2019-10-08, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snowbell
Att man som föräldrar blir drabbade när ens barn gör något väldigt dumt och olagligt, det håller vi alla med om. Ansvarstagande och vettiga föräldrar med moral och etik, tar då ett rejält samtal med barnet som brustit och begått brott, oavsett om barnet är myndigt eller ej, och talar då om för barnet att man ska stå för vad man gjort!

Men, som förälder har man ett moraliskt ansvar att uppfostra sina barn, och det verkar vara här som det brustit rejält. Att stjäla guld från äldre är väl bland det lägsta man kan göra, och att sen skylla ifån sig och inte ha ett uns till heder eller ryggrad, det är ännu lägre.
Här har F´s föräldrar brustit rejält med sin uppfostran.

Det är ju det här med att försvara barnen oavsett vad de gör, det är inte bra.
Jag vet mycket väl hur tufft det är att uppfostra barn, och jag har själv varit med om att min avkomma gjort fel (inget kriminellt dock) och då har jag varit den som varit hårdast mot ungdomen i fråga. Om inte föräldern säger stopp till sina egna barn, hur ska de då lära sig.
Citera
2019-10-08, 13:17
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loquita
Läst hela fupen nu, och du har rätt, hon försöker genom hela förhören skylla på hennes f.d medarbetare. Fan vilken sjuk familj detta är 😕

Förhör med Evelina, medarbetare:
”Evelina tillfrågas om hon har upplevt att Felicia har betett sig märkligt. Hon säger att Mikaela och Felicia har inte alls gått bra ihop. Evelina säger att det försvann saker när de bodde i Uddevalla tillsammans och det var småsaker såsom, mat, godis och cigaretter som det bara kunde vara Felicia som tagit. Evelina säger att igår morse så var Felicia väldigt angelägen om att vara Mikaela till lags som hon absolut inte har varit tidigare men Evelina vet inte varför.”

”Vart befann du dig i måndags eftermiddag?”

Jag var hemma, jag var sjuk, vi hämta upp resterande på tågstationen, vilket var Felicia, Luckas och Taha som vi hämtade, vi åkte till en mack för att de skulle byta om. Sen släppte vi av resterande jag och Taha åkte tillbaka till vandrarhemmet för vi var sjuka.
Vi var bara hemma och så det var inte mer än så”..

Förhör med Felicia Book:
När smyckena hittades så såg det ut såhär. (förevisas bilder över husrannsakan på vandrarhemmet)
Vad har du att säga om det?

Jag vet att jag hade tomma cigarettpaket i väskan. Jag har aldrig sett de här smyckena. Det som slog mig direkt nu, var att i förhör med Björn, var att det cannabis, som hittades i min väska, inte mitt och det var paketerat på samma sätt som halsbandet. Jag ville inte namnge den personen vars cannabis det är, och det vill jag inte nu heller. Det jag kan säga är att den personen var kvar på vandrarhemmet under dagen, och halsbandet är nu paketerat på samma sätt som cannabisen.”

Senare förhör med Felicia Book:
Berättar att mer misstänkt cannabis har hittats i Felizias väska, Felizia tillfrågas om hur hon förklarar det.
Felizia berättar att hon bor i ett rum med flera kollegor, här om veckan dök det upp i hennes kollegas väska. När hon skulle städa sin väska för någon vecka sedan så flög det ut ur hennes kollegas väska. Det var en liten bit hasch som såg ut som den som i så fall skulle ligga i dosetten i Felizias väska. Det har hänt att en annan person har gömt sina saker, sina droger och annat sådant i kollegors väskor.

Felizia tillägger att om polisen gör en husrannsakan på boendet där hon bor för tillfället så kommer de att finna mer saker. Saker som styrker att det har hamnat cannabis i Felizias väska.
Det har varit någon på boendet idag, en person skulle ha jobbat idag men sa i morse att den här personen skulle stanna hemma. Efter att de hade ätit lunch så körde Felizias chef tillbaka Felizias kollega för att hon skulle vara hemma idag och inte jobba. Det är allt Felizia vet.
Felizia tillfrågas om vem den personen är.
Felizia vill inte säga någonting om det. Det beror på att det är en person som Felizia jobbar med, och Felizia vill inte få några problem i efterhand.”
Dosetten i Felicias väska. Tar hon mediciner?
Citera
2019-10-08, 13:26
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Dosetten i Felicias väska. Tar hon mediciner?

Citat:
Felizia berättar även att hon har lugnande läkemedel, Oxascand 5mg utskrivet mot panikångestattacker. Felizia har ett vid behovsrecept på detta läkemedel.

Felizia tillfrågas om hon har någon annan medicin.

