Både just glorious och snoris påstår detta...men ingen av dom visar någon form av källa. Precis lika mystiskt som med snoris emottagna pm.
Jag menar att det är en trådsanning som håller på att skapas här. Iallafall så länge ingen av dom vill visa någon form av underlag.
Inte ens vill, eller vill testa, att använda forumets sökfunktion.
Dom hänvisar till varandra...
Så jag uppfattar det hela som att det är ganska oförargligt.
Irriterande att bli störd på sen kväll, natt.
Men oförargligt.
Det har inte med motivet för mordet att göra. Min tro.
Jag tror inte att hon blev mördad för att hon messade till människor på natten.
Då du själv skrev härförleden att du inte känner någon i LWs sfär så känns det märkligt att du benämner personer som tryckt Gilla eller kommenterat som vänner. Jag erkänner att jag gav upp efter ett tag när jag kollade detta men flertalet av dem som missbrukade gillaknapparna hos LW och är av kvinnligt kön är inte nära vänner till LW. Många ville nog vara det men LW hade inte tid för dem när hon levde. LW hade ett enormt nätverk men ytterst få nära vänner, det gäller även det kvinnliga könet.
Du citerar en text från "en kvinna som stod LW mycket nära" och då tar jag för givet att du vet om banden som binder henne samman med LW? Vet du det så förstår du också att hon och LW inte var kvinnliga nära vänner på det sätt som flertalet i denna tråd pekat på och efterlyst.
Du beskriver också en mindre och närmare krets med kvinnor som LW anförtrodde sig åt. Då vet du förmodligen också att LW ofta bytte ut dessa kretsar, eller hur?
Du ärar inte LW på något sätt om du inte ser saker för hur de verkligen var men vi kanske ska försöka definiera vad nära kvinnliga vänner är för något innan vi fortsätter diskussionen?
Tack för att du delar med dig av din bild av L*na. Tonen i dina rader bekräftar (åter) att du tillhör dem som inte alls var förtjust i L*ena och kanske det var ömsesidigt, men det får vi inte veta något om eftersom någon tog sig rätten att ta hennes liv.
Kanske du kan berätta om hur du har upplevt SD och HD vid tiden före och efter mordet? Vad tänker du om att de är misstänkta? Tillhör du dem som anser att LW har provocerat fram mordet på egen hand och får skylla sig själv?
Vilka frågor skulle du ställa till SD om du fick möjlighet?
Så jag uppfattar det hela som att det är ganska oförargligt.
Irriterande att bli störd på sen kväll, natt.
Men oförargligt.
Det har inte med motivet för mordet att göra. Min tro.
Jag tror inte att hon blev mördad för att hon messade till människor på natten.
Nej precis men det passar lämpligt nog in vissas agendor att LW var respektlös och gränslös och raggade på gifta män. Och så detta eviga hänvisande till bibeln. Nu tror jag, dessvärre för dessas skull, att bibeln inte har det minsta med hennes död att göra.
Som den icke-bibeltroende jag är så har denna tråd sorgligt nog lärt mig att det finns inga som är så intoleranta och skuldbeläggande som utövande religiösa.
Jag tror t.o.m. Jesus hade skämts å deras vägnar. Han dömde inte människor. Vissa borde ta fram skämskudden.
Jag är må vara oreligiös men jag gillar och är bra på att söka information:
Äktenskapsbryterskan
”De skriftlärda och fariseerna kom då dit med en kvinna som hade ertappats med äktenskapsbrott. De ställde henne framför honom och sade: ”Mästare, den här kvinnan togs på bar gärning när hon begick äktenskapsbrott. I lagen föreskriver Mose att sådana kvinnor skall stenas. Vad säger du?” Detta sade de för att sätta honom på prov och få något att anklaga honom för. Men Jesus böjde sig ner och ritade på marken med fingret. När de envisades med sin fråga såg han upp och sade: ”Den av er som är fri från synd skall kasta första stenen på henne.” Och han böjde sig ner igen och ritade på marken. När de hörde hans svar gick de därifrån en efter en, de äldste först, och han blev ensam kvar med kvinnan framför sig. Jesus såg upp och sade till henne: ”Kvinna, vart tog de vägen? Var det ingen som dömde dig?” Hon svarade: ”Nej, herre.” Jesus sade: ”Inte heller jag dömer dig. Gå nu, och synda inte mer.”
Joh 8:1-11
Nej precis men det passar lämpligt nog in vissas agendor att LW var respektlös och gränslös och raggade på gifta män. Och så detta eviga hänvisande till bibeln. Nu tror jag, dessvärre för dessas skull, att bibeln inte har det minsta med hennes död att göra.
Som den icke-bibeltroende jag är så har denna tråd sorgligt nog lärt mig att det finns inga som är så intoleranta och skuldbeläggande som utövande religiösa .
