Kriget börjar gå emot sitt slut?? Haha hur kan du ens säga nåt sånt jag förstår att det bara spekulationer men den tanken kommer inte va i min hjärna på länge, kolla bara vad som händer i Rinkeby den här veckan jag skriver det här så du vet att jag är officiell kolla bara vem som kommer att bli poppad kolla bara sanna mina ord
YEs det var endast en ren spekulation från min sida med tanke på att de varit rätt lugnt på sistone(av den infon som vi har iaf). Menar du att de kommer att ske ett mord inom kort? Du får gärna fylla på med mer intreeesant info! Tack för de förresten.
Kriget börjar gå emot sitt slut?? Haha hur kan du ens säga nåt sånt jag förstår att det bara spekulationer men den tanken kommer inte va i min hjärna på länge, kolla bara vad som händer i Rinkeby den här veckan jag skriver det här så du vet att jag är officiell kolla bara vem som kommer att bli poppad kolla bara sanna mina ord
Och jag förstår ju att de inte är så att dom har blivit vänner direkt, utan tänke mest på att så många i dp sitter, och tänkte att de kanske istället fokuserar mer på sin buissnes med drogförsäljning eller liknande. Men du får gärna dela med dig med info! (Om du kan)
OT! Ligga lågt ett litet tag? Semester? Åter till kulturen?
Dhaqan Celis... De dumpade svenskarna... Vart tog springisarna vägen?
Stämmer inte bara in på unga lättkränkta somalier utan konsekvenstänk, utan på ett brett spektrum av etniska grupper, klaner och folkslag spridda över två, tre, eller kanske fler, kontinenter. Båda könen, olika kulturella bakgrunder och religioner... Självklart tror jag inte att det är här vi hittar DP och SZ = OT. Ber om ursäkt! Ett snarlikt, och tragiskt, exempel skulle iofs kunna vara Rohz mördade äldsta storebror... Jag vet, annan tråd, igen... Observera att detta inte är ett straff för någon som dömts för brott (ofta luftas liknande bruna idéer här på FB) utan ansvarslösa föräldrar (sannolikt primärt otillräckliga pappor) som frivilligt skickar iväg sina egna barn för att uppfostras genom bl a tortyr. Detta för att de inte själva vill, kan eller orkar hantera sitt ansvar som föräldrar! Ett generalproblem i Sverige idag. Unga svenskar skickas till uppfostringsanstalter/-resor, SvD, betalartikel, klippt in lite nedan dock...
Citat:
Ursprungligen postat av SvD
(...) Antalet unga som på obestämd tid skickas från Sverige till Somalia och Kenya blir allt fler (...) resorna kallas ofta på somaliska för ”dhaqan celis” – åter till kulturen (...) kan handla om att den unge tappat sitt hemspråk, på olika sätt agerat normbrytande gentemot föräldrarnas kultur, hamnat i en kriminell miljö eller börjat använda droger (...) luras sedan av den egna familjen till att tro att de ska åka på semester (...) överlämnas till släktingar eller blir i värsta fall inlåsta på institutioner – där de löper ”stor risk” för både psykiskt och fysiskt våld samt fastkedjning (...) På de anstaltsliknande institutionerna är ungdomarna inlåsta dygnet runt mot sin vilja och utan något som helst myndighetsbeslut (...) En majoritet av de unga är hemmahörande i bostadsområden som den svenska polisen klassar som ”särskilt utsatta”. I över hälften av alla fall har socialtjänsten haft kännedom om de berörda familjerna (...) i flera rättsfall i svenska förvaltningsrätter har domstol prövat föräldrars lämplighet (...) hotats med uppfostringsresor av sina föräldrar, eller så har de redan tidigare skickats till exempelvis Somalia (...) de unga som skickas för att låsas in på institution är i minoritet. De allra flesta skickas i stället till sina släktingar. ”Dhaqan celis” används som en sista utväg när inget annat hjälper och föräldrarna känner sig maktlösa (...) Kostnaden för att placera sitt barn på en institution: mellan 2000 till 5000 svenska kronor (...) ”rehabilitation centers” har de senaste åren börjat använda sociala medier för att marknadsföra sig mot somalier i utlandet (...)
Senast redigerad av Gnrl.Clstr 2019-10-07 kl. 23:53.
Fick ett PM (thx!!!) av en FB:are förra söndagen med bl a lite olika Dumle-info som jag sedan missat att lägga upp...
T ex från hans grova vapenbrott...
Samtliga förekommande på LexBase.
*Z33n är dömd bl a för Roserbergskuppen tillsammans med nyligen frisläppte och ännu mera nyss krogbråkandes Farre/F*rhan från SZ(!)
Dom för vapenbrottet (Solna TR, B 10081-18) ska ha fallit för några veckor sedan har jag för mig...
Enl ryktet får Dumle sitta i typ 2 år? Och detta i princip på grund av att han skröt för polisen att han var yrkeskriminell och brukade gå omkring beväpnad(!) Vilket gav anledning att utföra husrannsakan... Mejla gärna Solna TR, begära ut domen, lägg upp!
