2019-10-08, 12:54
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel

https://www.youtube.com/results?search_query=bridge+investment+club

Syftar du på videon där en kvinna säger sig heta K..Teneli..nånting..? Tror verkligen inte det är KL.
Citera
2019-10-08, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Det skulle, om jag (miss)förstått saken rätt, alltså handla om ett spår till grov organiserad brottslighet i form av penningtvätt med koppling till Estland (och ev då Ryssland)? Tror att följande artikel länkats av vittne-x tidigare: https://www.di.se/live/danske-banks-fore-detta-estlands-vd-hittad-dod/

Frågor jag ställer mig som ny till denna teori:

(1) Hur är H:s koppling till penningtvättsfallet (eller annat fall med koppling)?

(2) Vad i H:s koppling skulle göra honom till måltavla? Jag håller det för extremt osannolikt att H eller K skulle lyckats vara involverade redan i själva penningtvätten eller de föregående transaktionerna, så det torde på sin höjd endast kunna röra sig om försvararuppdrag eller annat liknande uppdrag i rollen som advokat. Att han då skulle ha befattat sig med aktuella penningar synes mig oerhört långsökt. Så vad är motivet?

(3) I vad utsträckning bygger den här teorin på att det rapporterade självmordet inte var ett självmord? Förstår att det inte är en nödvändig förutsättning, men det känns som om tesen bygger på att ett iscensatt självmord skulle vara ett indicium att våldsverkande krafter vill tysta folk som har tagit befattning med ärendet på visst sätt.

Tack för sammanfattning och bakgrund till vad som kanske kan vara en alternativ teori.

Jag tycker alla dina inlägg efter det citerade är spot on och väldigt bra sammanfattar vad jag tänker och tycker kring vittne-x upplagda teorier.
Citera
2019-10-08, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
2 alternativa spår.

1: KL / HOL i gemensamt ekonomisk agerande där en 3:e man avkräver en "skuld" av båda. Båda kan även ha ebjudit "tjänster" tack vare sina positioner inom samhället, KL kan t.ex ha läckt uppgifter i en pågående utredning liksom HOL, båda har haft tillgång till uppgifter som kan ha haft stort värde för en ev 3:e man.

2: Ett rånförsök som sket sig, bankgubben och HOL verkar ha råkat ut för samma typ av gm, 2st med svart SUV, där HOL bara såg en gm, men krim hoppade högt när restaurangen intill beskrev 2st "misstänkta" som även bankmannen beskrev i samband med omplåstringen av sjukpersonal på plats.

https://www.di.se/nyheter/brutal-ranvag-mot-finanseliten-de-skriker-att-de-tanker-doda-mig/
(Betalvägg - se exp nedan för mer info)

https://www.expressen.se/nyheter/krim/brutal-ranvag-riktad-mot-stockholms-finanselit/

Snabbare och mer stålar än att erbjuda "beskydd" till div restaurang och klubb-ägare. HOL sitter mitt i smeten med många kända "finansmän/bolag med dito "problem"

KL/HOL:s affärer skymmer helt andra möjliga spår, då alla förutsätter sig att motivet är enbart hämnd.
Ska ni gräva i deras soptunna får ni gräva till botten och inte bara lyfta på locket och kolla vad som ligger högst upp.

Och de som t.ex påstår att KL:s barn inte vill ha med henne att göra kan då försöka förklara hur KL med dotter genomför en "hundnappning" för att få tillbaka "Ester", dessutom att sen göra "återbesök" dagen efter och langa in kopplet till jycken.

Avel har iaf börjat rota utanför "målet" och hittat intressanta saker, får hoppas att Avel klarar sig från att få sina poster rp:ade som off topic av rättshaveristerna här som i princip kan döda för att få fram sina "teorier" om KL...

Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Du glömmer att HOL ligger i krig med KL, så om det nu var ett rån som gick snett får HOL bästa utdelning genom att säga, KL eller en klient, för att då få ännu bättre läge rättsligt i sin fajt med KL.
HOL vet att ett misslyckat rån i princip avskrivs dagen efter, han får inte några favörer av polisen då, men att säga KL eller klient gör att han få både livvakt och utredare som förutom att göra livet surt för KL, även kan skrämma bort "problematiska klienter".

Alternativet att dom haft fuffens tillsammans går visserligen längre tillbaka typ 2010-12, men å andra sidan är det mycket skit från denna tidsperiod som fortfarande valsar runt, HOL har varit insoppad i Danske Bank som under 2007-15 tvättade runt 217 miljarder, där förre chefen först försvann nyligen och sen hittades död i trädgården som avskrevs som "självmord".

