2019-10-08, 09:55
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
För i helvete. Hur sjunker man så lågt att man stjäl från en gamling? Felicia har liksom tak över huvudet och mat på bordet
...

Ja hur långt har det hunnit gå om man tar steget till att lura sig in hos en gammal snäll dam för att stjäla ? hon jobbade och bor nog i princip gratis .
Citera
2019-10-08, 10:07
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Emelie berättar att det har varit bra att jobba med Felicia till och med förra veckan, efter det har det inte varit roligt för Emelie har fått reda på att Felicia har pratat skit om henne. Därför pratar hon inte så mycket med Felicia längre.

Sådan mor, sådan dotter? Låter som om hon även lyckas skära sig rätt snabbt med arbetskamraterna... eller ja, före detta arbetskamraterna ska man väl säga då det inte finns en chans att hon fått behålla jobbet.
Citera
2019-10-08, 10:07
Medlem
Spännande och obehaglig läsning i förundersökningsprotokollet. Stjäla från en gammal och handikappad kvinna, usch! Jag blir även lite ledsen i ögat när jag ser stavfel, slarvfel och särskrivningar i fup:en.
Citera
2019-10-08, 10:49
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Vad fan är det för fel på den där familjen egentligen?
Citera
2019-10-08, 11:01
Medlem
Vilka lögner ska de nu plocka fram säkert kommer en våra att en kollega inte tycker om F och det är denna kollega som lagt allt i hennes väska. Dock svårt att ljuga bort att hon var positiv på cannabis
Citera
2019-10-08, 11:16
Medlem
Lindalovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bettybobs
Vilka lögner ska de nu plocka fram säkert kommer en våra att en kollega inte tycker om F och det är denna kollega som lagt allt i hennes väska. Dock svårt att ljuga bort att hon var positiv på cannabis

Felicia var ju den enda av alla anställda på elföretaget som besökt den handikappade åldringen. Hon kommer inte kunna snacka sig ur det här. Bedrövligt
Citera
2019-10-08, 11:20
Felicia har vid flertalet tillfällen sålt guld till Tavex i Solna centrum

Det enda guld familjen Book har i sin ägo är förmodligen kattguld, så frågan är var hon fått tag på guldet hon sålt?

Citat:
När sålde du något guld senast? Jag har sålt något detta år, i Solna centrum. Det har jag gjort, när min mamma inte har haft möjligt att låna mig pengar, så har jag fått sälja guld till Tavex, i Solna centrum.
Har det skett en gång detta året? Nej, ett par gånger. Jag förstår ju vart detta är på väg. Ja, jag vet hur man säljer guld.
Senast redigerad av Assault12 2019-10-08 kl. 11:22.
Citera
2019-10-08, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalover
Felicia var ju den enda av alla anställda på elföretaget som besökt den handikappade åldringen. Hon kommer inte kunna snacka sig ur det här. Bedrövligt

Hon så i förhöret att någon annan kan ha lagt sakerna i hennes väska då det var en kvar på vandrarhemmet.

Nej detta blir nog svårt att ljuga sig fri från
Citera
2019-10-08, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12

Undra hur många hon stulit från som inte har upptäckt det och av det som är sålt hur mycket är stöldgods?
De hade hittat några andra smycken vid husrannsakan och Anna hävdat att det var hennes?! Hennes stöldgods kanske?
Sen står Felicia känd gärningsman tänkte ni på det
Citera
2019-10-08, 11:30
Medlem
alicewonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12

Det enda guld familjen Book har i sin ägo är förmodligen kattguld, så frågan är var hon fått tag på guldet hon sålt?
Hur kan mamma inte haft möjlighet att låna henne pengar? Hon är ju ”Big Spender” i Märsta, köper alla möbler nytt, låter sy upp gardiner, rullar ut gräs, köper sängkläder, plädar och krimskrams - allt detta medan hennes dotter tydligen svälter, ja, då tvingas dottern stjäla och sälja guld. Det är så att hjärtat brister...
Citera
2019-10-08, 11:33
Medlem
alicewonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bettybobs
Undra hur många hon stulit från som inte har upptäckt det och av det som är sålt hur mycket är stöldgods?
De hade hittat några andra smycken vid husrannsakan och Anna hävdat att det var hennes?! Hennes stöldgods kanske?
Sen står Felicia känd gärningsman tänkte ni på det
(Haha, ja, fast det ska nog bara sättas i motsats till Okänd gärningsman.) Självklart ljuger tunnan om att smyckena är hennes, allt för att skyla över dotterns brott. Låt ungarna ta konsekvenserna av vad de gjort, Anna!
Citera
2019-10-08, 11:36
Citat:
Ursprungligen postat av alicewonderland
Hur kan mamma inte haft möjlighet att låna henne pengar? Hon är ju ”Big Spender” i Märsta, köper alla möbler nytt, låter sy upp gardiner, rullar ut gräs, köper sängkläder, plädar och krimskrams - allt detta medan hennes dotter tydligen svälter, ja, då tvingas dottern stjäla och sälja guld. Det är så att hjärtat brister...

Ptja, säg det. Felica har väl skapliga utgifter för att löpa knark vad det verkar. Fast det var ju inte hennes 11g hasch och mdma-tabletter som beslagtogs, det råkade bara finnas i hennes väska. Att vara en patologisk lögnare tycks vara vanligt förekommande i familjen Book. Det ljugs om precis allt, stort som smått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in