2019-09-07, 11:59
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Just ja, det var din partner som fått reda på otroheten vintern -18 enligt dina tråduppgifter (se ditt inlägg nedan). Du har skrivit tidigare att din partner varit i tråden och skrivit i ditt nick. Jag minns att det blev lite rörigt ett tag, men det kanske förklarar ditt svar "Nej, inte från mig".

http://www.flashback.org/sp64691812

Och någon som skrev från det kontot
beskrev SDs könsorgan.
Citera
2019-09-07, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Fem inlägg ovanför ditt...
Tackar! Inte oväntade saker men tack för att du vidarebefordrade dem.
Citera
2019-09-07, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, man kanske chansade lite på det. Men en annan anledning att ta in henne kan säkert ha att göra med den bild man enligt advokat Backman vill bygga upp kring SD. Genom att ta in exfrun antyder man ju som du säger att hon kan sitta på information om SD:s eventuella inblandning i brottet, dvs. att hon skulle hålla honom bakom ryggen. Allt i även den här senaste utvecklingen kan ingå i det advokaten sade i en tidig intervju om att åklagaren vill "måla upp en bild".

Nu beskriver media de här senaste utredningsåtgärderna som en "framgång", men vad har man egentligen kunnat uppvisa för resultat? Jo, att man behövde ta till insatsstyrkan visar att han är jättefarlig eller jättemisstänkt. Och enligt en polis letar man nu efter "ett specifikt föremål". Ja, tacka fan för att man behöver kunna hitta och visa upp någon form av bevisning snart, annars kan ju folk börja tro att de hela tiden har jagat fel snubbe.

Så kommer väl någon att svara nu att "jamen det råder ju förundersökningssekretess, de får ju inte berätta vad de har på honom". Men det där håller inte. Det är helt klart att de vill ge oss en bild av att det skulle finnas objektiva sakliga skäl att misstänka SD. Hade de verkligen haft någonting på honom så hade vi nog fått veta det vid det här laget.

Tre nya bevis samt ett nytt vittne var den egentliga orsaken till att Steffe Stefánus från Kramkalas AB kunde buras in i häktet av Åklagaren på sannolika skäl och det fick Backman Backa på, detta med den enkla anledningen av att den duktiga och skickliga Åklagaren sågade Backman jäms med fotknölarna. Räkna med åtal för Kramkalas Direktören Steffe Stefánus, nästa bostad blir nog med mycket stor sannolikhet Kumla
Citera
2019-09-07, 12:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
God förmiddag @Avd.9

Att använda sig ut av ordet "övertygad" ... det vill säga, att vara övertygad om något ... är ett mycket starkt och tillika också väldigt kraftfullt ord, och på det sättet, som du låter uttrycka dig i detta fallet ... är, att du är säker på din sak, att "kärringen" var involverad inom det [då] tidigare begångna mordet på Lena Wesström. Det vore mycket intressant att få taga del av din övertygelse och vad det är som har fått dig övertygad just i detta fallet. Vad anbelangar mig själv personligen, så är jag också väldigt säker på att Håddan har haft sin del inom det nu i svunnen tid begångna mordet, men jag är inte fullständigt övertygad som du påstår att du är i detta fallet.

Mvh/ @JokerMannen

God förmiddag till dig också @Jokermannen

Var försiktig med ordet "kärring" i dina inlägg. En del hör det med en negativ klang. Personligen menar jag inget illa med det ordet, exempelvis så är min underbara fru en "rejäl kärring" och utan henne är jag ingenting för jag älskar henne över allt annat.
Skit i det (men var försiktig)

Kärringens gubbe har bedragit henne med prästen som vigde dom i över 6 år. Det leder till att kärringens familj med gubben spricker. Detta misstänker jag att kärringen inte är så glad över, utan en sån sak kan få en människa att börja hata. Således har kärringen ett motiv. När sen prosten hittas död, och kärringens gubbe sitter häktad för mordet, så finner jag det totalt osannolikt att kärringen inte vet ett smack om denna händelse.
När sen Fru Åkl lyckas få kärringen häktad en vecka med restriktioner (vilket är svårt, krävs bevis) så är jag tämligen säker på att kärringen har ett finger med i spelet.
JA, jag är övertygad om att kärringens vilja har gått till mötes av gubben (SD)
Citera
2019-09-07, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9

Var försiktig med ordet "kärring" i dina inlägg. En del hör det med en negativ klang. Personligen menar jag inget illa med det ordet, exempelvis så är min underbara fru en "rejäl kärring" och utan henne är jag ingenting för jag älskar henne över allt annat.

Kärringens gubbe har bedragit henne med prästen som vigde dom i över 6 år. Det leder till att kärringens familj med gubben spricker. Detta misstänker jag att kärringen inte är så glad över, utan en sån sak kan få en människa att börja hata. Således har kärringen ett motiv. När sen prosten hittas död, och kärringens gubbe sitter häktad för mordet, så finner jag det totalt osannolikt att kärringen inte vet ett smack om denna händelse.
När sen Fru Åkl lyckas få kärringen häktad en vecka med restriktioner (vilket är svårt, krävs bevis) så är jag tämligen säker på att kärringen har ett finger med i spelet.

