2019-10-08, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktbeteende
Okej, detta är riktigt många led och jag vill bena ut dem (som även gjorts tidigare i tråden) för att visa på on eller off topic.

Du vill se om SH-JN fallet har någon koppling till KL (huvudmisstänkt).

Bakgrund:
HOL-KL har varit gifta.
SH-KL är eventuellt (fd) partners (inga bevis).
HOL-MN är eventuellt partners nu (inga bevis).
MN-JN är mor och dotter.
SH-JN har någon oklar e-mail konflikt där SH försöker få igenom kontaktförbud.

Om det kan visas att KL och SH har varit partners samt varför SH försöker få kontaktförbud för JN så kan det vara en faktor för motiv.

Jag tror det är långsökt och kanske inte relevant (obs kanske). Men jag tycker det är intressant och skulle lätt fastna i att undersöka detta...

Om du på rikigt vill undersöka SH-JN på egen hand (eller skapa ny tråd?) så tror jag inte du ska blanda in sambandet till KL då hon kanske inte har något med detta att göra. Utgå från JNs och SHs arbete kanske?

MN som HOLs kona har varit aktuell i tråden sedan dag ett, tack vare vi vet vem...
Någon måste väl veta om detta och kan stämma, eller håller alla jurister i Stockholm och andra käften?

Jag försökte gräva i SH för att hitta KL. Stämmer det och kan bevisas att MN och HOL haft/har nån relation så tycker jag det stärker påståendet att KL och SH skulle ha relation genom kontaktförbud JN.

Arbete ja? Ingen aning, hon kanske var testperson för BodyKom och fick brännskador, who knows?

Kopplingen MN-HOL eller SH-KL måste fram här.
Har lagt en del energi på SH.
Får väl börja kika lite mer på MN och JN också då.
Citera
2019-10-08, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det har snackats om nån "spelklubb" KL ska ha varit engagerad i under många år ( jag vet källan är kass). Hoppade dock till när jag sökte på bridge investment club på Youtube och några videor ner i sökresultatet tyckte jag det var en kvinna med samma kindben som KL som talade sig varm för klubben och onoterade aktier. Samma styltiga språk som i intervjuer med KL. Videon är då från 2009.
Men kan det vara KL? Vill bara utesluta det i jakten på koppling till SH. Avgör själva:

https://www.youtube.com/results?search_query=bridge+investment+club

Svarar bara på on topic nu

Jag tror inte det är KL. Men är inte säker. Jag tycker inte ansiktsform eller ögon stämmer med hur jag uppfattat henne från bilder. Samt att jag tycker att språker i intervjuerna inte stämmer med videon. Jag försöker dock hitta denna Kar*n T*del*us (?) på andra ställen.

Den tidigare Bridge-länken var att KLs namn fanns med i en resultatlista från en Bridge-turnering. Vilken klubb framgick inte tyvärr.

Spåret till Bridge uppkom när Efternamn08 sade att hen känner KL genom en förening som sysslar med spel. Det i kombination med informationen om att KL är intelligent ledde till tankar om Bridge.
Citera
2019-10-08, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Bekantskapen FO-KL inte väl inte heller belagd? Det är i så fall en allvarlig svaghet som ger huvudhypotesen lerfötter.

FO lär väl vara den som det skrivs om i tidningen. Se hundra inlägg om varför. Borde vara fastställt nu va? Sen om de är bekanta eller ej återstår att avgöra.
Citera
2019-10-08, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Syftar du på videon där en kvinna säger sig heta K..Teneli..nånting..? Tror verkligen inte det är KL.

Ja det var ett long shot. E08 kanske vill komma tillbaka och bekräfta/dementera.
Citera
2019-10-08, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Bekantskapen FO-KL inte väl inte heller belagd? Det är i så fall en allvarlig svaghet som ger huvudhypotesen lerfötter.

Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Enligt Dagens Juridik söks en häktad i ett annat mål även för advokatskjutningen. Och enligt handlingar från tingsrätten är det FO som häktats. Länkar och tr-handlingar längre bak i tråden. Så polisen verkar koppla FO till skjutningen i alla fall.

Precis, kopplingen KL-FO har inga ’bevis’ än. Däremot verkar FO kunna ha koppling till skjutningen vilket gör honom lika relevant för tråden som KL.
Citera
2019-10-08, 13:57
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
.........Angående bilarna. Ja, sånt händer. Livvakterna kan väl inte gärna hålla koll hela vägen till Preem eller vad menar du?

Från Preem till Pontonjärgatan, där en av bilarna larmade utanför 62:an ( nämns dock ej i artikeln), och Pontonjärgatan är ena porten till HOL/KL:s lya..Så skadegörelsen var rakt nedanför huset i fråga, med polishuset 4 kvarter upp från Pontonjärgatan......

Kvalitén på "torpeden" och hans ärende med HOL är som sagt helt beroende på vad nu ärendet handlade om, vi har bara att gå på en brottningsmatch följd av skott enl grannar/vittnen. Till det kan vi också tillskriva tvivelaktig pistol och ev förekomst av skyddsväst. Helt klart är iaf att man inte är tillbaka på jobbet efter c:a 1 vecka med ordinare typ av skottskador, och att man inte heller agerar som om inget hänt fastän GM fortfarande är på fri fot, och att nu livvakten inte ens rapporterat/agerat mot en person som gått lös på bilar utanför huset. Det pekar mer på att HOL inte är kvar på adressen i fråga och att storyn i fråga är friserad.
Citera
2019-10-08, 13:58
Medlem
Citat:
Ja det var ett long shot. E08 kanske vill komma tillbaka och bekräfta/dementera.
Kvinnan i videon är inte KL utan Kar*n Tenel*us (* = i).

https://www.facebook.com/ktenelius
Citera
2019-10-08, 14:02
Medlem
Citat:
MN som HOLs kona har varit aktuell i tråden sedan dag ett, tack vare vi vet vem...
Någon måste väl veta om detta och kan stämma, eller håller alla jurister i Stockholm och andra käften?