Jag tror t.o.m. Jesus hade skämts å deras vägnar. Han dömde inte människor. Vissa borde ta fram skämskudden.
Jag är må vara oreligiös men jag gillar och är bra på att söka information:
Äktenskapsbryterskan
”De skriftlärda och fariseerna kom då dit med en kvinna som hade ertappats med äktenskapsbrott. De ställde henne framför honom och sade: ”Mästare, den här kvinnan togs på bar gärning när hon begick äktenskapsbrott. I lagen föreskriver Mose att sådana kvinnor skall stenas. Vad säger du?” Detta sade de för att sätta honom på prov och få något att anklaga honom för. Men Jesus böjde sig ner och ritade på marken med fingret. När de envisades med sin fråga såg han upp och sade: ”Den av er som är fri från synd skall kasta första stenen på henne.” Och han böjde sig ner igen och ritade på marken. När de hörde hans svar gick de därifrån en efter en, de äldste först, och han blev ensam kvar med kvinnan framför sig. Jesus såg upp och sade till henne: ”Kvinna, vart tog de vägen? Var det ingen som dömde dig?” Hon svarade: ”Nej, herre.” Jesus sade: ”Inte heller jag dömer dig. Gå nu, och synda inte mer.”
Joh 8:1-11
Alla utövande religiösa förutom LW?
Att det refereras till Bibeln i tråden beror väl inte nödvändigt att folk i tråden är religiösa, man refererar till Bibeln för att LW var religiös, hon var i högsta grad utövande religiös när hon arbetade som pastor och vigde mannen som hon därefter inledde en "affär" med. Genom sitt yrke har hon själv i hög grad valt vilka sociala normer och regler hon bör leva efter .
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-10-08 kl. 23:20.
”De skriftlärda och fariseerna kom då dit med en kvinna som hade ertappats med äktenskapsbrott. De ställde henne framför honom och sade: ”Mästare, den här kvinnan togs på bar gärning när hon begick äktenskapsbrott. I lagen föreskriver Mose att sådana kvinnor skall stenas. Vad säger du?”
Varifrån kommer egentligen det här som ofta återkommer om att SD och LW skulle ha haft ett sexuellt förhållande? Är det här alltså något som åklagaren har velat antyda som motivbild?
Senast redigerad av Draifos 2019-10-08 kl. 23:30.
Varifrån kommer egentligen det här som ofta återkommer om att SD och LW skulle ha haft ett sexuellt förhållande? Är det här kanske något som åklagaren har velat antyda som motivbild?
I tråden började spekulationerna om en affär mellan SD och LW efter artikeln om ett s.k. svartsjukedrama efter hennes försvinnande.
Att det refereras till Bibeln i tråden beror väl inte nödvändigt att folk i tråden är religiösa, man refererar till Bibeln för att LW var religiös, hon var i högsta grad utövande religiös när hon arbetade som pastor och vigde mannen som hon därefter inledde en "affär" med. Genom sitt yrke har hon själv i hög grad valt vilka sociala normer och regler hon bör leva efter .
Naturligtvis har inte LW deltagit i tråden bland de andra bibeltrogna vi har här. Dessutom verkade hon inte längre som präst mot slutet. Och därutöver - och det allra viktigaste - verkade hon inte vara särskilt inskränkt, intolerant eller fördömande, som vissa här i tråden har visat prov på.
Varifrån kommer egentligen det här som ofta återkommer om att SD och LW skulle ha haft ett sexuellt förhållande? Är det här alltså något som åklagaren har velat antyda som motivbild?
Kommentar angående ditt tvivel: nej- jag är varken religiös och ej heller medlem i svenska kyrkan, sen många år tillbaka.
Bibelcitatet hade jag googlat. Och det verkade vara det bästa sättet att kommunicera på med de trångbröstade religiösa i tråden.
Jag förstår inte din sista frågeställning. Vi har ju tröskat igenom detta flera gånger. Och andra postare har citerst media.
De har haft ett förhållande.
Det medger även SDs advokat:
Naturligtvis har inte LW deltagit i tråden bland de andra bibeltrogna vi har här. Dessutom verkade hon inte längre som präst mot slutet. Och därutöver - och det allra viktigaste - verkade hon inte vara särskilt inskränkt, intolerant eller fördömande, som vissa här i tråden har visat prov på.
Jag har inte noterat några specifikt i tråden som jag skulle kunna peka ut som bibeltrogna. De hänvisningar till Bibeln görs väl mht till LWs valda normer.
Nä, hon var inte pastor mot slutet. Men hon var det när relationen med SD, som hon själv vigt, inleddes. Huruvida hon var inskränkt, intolerant eller fördömande har du knappast en susning om. Människor kan upplevas olika i olika situationer av olika människor. Det finns väl något antal inlägg som gör gällande att LW var typen som körde "sitt race" utan att intressera sig speciellt för andra.