Att HD vet eller anar ngt har nog de flesta tänkt. Nu häktades hon misstänkt för mord. Mycket värre än skyddande av brottsling o.s.v. Du menar att hon är anstiftar? Kanske, och det kan vara så att HD verkligen önskat bort LW från jordens yta ( begripligt) men jag tror att det är en efterkonstruktion av SD att hon verkligen skulle tvingat honom.
Citera
2019-09-07, 12:30
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Ja ska man tro på att HD upplevde honom påträngande och utifrån vad han dessutom skrivit själv på dykarbloggen samt uppgifter i tråden om grova skönt som vi faktisk sett prov på, på hans GC-logg..ja då får man väl tänka att han är omättlig och även gränslös när det kommer till det ämnet...fast han får nog tillräckligt av den varan där han sitter, även om det inte mottags tacksamt alla ggr.. 🙄
Han sitter där han sitter på grund av hans dumhet.. lusta? blev hans fall.
Citera
2019-09-07, 12:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Att HD vet eller anar ngt har nog de flesta tänkt. Nu häktades hon misstänkt för mord. Mycket värre än skyddande av brottsling o.s.v. Du menar att hon är anstiftar? Kanske, och det kan vara så att HD verkligen önskat bort LW från jordens yta ( begripligt) men jag tror att det är en efterkonstruktion av SD att hon verkligen skulle tvingat honom.

Det där kan du ha helt rätt i.
SD sitter ju i en ganska svår sitts just nu, och riskerar kanske 20 år på kåken.
Samtidigt är han inte korkad, tvärtom.
Han kommer nog att vrida o vända på denna händelsen, till sin egen fördel.
Kan säkert vara så som du säger.
Citera
2019-09-07, 12:58
Medlem
Citat:

Nej hon borde inte varit så glad, men nu är ju HD just HD, tillsynes en helt vanlig människa, men jag blir inte det minsta förvånad om hon just utnyttjade det som hållhake på SD och drivit på sina viljor. Han håller ju gärna upp dörren för henne och springer glatt och hämtar hennes väska om hon glömt den i bilen, å då har hon nog ändå varit glad (åtminstone utåt) så jag tänker att lille SD är hennes marionettdocka. Börjar tillochmedtro att han ser häktningen som semester i lugn och ro...
Citera
2019-09-07, 13:11
Medlem
Det är intressant å se hur fort det gick för en del å döma HD som mörderska.
I en del fall är hon mycket värre än SD, inga grisögon men häxa är hon nog.

Hennes föräldrar är totalt olämpliga att ta hand om sina barnbarn då såklart, dom
har ju fostrat en mörderska och dessutom stöttat en mördare.
Å inte nog med det, dom håller på med GC, detta yrkeskriminella gäng, rena
rama AB Mord.

Den här häktningen av HD får mig å känna mig mer osäker på vad ÅK egentligen
har på SD.
Nåja, nästa intressanta datum blir den 27sep, lämnar tråden i väntan på fakta.
Citera
2019-09-07, 13:19
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det är intressant å se hur fort det gick för en del å döma HD som mörderska.
I en del fall är hon mycket värre än SD, inga grisögon men häxa är hon nog.

Hennes föräldrar är totalt olämpliga att ta hand om sina barnbarn då såklart, dom
har ju fostrat en mörderska och dessutom stöttat en mördare.
Å inte nog med det, dom håller på med GC, detta yrkeskriminella gäng, rena
rama AB Mord.

Den här häktningen av HD får mig å känna mig mer osäker på vad ÅK egentligen
har på SD.
Nåja, nästa intressanta datum blir den 27sep, lämnar tråden i väntan på fakta.
yrkeskriminella kanske var överdrivet.. men något som inte stämmer.. x3
Citera
2019-09-07, 13:20
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Det där kan du ha helt rätt i.
SD sitter ju i en ganska svår sitts just nu, och riskerar kanske 20 år på kåken.
Samtidigt är han inte korkad, tvärtom.
Han kommer nog att vrida o vända på denna händelsen, till sin egen fördel.
Kan säkert vara så som du säger.

fossmo hotar friges inom två för c:a 2,5 mord och en mörderska som offer. Därtill pastor och duktigt geggig hjärna och en slemfisk av Guds nåde, med ryslit dålig smak för umgänge och intressen. Det skulle göra c:a 17 års fängelse. Halva frikyrkotörelsen lär böja knä och köra honom runt honom i turnébuss till konfirmationsläger och sommarskolor och tribuner. Kontraktet är väl redan skrivet antar man. Och ett parti k o d i namnet har väl betalat för rösterna. Kan det vara att en intern är så läskig att endast mycket läskiga jurister o.a. vill alls ha med personen att göra, och att det kan gynna chansen till frigivning? fissmiss tidsbestämning har visst bestämts och sen ryckts upp förr, så chanserna finns att det sker igen. Men de med öga för det bör ju hålla koll på vilka krafter som vill släppa den där figuren lös. Han är definitionen på den yttersta mänskliga ondskan, större än det mesta som kan föreställas. Han må ha studielån hos CSN för sin utbildning, men det måste finnas andra sätt att få igen pengarna än att sätta honom på gatan. Låt inte den muppen bli slagträ i nån mystiskt møllermanländsk dragkamp om döda själar i Mälardalsområdet. Han är toxisk.

I det stearinljuset så riskerar SD släppas ut mycket tidigare, även om han lär får jobba en del på den evangeliska sidan av sin framtoning.

Bäst vore ju att fortsätta hålla fossmo inlåst. Sen andra liknande typer. Det lär inte finnas en människa av rätt förstånd levande som öppet skulle kunna argumentera för dessa filurers frigående. Annat än på medicinska grunder. Så allt som närmar sig försvar eller förståelse för straffinskränkningar riskerar vara ute i mycket mycket skum väderlek.
Citera
2019-09-07, 13:23
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
EGT, Schazz, Kaninen och flera som uppger sig känna de misstänkta kanske kan berätta om de (SD/HD) ägnat sig åt renoveringar som målning eller tapetsering i sina hem efter mordet?

Ingen renovering eller målning mig veterligen iallafall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in