag har aldrig tänkt
tanken att hon får skylla sig själv att
hon blev mördad.

Ja men då förstår jag , och kan hålla med om att hon inte insåg att det var lite som att leka med elden .
Det är bedrövligt alltihop det som hänt .
Och man har så svårt att förstå att det kanske är någon inom samma bostadsområde som är gärningsman .

Sorgligt 💧
Citera
2019-10-09, 04:22
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Det var lite åt det hållet jag ställde den där religionsfrågan till dej ,just för att vi härinne skall reagera på att bara för att man inte gör som Bibeln säger så skall man inte behöva bli mördad så det var bra du skrev detta härovanför .
Jag är inte troendes så jag funderar på varför folk härinne har något slags bestämdhet över att LW skall "straffas" för något ,genom att bli mördad ????????

Helt otroligt sanslöst ju...

Vilka i tråden hänvisar till Bibeln och vilka menar att LW ska straffas genom att bli mördad?

I tråden påpekas mer än en gång att LWvar en fantastisk person som gjorde alla glada.
Men någon har ju haft ihjäl henne, med vad som påstås omfattande våld. Vilket då verkar vara gjort i ursinnigt raseri.
Utöver detta beskriver en del av de som menar sig känt LW att hon hade "skinn på näsan". Även om det är en vänligt sinnad kommentar så används den väl knappast inte om någon som sällan hamnar i konflikter? Synonymen till "skinn på näsan" är väl "tjafsig"?
Citera
2019-10-09, 04:24
Medlem
Citat:
Nej tyvärr men Du har ju själv sett att många tycker att LW fick skylla sig själv utifrån sitt gränslösa beteende ...

Vilka är dessa "många"?
Citera
2019-10-09, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Naturligtvis. Jag är inte rasist, men...

Varifrån kommer egentligen det här som ofta återkommer om att SD och LW skulle ha haft ett sexuellt förhållande? Är det här alltså något som åklagaren har velat antyda som motivbild?

Den som i så fall begick äktenskapsbrottet var ju SD, och den som anmäler honom (kastar första stenarna?) är LW...
Citera
2019-10-09, 07:27
Medlem
Citat:

Eftersom det finns många som påstår "att LW fick skylla sig själv", så har
du inga problem med att visa upp ett par stycken som har
påstått det som du påstår, eller?
Citera
2019-10-09, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Självklart finns det massor med "teknisk bevisning" per definition: alltså tex spår etc från BP som bevisar att det handlar om ett brott/mord.
Sedan är ju den springande punkten vad av allt detta man konklusivt kan knyta till SD.
Och visst finns det också per definition många "vittnen"; alltså personer som har hörts i utredningen. Men det behöver inte betyda att alla dessa personer faktiskt var på/vid BP och betraktade själva händelsen då LW dödades.

Fast i den beräkningen bör man väl också väga in den långa tid som förlöpte mellan första och andra häktningen av SD.
Är själv inte så övertygad om att de har så mkt på SD.

Bör tilläggas: om SD är GM så hoppas jag att de har vad som krävs för fällande.
Vi får se vad som händer i framtiden.
Bevisningen är stark.
Jag tror de har rätt man i häkte i allafall så mycket kan jag säga utan att ljuga.
Citera
2019-10-09, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Som jag ser av loggarna finns det ett antal som ringer varandra när t.ex. en ny cache/myst släpps. Så LW är sannerligen inte ensam. Verkar vara full fart i skogen nattetid!

Hur LW skulle kunna lämna sina barn ensamma hemma för att sticka ut kväll natt det är mycket svårt att förstå. Vad var hon för slags mor egentligen?
Citera
2019-10-09, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Vilka i tråden hänvisar till Bibeln och vilka menar att LW ska straffas genom att bli mördad?

I tråden påpekas mer än en gång att LWvar en fantastisk person som gjorde alla glada.
Men någon har ju haft ihjäl henne, med vad som påstås omfattande våld. Vilket då verkar vara gjort i ursinnigt raseri.
Utöver detta beskriver en del av de som menar sig känt LW att hon hade "skinn på näsan". Även om det är en vänligt sinnad kommentar så används den väl knappast inte om någon som sällan hamnar i konflikter? Synonymen till "skinn på näsan" är väl "tjafsig"?

Å ändå ska hon enligt uppgift ha skrikit i upp emot fem min, jag får inte
riktigt det å gå ihop.
Tycker mer det ser ut som att våldet har ökat under tiden och inte
startat med ursinnigt raseri.

Det är bl.a därför jag har lite svårt med att tro på ett planerat mord.
Det kan ju även bero på en mer jämbördig mördare, en kvinna t.ex.
Citera
2019-10-09, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
riktigt det å gå ihop.

Ett ursinnigt raseri kan väl vara spontant, i meningen att det inte är planerat, utan att det så att säga stegras där och då på plats?
Något ska diskuteras och initialt är det kanske enbart en lätt irritation men samtalet urartar.
Jag tänker mig att det också kan finnas inslag av rädsla hos GM, hen har skadat LW som skriker, adrenalinpåslag kan ju bero av det också.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-10-09 kl. 10:19.
Citera
2019-10-09, 10:17
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
riktigt det å gå ihop.

Jag fastnar också på samma saker, bland annat. Svårt att tänka sig annat än ett stegrande våld och därmed utdraget förlopp, om man ska få in skriket. Samtidigt måste det vara svårare att inte lämna spår efter sig ju längre skeende det handlar om. Och om det blev utdraget på grund av jämnstark baneman borde det vara ytterligare svårare att inte lämna spår.

Jag återkommer hela tiden i tanken till att handskar och skyddande kläder (för att inte lämna spår) som man sedan gör sig av med skulle kunna vara det som utgör planeringen.

Jag sitter, trots nya häktningar och en numera tillkommen misstänkt gärningskvinna, fast i ungefär samma enkla förlopp som innan. Oförmögen att få till ett annat troligt förlopp.

Hur är det egentligen med alla er som är skeptiska till att det är rätt MGM som sitter? Är det HD som gäller för er eller tänker ni att det är någon långtradarchaffis som självbelåtet kuskar land och rike runt och undgår upptäckt? Eller tänker ni att det är rätt MGM, bara att ni opponerar er till hur LW, SD och deras relation beskrivs av oss ”töntar” (förmodar att det vore ett någorlunda passande epitet) i sammanhanget?

Hade varit spännande om det hade gått att köra en omgång handuppräckning på olika GM och scenarier...
Citera
2019-10-09, 10:23
Medlem
Citat:

Jag har inte sett något enda inlägg som anser att LW får skylla sig själv att hon blev mördad. Har du sett många sådana inlägg borde det inte vara svårt att vaska fram ett par inlägg med det innehållet. Eller så slutar du med att försöka göra trådsanningar med åsikter ingen har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in