I dokumenten ovan framgår bl a hur Dumle, som initialt erkänt vapenbrottet, försöker få lillebror *li (som säkert, liksom äldste brodern Z33n, har ett och annat med saker och ting att göra) att ta på sig hela skulden för vapnet maa hans låga ålder, och att hans DNA säkrats på vapnet... Dock ångrar sig *li och i ett försök att trassla sig fri fet-golar han på Dumle… som i sin tur...
Som jag förstått finns ett stort antal ärenden på Dumle som man kan begära ut om man vill ha mer insyn i dessa tokars förehavanden. Exempelvis från Solna TR. Naturligtvis även på andra i svängen! Någon gång före midsommar, om det leder till åtal och FUP, vore det intressant att få reda på mer kring Dumles inblandning i (brottsrubricering: medhjälp till...) mordet på Rohz...
Vi som inte har så bra förstahandskällor får leta lite, om trådarna inte ska självdö... Och det finns!
* = a
3 = e
Fick ett PM (thx!!!) av en FB:are förra söndagen med bl a lite olika Dumle-info som jag sedan missat att lägga upp...
*Z33n är dömd bl a för Roserbergskuppen tillsammans med nyligen frisläppte och ännu mera nyss krogbråkandes Farre/F*rhan från SZ(!)
Dom för vapenbrottet (Solna TR, B 10081-18) ska ha fallit för några veckor sedan har jag för mig...
Enl ryktet får Dumle sitta i typ 2 år? Och detta i princip på grund av att han skröt för polisen att han var yrkeskriminell och brukade gå omkring beväpnad(!) Vilket gav anledning att utföra husrannsakan... Mejla gärna Solna TR, begära ut domen, lägg upp!
I dokumenten ovan framgår bl a hur Dumle, som initialt erkänt vapenbrottet, försöker få lillebror *li (som säkert, liksom äldste brodern Z33n, har ett och annat med saker och ting att göra) att ta på sig hela skulden för vapnet maa hans låga ålder, och att hans DNA säkrats på vapnet... Dock ångrar sig *li och i ett försök att trassla sig fri fet-golar han på Dumle… som i sin tur...
Som jag förstått finns ett stort antal ärenden på Dumle som man kan begära ut om man vill ha mer insyn i dessa tokars förehavanden. Exempelvis från Solna TR. Naturligtvis även på andra i svängen! Någon gång före midsommar, om det leder till åtal och FUP, vore det intressant att få reda på mer kring Dumles inblandning i (brottsrubricering: medhjälp till...) mordet på Rohz...
Vi som inte har så bra förstahandskällor får leta lite, om trådarna inte ska självdö... Och det finns!
* = a
3 = e
Tack för mycket intressant info! Ska bli intressant o läsa... dumle är en av de i dp som jag har sämst koll
På
* =
3 = e
Läste nu och de två saker jag tänker på är ju främst va osmart dumle är som skryter för polisen om att han går beväpnad varpå han får husis och de hittar en kalle o 100g ladd. De andra är ju vilken ultra gol lillebroshan lägger, hade varit smartare om han som e 17 tog den dessutom fans ju hans dna på vapnet
* = a
3 = e
Tack för sedvanlig bra info!👍
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Läste nu och de två saker jag tänker på är ju främst va osmart dumle är som skryter för polisen om att han går beväpnad varpå han får husis och de hittar en kalle o 100g ladd. De andra är ju vilken ultra gol lillebroshan lägger, hade varit smartare om han som e 17 tog den dessutom fans ju hans dna på vapnet
Här talar vi i vanlig ordning inte om några raketforskare.😂 Nästan ofattbart hur Dumle i förhör t.o.m. inför polisen vill visa hur "tung" han anser sig själv vara! Bara att tacka och ta emot!
Här talar vi i vanlig ordning inte om några raketforskare.😂 Nästan ofattbart hur Dumle i förhör t.o.m. inför polisen vill visa hur "tung" han anser sig själv vara! Bara att tacka och ta emot!
Jag misstänker starkt att dummle med flit ville åka på det här, ja menar vem fan nämner till poliseen att man brukar gå beväpnad? Tror han var rädd också då det funnits en kraftig hotbild och dumle bärt väst varje gång han blivit stoppad. Och med flera DP män fängslade så har han inte så mycket bakom sig och han var nog väl medveten om att farre bland annat skulle mucka inom kort. Kan inte heller riktigt släppa detta med hans lillebror, att han detaljerat beskriver för polisen att dumle kommit hem med Akn, inget framtida DPvirke där inte
Jag misstänker starkt att dummle med flit ville åka på det här, ja menar vem fan nämner till poliseen att man brukar gå beväpnad? Tror han var rädd också då det funnits en kraftig hotbild och dumle bärt väst varje gång han blivit stoppad. Och med flera DP män fängslade så har han inte så mycket bakom sig och han var nog väl medveten om att farre bland annat skulle mucka inom kort. Kan inte heller riktigt släppa detta med hans lillebror, att han detaljerat beskriver för polisen att dumle kommit hem med Akn, inget framtida DPvirke där inte
Han ville Så klart in. Han var den enda kvar ute av DP förra våren när Yasin och Frank leta efter honom och dom kasta granater i kista.