Citat:
Ursprungligen postat av
JokerMannen
God förmiddag @Avd.9
Att använda sig ut av ordet "övertygad" ... det vill säga, att vara övertygad om något ... är ett mycket starkt och tillika också väldigt kraftfullt ord, och på det sättet, som du låter uttrycka dig i detta fallet ... är, att du är säker på din sak, att "kärringen" var involverad inom det [då] tidigare begångna mordet på Lena Wesström. Det vore mycket intressant att få taga del av din övertygelse och vad det är som har fått dig övertygad just i detta fallet. Vad anbelangar mig själv personligen, så är jag också väldigt säker på att Håddan har haft sin del inom det nu i svunnen tid begångna mordet, men jag är inte fullständigt övertygad som du påstår att du är i detta fallet.
Mvh/ @JokerMannen
God förmiddag till dig också @Jokermannen
Var försiktig med ordet "kärring" i dina inlägg. En del hör det med en negativ klang. Personligen menar jag inget illa med det ordet, exempelvis så är min underbara fru en "rejäl kärring" och utan henne är jag ingenting för jag älskar henne över allt annat.
Skit i det (men var försiktig)
Kärringens gubbe har bedragit henne med prästen som vigde dom i över 6 år. Det leder till att kärringens familj med gubben spricker. Detta misstänker jag att kärringen inte är så glad över, utan en sån sak kan få en människa att börja hata. Således har kärringen ett motiv. När sen prosten hittas död, och kärringens gubbe sitter häktad för mordet, så finner jag det totalt osannolikt att kärringen inte vet ett smack om denna händelse.
När sen Fru Åkl lyckas få kärringen häktad en vecka med restriktioner (vilket är svårt, krävs bevis) så är jag tämligen säker på att kärringen har ett finger med i spelet.
JA, jag är övertygad om att kärringens vilja har gått till mötes av gubben (SD)