2020-09-02, 10:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stiber
Att bagatellisera mobbning i den mening att man inte ovillkorligen accepterar att den leder till (eller rättfärdigar) kriminalitet i vuxen ålder är ju inte riktigt samma sak som att förneka att mobbning orsakar psykiska men och är ett allvarligt problem i samhället.

Med det sagt är det många som börjar vuxenlivet med en rejäl "ryggsäck" som helt klart försämrar förutsättningarna att leva ett s.k. normalt liv. Men det finns också mycket hjälp att få, och om ingen finns där för att hjälpa till (t.ex. föräldrar) så faller det till slut på den enskilde individen att försöka få den hjälpen på egen hand. Den här typen av kriminalitet kan förklaras, men inte ursäktas, som jag ser det.

Jag har varken "rättfärdigat" eller "ursäktat" någon kriminalitet. De två förvirrade orden förekommer inte ens i min vokabulär.
Jag letar efter orsakerna till hennes brott, och jag tror att den här trådens olagliga inlägg kan ha bidragit en del till hennes dåliga självförtroende, och därigenom bidragit till hennes brott.

Och eftersom människor är "hjärntvättbara", så är det förståeligt att man får svårare att sluta begå brott när människor säger tex såna här "uppmuntrande" ord till en:

Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Kommer hon inte, nästa steg är gravt missbruk o prostitution, samt ej att förglömma än mer övervikt o liknande vid en sugga som sin mor.

Det blir nog svårt att hitta en psykolog, eller ens en akademiker värd sin titel, som håller med dig om den usla analysen/spådomen. Möjligen att det blir en självuppfyllande profetia, tack vare såna negativa människor som dig.
Citera
2020-09-02, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Hoppas verkligen de överklagar. Det värsta är inte stölden utan det faktum att den gamla kvinnan nu inte kan känna sig säker ens i sitt EGET HEM. Vidrigt!!! Sen begå mened på det. Ingen respekt alls för myndigheter eller andra människor och deras egendom.
Den tilltalade är inte edsvuren, utan har all rätt att sitta och blåljuga sig genom rättegången.

Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Eftersom Jenny Beltran (bland annat) har kontor i Varberg så var det vänligt av familjen att anlita henne då det innebär lägre utgifter för skattebetalarna.
Kostnaden för skattebetalarna hade blivit densamma, även om man hade valt en s.k. kändisadvokat från Stockholm. Ombudet får nämligen betalt utifrån en och samma taxa, oavsett om denne är kändis eller en lokal brännvinsadvokat.

Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Felicia Book är ett offer på många sätt, tex för människorna som har skrivit i den här vidriga tråden. [...]
Felicias brott verkar vara ett typiskt resultat av mobbning. Hon försöker desperat och förtvivlat kompensera för sitt dåliga självförtroende som hon har fått av mobbarna i tex den här tråden [...]
Om ni har någon ryggrad alls, så går alla ni mobbare i tråden till polisen och anmäler er själva för det brottet. Eller åtminstone slutar begå det brottet och tar avstånd ifrån det.
Att Felicias kriminalitet skulle bero på vad som skrivs på Flaschback kan du släppa. I familjen Toledano Book läser man nämligen inte det som skrivs på denna skräpsida - Det är något som familjens matriark upprepar likt ett oändligt mantra!
Mobbing är varken någon ursäkt eller förklaring till att välja ett kriminellt pundarliv. Jag var själv bitvis mobbad när jag var yngre, och inte någon enda gång har jag slagits av tanken att jag ska bli kriminell. Jag har heller aldrig varit i närheten av att använda droger.
När du snackar om ryggrad, menar du då samma sorts ryggrad som Felicia visade när hon erkände den grova stölden, och bad damen om ursäkt. Nej förlåt - det gjorde hon ju inte!

Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Fast det var bara en stöld för 5000 kronor på Åhléns, så hon har jobbat upp sig i svineriet; att lura sig in till gamlingar i deras bostad och stjäla guld är på en annan nivå. Det är tur att Tunnans son inte stjäl utan bara våldtar och viftar med sin lilla pille, annars hade familjens goda rykte varit i fara.
Well, nu gör han ju det också. Fast det kanske snarare rubricerades som rån.
Senast redigerad av Svajmastartisten 2020-09-02 kl. 10:43.
Citera
2020-09-02, 11:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oscarostermalm
"The causes of crime are complex. Poverty, parental neglect, low self-esteem, alcohol and drug abuse can be connected to why people break the law. Some are at greater risk of becoming offenders because of the circumstances into which they are born."

Dessa detaljer missade du då du hävdade att hennes beteende enkom berodde på mobbare på FB och att skolan nästintill uppmuntrat att mobba henne..