De flesta här skulle nog hålla en mycket låg profil efter ett mordförsök, även med ständig livvakt, tills GM hittas. HOL far runt som ingenting hänt trots att GM är på fri fot, det säger mig att skotten inte var ett mordförsök, utan en klant med oklart uppdrag, där en ev skyddsväst och ev uselt vapen bör ha spelat in, vilket kan förklara varför HOL agerar som han gör nu.

Däremot kan vi fundera på "livvaktsskyddet", då "någon" gav sig på runt 20 bilar just utanför huset på N.M-parkering mot vattnet utan att något hände...
https://mitti.se/nyheter/bilar-vandaliserades-malarstrand/?omrade=kungsholmen

Jag tyckte det första inlägget jag svarade på verkade som en teori som eventuellt kunde vara rimlig, men jag tycker att dessa två efterföljande svar gör det väldigt rörigt och inte riktigt logiskt.

Jag vill verkligen ge alternativa linjer en chans men jag håller tyvärr helt med flammers svar på dina inlägg.

Du har tappat bort mig och jag ser inga klara röda trådar och motiv.

Vad skulle tex HOL mer konkret gjort i Danske Bank fallet som gör att han får ett pris på sitt huvud?

Och varför skulle HOL rånas på samma sätt som de övriga rika männen? Även om HOL har det gott ställt så är han inte snuskigt rik och borde inte vara en måltavla för just dessa rån.

Men du får mer än gärna fortsätta på ditt spår och om du hittar någon mer konkret koppling så är jag definitvt med på att spinna vidare.
Citera
2019-10-08, 13:07
Medlem
develis avatar
Citat:

Det har snackats om nån "spelklubb" KL ska ha varit engagerad i under många år ( jag vet källan är kass). Hoppade dock till när jag sökte på [Ibybridge investment club[/i] på Youtube

Off topic. For Flyktbeteendes eyes only. Jag vet inte hur man gör en spoiler än...: Ja det här får man kika vidare på i en annan tråd.
Gällande bridge så återfanns väl hennes namn i nån resultatlista eller vad det var. Oavsett yt så kanske de fattade tycke via nåt sånt samkväm.

Spoiler:
Blåmarkera textstycke, tryck på pratbubblan m prickar till hö.
Citera
2019-10-08, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad är knutpunkten till KL är frågeställningen utifrån en rättegång där JN pekas ut.
Menar du att hon är involverad i hans bolagsengagemang?

Sant, det blev OT. Jag har en tendens att snöa in mig på saker.

Jag vill först undersöka relationen KL-SH och försöka hitta något ’bevisad’ koppling. Sen blev jag fascinerad över SH som person och svävade vidare på hans bolagskopplingar.

Själva SH är relevant för tråden iom eventuell (fd) partner till KL som är huvudmisstänkt. Det jag postade om bolagen är däremot förmodligen inte längre on topic

Jag postar inte mer om det förrän jag hittar något som faktiskt kopplar till KL.
Citera
2019-10-08, 13:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktbeteende
Sant, det blev OT. Jag har en tendens att snöa in mig på saker.

Jag vill först undersöka relationen KL-SH och försöka hitta något ’bevisad’ koppling. Sen blev jag fascinerad över SH som person och svävade vidare på hans bolagskopplingar.

Själva SH är relevant för tråden iom eventuell (fd) partner till KL som är huvudmisstänkt. Det jag postade om bolagen är däremot förmodligen inte längre on topic

Jag postar inte mer om det förrän jag hittar något som faktiskt kopplar till KL.
Märkte det och drog i tömmen.

Men helt korrekt, kontakt/relation behöver kartläggas/bekräftas.
Citera
2019-10-08, 13:18
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ja. Om man har fokus på nån annan så försöker väl misstanken stärkas med en dementi
Vilket räcker föga.
Undrar varför inte den påstådda avsändare blev i skottgluggen denna gång?
Vem och varför används just hon (JL) och varför är fokus är på kontaktförbud i HOLs nya familj (JN).
Beats me. Tills vidare håller jag det inte för helt orimligt att något har inträffat mellan just SH och JN. Kanske en händelse där SH uppfattat att han givit upphov till ett tänkbart hämndmotiv för JN (dvs att skicka mailen), men där - i så fall - ingen av dem velat offentliggöra denna händelse; han pga "self-incrimination" och hon pga att det då skulle stå tydligt att hon haft motiv och hon inte ville riskera att få ett kontaktförbud i sitt CV.