Jag försökte gräva i SH för att hitta KL. Stämmer det och kan bevisas att MN och HOL haft/har nån relation så tycker jag det stärker påståendet att KL och SH skulle ha relation genom kontaktförbud JN.

Arbete ja? Ingen aning, hon kanske var testperson för BodyKom och fick brännskador, who knows?

Kopplingen MN-HOL eller SH-KL måste fram här.
Har lagt en del energi på SH.
Får väl börja kika lite mer på MN och JN också då.
Henrik och Maria är inte vänner på Facebook, men man kan ju vara ett par ändå.
Citera
2019-10-08, 14:05
Medlem
Citat:
Svarar bara på on topic nu

Jag tror inte det är KL. Men är inte säker. Jag tycker inte ansiktsform eller ögon stämmer med hur jag uppfattat henne från bilder. Samt att jag tycker att språker i intervjuerna inte stämmer med videon. Jag försöker dock hitta denna Kar*n T*del*us (?) på andra ställen.

Den tidigare Bridge-länken var att KLs namn fanns med i en resultatlista från en Bridge-turnering. Vilken klubb framgick inte tyvärr.

Spåret till Bridge uppkom när Efternamn08 sade att hen känner KL genom en förening som sysslar med spel. Det i kombination med informationen om att KL är intelligent ledde till tankar om Bridge.

Uppfattade inte helt efternamnet heller.

Edit: fel person
Senast redigerad av Avel 2019-10-08 kl. 14:09.
Citera
2019-10-08, 14:06
Medlem
Citat:
Kvinnan i videon är inte KL utan Kar*n Tenel*us (* = i).

https://www.facebook.com/ktenelius

Ok, tack. Då struntar vi i det spåret.
Citera
2019-10-08, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.T70
Henrik och Maria är inte vänner på Facebook, men man kan ju vara ett par ändå.

En tanke till här då. Om HOL och MN ICKE är ett par och har aldrig varit.
Skulle inte någon ha kastat sig in i tråden då och TOKDEMENTERAT med tanke på att det vänts ut och in på MN och JN sedan dag ett i tråden. MN driver advokatfirma och vill väl inte att en massa galenskaper ska diskuteras om henne. Inte sett ett spår om att MN-relationen dementeras i tråden.

Jag tolkar tystnaden som jag vill. Vad tror ni?
Citera
2019-10-08, 14:21
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Från Preem till Pontonjärgatan, där en av bilarna larmade utanför 62:an ( nämns dock ej i artikeln), och Pontonjärgatan är ena porten till HOL/KL:s lya..Så skadegörelsen var rakt nedanför huset i fråga, med polishuset 4 kvarter upp från Pontonjärgatan......

Kvalitén på "torpeden" och hans ärende med HOL är som sagt helt beroende på vad nu ärendet handlade om, vi har bara att gå på en brottningsmatch följd av skott enl grannar/vittnen. Till det kan vi också tillskriva tvivelaktig pistol och ev förekomst av skyddsväst. Helt klart är iaf att man inte är tillbaka på jobbet efter c:a 1 vecka med ordinare typ av skottskador, och att man inte heller agerar som om inget hänt fastän GM fortfarande är på fri fot, och att nu livvakten inte ens rapporterat/agerat mot en person som gått lös på bilar utanför huset. Det pekar mer på att HOL inte är kvar på adressen i fråga och att storyn i fråga är friserad.

Hm, urval av smått och gott.

1) Det är möjligt att H (tillfälligt?) bytt bostad

2) Jag kan inte föreställa mig att livvakter nödvändigtvis skulle behöva springa ut eller avrapportera för att en bil börjar tjuta utanför. Vad vet vi förresten om hur livvakterna agerade eller inte? De kanske satte in stabsläge och låste in H i ett kassaskåp inne i lägenheten. Ser f.ö. inte riktigt relevansen i sammanhanget. Du tänker att livvakternas förefintlighet och agerande på N.M.62 kan indikera hur H uppfattar hotbilden mot sig? Mjo men då svävar vi nog tyvärr fortsatt i ovisshet.

3) Dålig pistol och/eller skyddsväst. Jo, det är mycket möjligt.

4) Oavsett pistolens kraft eller förekomst av skyddsväst, så beror ju skador till stor del av hur kulor. Jag kan måla upp ett scenario där ordentlig pistol utan skyddsväst ger tämligen lindriga skador (t.ex. mjukdelar - tänk sidfläsk - träffas), men även ett scenario där dålig pistol och skyddsväst skulle kunna ge allvarliga skador. Har tyvärr svårt att se att vi kan dra några särskilda slutsatser här.

5) Håller med dig om att kvaliteten på den s.k. torpeden kan säga något om vem som ligger bakom. Nu vet vi ju dock inte riktigt om det var en högkvalitativ torped eller inte. H kan ha varit snabb, knuffat till och angriparen tappat balansen på ett ovanligt sätt vid trappavsatsen så att obalansen vidhölls längre än vanligt - utan att det för den sakens skull varit en sällsynt dålig s.k. torped. Men visst, det mesta pekar nog ändå på en mindre sofistikerad torped vilket då skulle tala emot "mafia-spåret" (särskilt om avsikten var att döda) men kanske för en sämre bemedlad/well-connected anstiftare.

Fan, känner att jag låter riktigt neggo här, vilket inte är min hållning egentligen då jag försöker vara öppen. Vill bara balansera teorier mot vad jag uppfattar vara rimligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in