Citat:
Ursprungligen postat av
itsallalie
För att hundar kostar, vet du hur bevakningsbranschen ser ut idag? Man dumpar priser, kommuner och företag etc. tar lägsta anbud, fler oseriösa bolag åker på jobb där inget annat bolag med bättre förutsättningar finns.
Därefter blir utförandet med.
"Gärningsmännen ska ha varit maskerade och burit handskar."
Jag har varit med om att påträffa folk i källare vid mer exotiska omständigheter, aldrig har de varit maskerade eller haft handskar.
Jag misstänker att de vänta på väktarna, mest troligt var GM inte vänligt inställda till deras närvaro.
Det spekuleras i om att det är ett mindre bolag ifrån Västerås som har detta, vad jag vet sedan tidigare är väl att det bolaget kanske inte fungerar 100% bra, som jag skrev i början - priset avgör.
Haha, ok, nu vart det ett missförstånd.
Jag menade: varför gör inte POLISEN en riktig jävla storstädning i äckliga Rinkeby? INTE väktarna. Väktarna har ju för fan inte ens pickadoller.
Hur svårt kan det vara? Man skulle kunna bygga tillfälliga barrikader med checkpoints och vid varje checkpoint ska det stå poliser med en knarkjycke.
Och varenda byggnad innanför barrikaderna ska luktas igenom av hundarna. Bit för bit i varenda jävla förort plus Slöddertälje.
Jag fick reda på vad Rinkeby är för ställe typ 1993, och inte fan har det blivit bättre där sedan dess. Polisens skrap på toppen av isberget har inte löst problemet.