Att KL skulle ha lurat eller övertygat en man att delta i iscensätta ett, på påhittade grunder, kontaktförbud gentemot en för honom främmande flicka, känns avlägset för mig. Detta då (1) KL:s "vinning" synes tämligen svag, samt (2) att SH verkligen skulle behöva vara en riktigt udda person. Jag hade kanske varit mer benägen att köpa en av punkterna om den andra vore rimligt/sannolik, men som jag alltså ser det nu; nej.
Citera
2019-10-08, 13:21
Medlem
Förlåt om jag avbryter tråden, men är det helt fastslaget att HOL faktiskt är i en relation med mamman till tjejen som sägs ha skickat mailen?

Nu kan jag ha missat något, men det känns ytterst osannolikt att både KL och FO har varsin juridisk tvist med HOL:s nuvarande hushåll. Det är nästan för bra för att vara sant.

Är det inte mer sannolikt att dessa två ärenden egentligen inte har något med varandra att göra? Och att Efternamn08 helt enkelt har planterat i tråden att HOL skulle vara i en relation med den här tjejens mamma?

För att skapa incitament för FO att ge sig på HOL, i ett ärende som inte har med KL att göra.
Citera
2019-10-08, 13:25
Medlem
Citat:
Försöker bara förstå varför SH skulle ha anledning att misstänka JN (HOLs påstådda svärdotter)för hotmejl. Lurar KL i bakgrunden? Ärendet avgörs en dryg vecka innan skjutningen. Makes no sense.

Okej, detta är riktigt många led och jag vill bena ut dem (som även gjorts tidigare i tråden) för att visa på on eller off topic.

Du vill se om SH-JN fallet har någon koppling till KL (huvudmisstänkt).

Bakgrund:
HOL-KL har varit gifta.
SH-KL är eventuellt (fd) partners (inga bevis).
HOL-MN är eventuellt partners nu (inga bevis).
MN-JN är mor och dotter.
SH-JN har någon oklar e-mail konflikt där SH försöker få igenom kontaktförbud.

Om det kan visas att KL och SH har varit partners samt varför SH försöker få kontaktförbud för JN så kan det vara en faktor för motiv.

Jag tror det är långsökt och kanske inte relevant (obs kanske). Men jag tycker det är intressant och skulle lätt fastna i att undersöka detta...

Om du på rikigt vill undersöka SH-JN på egen hand (eller skapa ny tråd?) så tror jag inte du ska blanda in sambandet till KL då hon kanske inte har något med detta att göra. Utgå från JNs och SHs arbete kanske?
Citera
2019-10-08, 13:34
Medlem
Citat:
Gällande bridge så återfanns väl hennes namn i nån resultatlista eller vad det var. Oavsett yt så kanske de fattade tycke via nåt sånt samkväm.

Spoiler:
Blåmarkera textstycke, tryck på pratbubblan m prickar till hö.

Tack!

Tyckte det bara var lustigt att kunde koppla SH till nån form av annan ”bridgeklubb”.

Ja man blir inte klok på det här...
Citera
2019-10-08, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktbeteende
Okej, detta är riktigt många led och jag vill bena ut dem (som även gjorts tidigare i tråden) för att visa på on eller off topic.

Du vill se om SH-JN fallet har någon koppling till KL (huvudmisstänkt).

Bakgrund:
HOL-KL har varit gifta.
SH-KL är eventuellt (fd) partners (inga bevis).
HOL-MN är eventuellt partners nu (inga bevis).
MN-JN är mor och dotter.
SH-JN har någon oklar e-mail konflikt där SH försöker få igenom kontaktförbud.

Om det kan visas att KL och SH har varit partners samt varför SH försöker få kontaktförbud för JN så kan det vara en faktor för motiv.

Jag tror det är långsökt och kanske inte relevant (obs kanske). Men jag tycker det är intressant och skulle lätt fastna i att undersöka detta...

Om du på rikigt vill undersöka SH-JN på egen hand (eller skapa ny tråd?) så tror jag inte du ska blanda in sambandet till KL då hon kanske inte har något med detta att göra. Utgå från JNs och SHs arbete kanske?

Bekantskapen FO-KL inte väl inte heller belagd? Det är i så fall en allvarlig svaghet som ger huvudhypotesen lerfötter.
Citera
2019-10-08, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Bekantskapen FO-KL inte väl inte heller belagd? Det är i så fall en allvarlig svaghet som ger huvudhypotesen lerfötter.

Enligt Dagens Juridik söks en häktad i ett annat mål även för advokatskjutningen. Och enligt handlingar från tingsrätten är det FO som häktats. Länkar och tr-handlingar längre bak i tråden. Så polisen verkar koppla FO till skjutningen i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in