Citat:
Självklart finns det massor med "teknisk bevisning" per definition: alltså tex spår etc från BP som bevisar att det handlar om ett brott/mord.
Sedan är ju den springande punkten vad av allt detta man konklusivt kan knyta till SD.
Och visst finns det också per definition många "vittnen"; alltså personer som har hörts i utredningen. Men det behöver inte betyda att alla dessa personer faktiskt var på/vid BP och betraktade själva händelsen då LW dödades.
Citat:
Tycker jag inte. Detta är en relativt kort häktningsperiod om man ser till brottets natur och fallets komplexitet.
Som exempel kan nämnas:
Billy Fagerström som mördade Tova Moberg satt häktad i 6 månader (häktad 15 maj, åtal 15 nov)
Nerijus Bilevicius som mördade Lisa Holm satt häktad i 4,5månader (häktad 16 juni, åtal 28 okt).
Sen väntetiden, som du upplever som lång kan ju också bero på att det finns mycket bevis, och nytillkomna bevis efter senaste husrannsakan, och långa väntetider hos bl.a NFC. De kan även ha skickat bevismaterial för analys utomlands. Tillika många och långa förhör; både kompletterande förhör med redan hörda vittnen (det nämndes ca 700 förhör) och sedan många långa förhör med en GM som konsekvent nekar (typ Mats Alm).
Nä så jag tycker inte att 1,5 månad är speciellt lång tid i sammanhanget. Tvärtom.
Som exempel kan nämnas:
Billy Fagerström som mördade Tova Moberg satt häktad i 6 månader (häktad 15 maj, åtal 15 nov)
Nerijus Bilevicius som mördade Lisa Holm satt häktad i 4,5månader (häktad 16 juni, åtal 28 okt).
Sen väntetiden, som du upplever som lång kan ju också bero på att det finns mycket bevis, och nytillkomna bevis efter senaste husrannsakan, och långa väntetider hos bl.a NFC. De kan även ha skickat bevismaterial för analys utomlands. Tillika många och långa förhör; både kompletterande förhör med redan hörda vittnen (det nämndes ca 700 förhör) och sedan många långa förhör med en GM som konsekvent nekar (typ Mats Alm).
Nä så jag tycker inte att 1,5 månad är speciellt lång tid i sammanhanget. Tvärtom.
Fast i den beräkningen bör man väl också väga in den långa tid som förlöpte mellan första och andra häktningen av SD.
Är själv inte så övertygad om att de har så mkt på SD.
Bör tilläggas: om SD är GM så hoppas jag att de har vad som krävs för fällande.
Nog finns det mobb i tråden men den mot Davidssons är mycket mycket större och mycket mycket aggressivare.