2019-10-08, 10:32
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deerhunter10
Kan inte hitta detta på SVT nyheter. Varken inrikes eller lokalnyheter.
Det är mörklagt för att minska på civil olydnad och uppror/oroligheter.

Det var nära på inbördeskrig i Rinkeby i en minut eller två. Men nu när väktaren överlevde så är allt frid och fröjd igen tydligen.

Det finns en kort nyhetsuppläsning om det hela på tv4play nyheter.
Senast redigerad av ModerRota 2019-10-08 kl. 10:34.
Citera
2019-10-08, 10:37
Medlem
EggBoxJuans avatar
Aftonbladet har uppdaterat artikeln.
Slyngelsvinen har hetsat varandra till att skjuta väktaren.

Citat:
– Vi bekräftar att en väktare blev skjuten, skadorna är inte livshotande. I övrigt är det väldigt oklara omständigheter, vi har inte kunnat prata med de inblandade väktarna än, säger Lars Byström vid Stockholmspolisen.

Har polisen inte hunnit, är väktarna i chocktillstånd?
Vet poliserna inte vem väktarna är än, eller var de befinner sig nu?
Citera
2019-10-08, 10:41
Medlem
Citat:

Hittade detta när jag bytte till lokala nyheter Stockholm:

Misstänkt mordförsök i Rinkeby

Publicerad igår 22:34. Polisen bekräftar inte yrket hos den skjutne. Hittar någon en nyare artikel på SVT?

Jag såg flera av nyhetssändningarna på SVT denna morgon, men hörde inget om detta. Det finns också (fanns nu på morgonen i alla fall) en text-tv artikel om händelsen, men vem kollar text-tv nu för tiden? Vidare så väntar jag på att SVT ska nämna "lastbilsolyckan" i Limburg...

Lite OffT, men samtidigt OnT: Vid ca 08:45 satt SVTs programledare med någon mupp som diskuterade varför SD var så framgångsrika på alternativa medier. Ja, det kan man ju undra - en förklaring var att allmänheten kan uppleva att nyheter mörkas. No shit!
Citera
2019-10-08, 10:45
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Då letar du inte så bra: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/misstankt-mordforsok-i-rinkeby
Citera
2019-10-08, 10:46
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Naturligtvis beklagligt, men inte oväntat. Hittills har inga väktare eller vaktbolag behövt stå till svars för alla fall av oprovocerat våld mot medborgare. Att de varit kvinnor, minderåriga eller gravida har inte inneburit att man hållit inne med våldet.

"Karma is a bitch."
Citera
2019-10-08, 10:47
Medlem
GamleJans avatar
Insatsstyrkan och militären borde ha varit där inom loppet av NYSS!!
Minsta lilla attityd från nån apa så skulle skotta vina.

Men som vanligt så händer iiiingenting. Absolut ingenting.
Citera
2019-10-08, 10:53
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexschulmann
Han är avliden på trauma ks solna enligt en kontakt jag har där

Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Du snackar bara skit just nu!
Att du är en provokatör som hela tiden söker konflikt i alla ämnen du lägger dig i är ju sen länge klarlagt.

Tråkigt att du ska försöka förstöra den här tråden med ditt skitsnack, då troligen en väktare har blivit skjuten till döds!

Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Och där försvann aspbergaren Skunk!

Fan vad tragiskt!
Hur gick det med kollegan?
Han borde ju hamnat på sjukan han med...

Citat:
Ursprungligen postat av alexschulmann
Otroligt kaos där nu massor av väktare och poliser många gråter han kunde bara tolka det som att det är väktaren som dött
Så, då kan ni båda idioter säga förlåt och suga i er att ni inte ska sprida en massa djävla skitsnack i framtiden, väktaren är alltså inte död: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/misstankt-mordforsok-i-rinkeby
På tisdagförmiddagen bekräftar polisen att det är en väktare som skjutits under en rondering i Rinkeby tillsammans med en kollega.

