Citat:
Ursprungligen postat av
Dollmen
Embla har övertagit förvaltningen och dom har ju utsetts till Sveriges sämsta. Obeväpnade vakter med invandrarbakgrund, kvinnliga o manliga patrullerar dagligen. Gängen röker fett minst en gång i timmen så det blir ganska rökigt o stökigt. Pissar o skiter överallt. Jag har nyckeln till Ovanbygränd å funderar på att fixa guidade turer med livet som insats 😁
Låter spännande, men är nog ganska vardag nu mera.
Citat:
Ursprungligen postat av
niclas123456
Att man som väktare ens accepterar att jobba där ute är förvånande
Finns inte så mycket man kan göra, förhoppningsvis är man anställd på ett företag där man har en ledning som inser att det finns en gräns till vad man kan "köpas" för. Vissa bolag skiter i detta, även om förtjänsten är liten.
Tyvärr finner sig majoriteten av de anställda i det, kan bli arbetsvägran och "passar det inte är det bara att sluta" - mentalitet.
Jag har redan skrivit detta flertal gånger senaste åren, många fler nu som kommer in i yrket har ett annat tänk, flera är inte kanske direkt lämpliga för yrket, eller så har yrket förändrats och såna som jag som inte hänger med längre i dårenskapen som tillhör normen inom branschen.
Överlag så tror jag inte att nya i yrket förstår riskerna, oftast "går det ju bra", och några skyddsombud eller fackliga människor ser/hör man fan aldrig av.