Nej, jag har inte hävdat att hennes beteende enkom beror på mobbare på FB. Jag har hävdat att den olagliga mobbning som bedrivs i den här tråden kan ha bidragit till hennes kriminella beteende.
Citera
2020-09-02, 11:12
Medlem
Monkeyspanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Fast det var bara en stöld för 5000 kronor på Åhléns, så hon har jobbat upp sig i svineriet; att lura sig in till gamlingar i deras bostad och stjäla guld är på en annan nivå. Det är tur att Tunnans son inte stjäl utan bara våldtar och viftar med sin lilla pille, annars hade familjens goda rykte varit i fara.

Vafan? Är han blottare också?
Våldtäkten på 13-åringen och rånet kände jag till, men har han torskat för att blotta sig också?
Jag brukar aldrig använda smileys, men nu blir jag sugen på att vräka in en hel drös.
Citera
2020-09-02, 11:13
Medlem
Lite kul att familjens adress är Suckunge
Citera
2020-09-02, 11:18
Medlem
Internethuliganens avatar
Citat:
Nej, jag har inte hävdat att hennes beteende enkom beror på mobbare på FB. Jag har hävdat att den olagliga mobbning som bedrivs i den här tråden kan ha bidragit till hennes kriminella beteende.

Familjen BOOK läser inte på Flashback så det kan omöjligt vara fallet...
Citera
2020-09-02, 11:52
Medlem
JanTalibans avatar
Jag är inte nöjd med det här. Eftersom Felicia är fälld för grov stöld så borde hon få fängelse.

Och sen har vi hennes arbetsgivare; Göta Energi (via nån bulvan). Den grova stölden begicks ju av en person som officiellt representerar Göta Energi. Så … det vore väl jävligt lämpligt om företaget tvingades ta ansvar för den skada som deras verksamhet orsakat, eller?

Jag skulle vilja veta exakt vilka anklagelser, om tex kontraktsbrott, som uppdragsgivaren har bemödat sig att rikta mot Felicia. Som det är nu verkar det ju som att Göta Energi inte har några som helst synpunkter på att personal, på betald arbetstid, kombinerar arbetsuppgifterna med grov stöld.
Citera
2020-09-02, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanTaliban
Jag är inte nöjd med det här. Eftersom Felicia är fälld för grov stöld så borde hon få fängelse.

Och sen har vi hennes arbetsgivare; Göta Energi (via nån bulvan). Den grova stölden begicks ju av en person som officiellt representerar Göta Energi. Så … det vore väl jävligt lämpligt om företaget tvingades ta ansvar för den skada som deras verksamhet orsakat, eller?

Jag skulle vilja veta exakt vilka anklagelser, om tex kontraktsbrott, som uppdragsgivaren har bemödat sig att rikta mot Felicia. Som det är nu verkar det ju som att Göta Energi inte har några som helst synpunkter på att personal, på betald arbetstid, kombinerar arbetsuppgifterna med grov stöld.
Håller med dig. Vilket ansvar har Göta Energi kan man verkligen fråga sig. Har de inte begärt utdrag ur polisregister innan de anställt henne? Vad jag förstått så är hon dömd för stöld innan?
Citera
2020-09-02, 12:13
Medlem
Aigiss avatar
Citat:

Va bra att du finns här och lägger moteld då. Du är en god människa och har förtjänat din plats i himmelen. Klappa dig själv på axeln och uppdatera din Facebook med ett inlägg om hur hemskt näthat är.
Citera
2020-09-02, 12:20
Medlem
Citat:
Jag har varken "rättfärdigat" eller "ursäktat" någon kriminalitet. De två förvirrade orden förekommer inte ens i min vokabulär.
Jag letar efter orsakerna till hennes brott, och jag tror att den här trådens olagliga inlägg kan ha bidragit en del till hennes dåliga självförtroende, och därigenom bidragit till hennes brott.

Och eftersom människor är "hjärntvättbara", så är det förståeligt att man får svårare att sluta begå brott när människor säger tex såna här "uppmuntrande" ord till en:

Det blir nog svårt att hitta en psykolog, eller ens en akademiker värd sin titel, som håller med dig om den usla analysen/spådomen. Möjligen att det blir en självuppfyllande profetia, tack vare såna negativa människor som dig.

Du verkar verkligen vältalig - men det är fortfarande helt obegripligt att du känner att henne brott skulle kunna härstamma från mobbing i den här tråden. Finns väll en hel del andra aspekter som skulle kunnat starta det istället.
Citera
2020-09-02, 12:31
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeyspank
Vafan? Är han blottare också?
Våldtäkten på 13-åringen och rånet kände jag till, men har han torskat för att blotta sig också?
Jag brukar aldrig använda smileys, men nu blir jag sugen på att vräka in en hel drös.

Nja. Det förekom en länk itråden till en video i där den unge våldtäktsmannen i en livesändning ingående avhandlade sin veke. Jag tittade inte men det har sagts att gossen fick en del roliga kommentarer. Men klickar man på hans livesändning får man väl skylla sig själv, tillskillnad från den våldtäkt han faktiskt blev dömd för.
Citera
2020-09-02, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soajet
Hur ser man hur mycket någon har hos krono.?

Man ringer och frågar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in