– Hans skador är inte livshotande, vi ska försöka hålla förhör med honom under dagen. Den andra kollegan är chockad, säger Lars Byström, vid Stockholmspolisen.
Innerfittefett, var det jag som snackade skit eller var det du och alexschulmann?

Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Varför blir det mord/dråp om personen bara är skadad? Måste stå fel, va?
"Mord/dråp, försök" är ett slarvigt sätt att skriva mordförsök/dråpförsök. Bäddat för missförstånd och inte något sätt jag skulle skriva det. Mord-/dråpförsök vore korrekt om man vill spara några bokstäver.
Citera
2019-10-08, 10:54
Medlem
Bara jag som reagerar på att personen va helt maskerad och att de fortfarande VISSTE att det var en ungdom och inte en man?

Då snackar vi inte en 17åring.

12åring? 15?
Citera
2019-10-08, 10:57
Medlem
Vilket sjukt jävla land Sverige blivit lol. "Ungdomarna" (läs kaozblattarna) hetsade varandra att skjuta som om det vore en rolig lek. Men äsch, rätt åt svennebanan som importerat skiten. Hoppas varenda sosse får en kula mellan ögonen av sina nya överherrar
Citera
2019-10-08, 11:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GamleJan
Insatsstyrkan och militären borde ha varit där inom loppet av NYSS!!
Minsta lilla attityd från nån apa så skulle skotta vina.

Men som vanligt så händer iiiingenting. Absolut ingenting.

Nej det var en arbetande svensk som blev skjuten så inget konstigt med det, det är ju precis så politikerna vill ha det.
Nu kan en invandrare ta hans jobb billigare.
Citera
2019-10-08, 11:14
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Nej det var en arbetande svensk som blev skjuten så inget konstigt med det, det är ju precis så politikerna vill ha det.
Nu kan en invandrare ta hans jobb billigare.
Arbetande ja men jag undrar om väktaren var mer svensk än gärningsmännen. De flesta väktare som går en sådan här rondering i ett bostadshus i Rinkeby antar jag är av mer sydländskt ursprung för att smälta in bättre. Etniskt svenska väktare skulle nog ge för stor risk för "Öh, jella svenne, va görrr du i vårt kvarter?".

Obs, endast spekulation men jag tror det är så.
Senast redigerad av skunkjobb 2019-10-08 kl. 11:20.
Citera
2019-10-08, 11:17
Medlem
itsallalies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dollmen
Embla har övertagit förvaltningen och dom har ju utsetts till Sveriges sämsta. Obeväpnade vakter med invandrarbakgrund, kvinnliga o manliga patrullerar dagligen. Gängen röker fett minst en gång i timmen så det blir ganska rökigt o stökigt. Pissar o skiter överallt. Jag har nyckeln till Ovanbygränd å funderar på att fixa guidade turer med livet som insats 😁

Låter spännande, men är nog ganska vardag nu mera.

Citat:
Ursprungligen postat av niclas123456
Att man som väktare ens accepterar att jobba där ute är förvånande

Finns inte så mycket man kan göra, förhoppningsvis är man anställd på ett företag där man har en ledning som inser att det finns en gräns till vad man kan "köpas" för. Vissa bolag skiter i detta, även om förtjänsten är liten.

Tyvärr finner sig majoriteten av de anställda i det, kan bli arbetsvägran och "passar det inte är det bara att sluta" - mentalitet.

Jag har redan skrivit detta flertal gånger senaste åren, många fler nu som kommer in i yrket har ett annat tänk, flera är inte kanske direkt lämpliga för yrket, eller så har yrket förändrats och såna som jag som inte hänger med längre i dårenskapen som tillhör normen inom branschen.

Överlag så tror jag inte att nya i yrket förstår riskerna, oftast "går det ju bra", och några skyddsombud eller fackliga människor ser/hör man fan aldrig av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in