Magmedicin, omeprasol som är receptfritt. Det är gula kapslar

Hennes läkare var på semester, därav de andra medicinerna som hittats.
Citera
2019-10-08, 13:31
Medlem
snowbells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Det är ju det här med att försvara barnen oavsett vad de gör, det är inte bra.
Jag vet mycket väl hur tufft det är att uppfostra barn, och jag har själv varit med om att min avkomma gjort fel (inget kriminellt dock) och då har jag varit den som varit hårdast mot ungdomen i fråga. Om inte föräldern säger stopp till sina egna barn, hur ska de då lära sig.

Jag ber om ursäkt ifall jag varit otydlig, men det är som du skriver som jag menar, att man inte ska försvara barnen oavsett, utan att man ska få barnen att stå för vad de gjort.

Är det någon som vet hur länge hon använt droger? Det borde väl föräldrarna känna till?? (eller märka i alla fall)
Citera
2019-10-08, 14:20
Medlem
Citat:
Jag ber om ursäkt ifall jag varit otydlig, men det är som du skriver som jag menar, att man inte ska försvara barnen oavsett, utan att man ska få barnen att stå för vad de gjort.

Är det någon som vet hur länge hon använt droger? Det borde väl föräldrarna känna till?? (eller märka i alla fall)

Hur länge vet nog bara F men Anna själv har berättat att hon har nyttjat starka smärtstillande medel och låg inne för avgiftning av dem och Anna tar något idag vet ingen heller, men jag blev inte förvånad när de hittade Cannabis i fler rum än endast F så jag skulle inte bli förvånad om någon fler/flera i familjen skulle vara positiva vid test.
Citera
2019-10-08, 14:34
Medlem
snowbells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bettybobs
Hur länge vet nog bara F men Anna själv har berättat att hon har nyttjat starka smärtstillande medel och låg inne för avgiftning av dem och Anna tar något idag vet ingen heller, men jag blev inte förvånad när de hittade Cannabis i fler rum än endast F så jag skulle inte bli förvånad om någon fler/flera i familjen skulle vara positiva vid test.

Vilken tragisk och sorglig familj. Någon som vet hur F´s pappa reagerat på det här?
Var hade Anna ont när hon medicinerades? När slutade hon? Kan det ha varit mha hennes tabletter som F började med C? Och kanske någon fler i familjen...

F´s pappa är väl missbrukare, som jag förstått det, har hon haft kontakt med honom och hans droger mån tro?
Citera
2019-10-08, 14:57
Medlem
Citat:
Vilken tragisk och sorglig familj. Någon som vet hur F´s pappa reagerat på det här?
Var hade Anna ont när hon medicinerades? När slutade hon? Kan det ha varit mha hennes tabletter som F började med C? Och kanske någon fler i familjen...

F´s pappa är väl missbrukare, som jag förstått det, har hon haft kontakt med honom och hans droger mån tro?

Anna skrev om detta i hennes bok och då var orsaken buksmärtor kommer ej ihåg när hon skrev att hon slutade då det var något av det sämsta jag läst så slängde jag boken annars hade jag kunnat leta fram det. Det var ett väldigt gnäll i boken om hur illa behandlade hon så ofta varit hon var även illa behandlade när hon låg inne för att sluta med tabletterna.
Citera
2019-10-08, 14:58
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:

Det kanske är brorsan Antonio som kranar åt Felicia. Han kallade ju sig själv för "Solnas Godiskung".
Senast redigerad av Tagelapa 2019-10-08 kl. 15:09.
Citera
2019-10-08, 15:04
Citat:

Det var väl Felicias egen medicin som hon fått pga. käkskada? Hon har tydligen mycket problem med tänderna.
Citera
2019-10-08, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Felicia är åtalad för två fall av ringa narkotikabrott samt grov stöld i bostad.

Sonen dömd för barnsexbrott.

Och nu är dottern åtalad för stöld och narkotikabrott.

Vilken jävla familj
Citera
2019-10-08, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Här kommer fup:en. Bam bam bam som Anna hade sagt

https://minfil.com/39lbU97anf/Varber...9_Aktbil_7_pdf

Har Anna Book gått försvarat Felicia ännu?

"Det är brottsoffrets fel"

"Åldringen får skylla sig själv som har värdesaker".
Citera
2019-10-08, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicewonderland
(Haha, ja, fast det ska nog bara sättas i motsats till Okänd gärningsman.) Självklart ljuger tunnan om att smyckena är hennes, allt för att skyla över dotterns brott. Låt ungarna ta konsekvenserna av vad de gjort, Anna!

Anna är en vidrig människa.

Åldringar blir bestulna - Anna skyddar hellre brottslingen.

Hur Felicia har blivit som hon har blivit är inte konstigt. Sådan mor, sådan dotter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in