2019-10-08, 08:13
Medlem
Det var som vi anade igår, väktaren lever och den person som blev skjuten i Hökarängen är död. Skönt att väktaren klarade sig. Man ska inte behöva dö på jobbet.
Citera
2019-10-08, 08:32
Medlem
Stockholm1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Orkar ej läsa igenom hela tråden. Kanske har jag missat någon viktig detalj som framkommit. Vill i alla fall ge en spontan kommentar:

Det känns som om beskjutning av väktare i ett ökänt, invandrardominerat problemområde är ytterligare ett steg i våldsupptrappningen. Tidigare har väktare (liksom polis och annan blåljuspersonal) utsatts för stenkastning och fått sina fordon vandaliserade i områden som Rinkeby. Men gängen har inte vågat gå så långt att de skjutit skarpt mot väktare eller polis. Nu har även den gränsen överskridits.
Hatar att länka till Våldtäktsbladet så läs artikelnamnet här bara:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vQV6Gj/tva-ordningsvakter-skjutna--jobbar-pa-samma-krog

Gränsen är överskriden för länge sedan. Rättssamhället finns inte. Poliser, ordningsvakter och väktare har inget särskilt skydd utan får jobba under och vittna med offentliga personuppgifter som sedan enkelt kan slås upp på ratsit.
Citera
2019-10-08, 08:52
Medlem
itsallalies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinskSvartskalle
Varför inte sätta upp dolda kameror med mikrofon?
Varför inte hundpatrullera varenda jävla byggnad och utomhusområde i Rinkeby?
Hundar kan ju känna lukten av vapen , cash och knark, vad jag vet.
Ha militären och insatsstyrkan som backup.
Seriöst, varför görs inte detta?

För att hundar kostar, vet du hur bevakningsbranschen ser ut idag? Man dumpar priser, kommuner och företag etc. tar lägsta anbud, fler oseriösa bolag åker på jobb där inget annat bolag med bättre förutsättningar finns.

Därefter blir utförandet med.

"Gärningsmännen ska ha varit maskerade och burit handskar."

Jag har varit med om att påträffa folk i källare vid mer exotiska omständigheter, aldrig har de varit maskerade eller haft handskar.

Jag misstänker att de vänta på väktarna, mest troligt var GM inte vänligt inställda till deras närvaro.

Det spekuleras i om att det är ett mindre bolag ifrån Västerås som har detta, vad jag vet sedan tidigare är väl att det bolaget kanske inte fungerar 100% bra, som jag skrev i början - priset avgör.
Citera
2019-10-08, 09:54
Medlem
chilly_c_canes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Nu har media tappat intresse trots att en väktare sköts av ungdomar i en källare. Nyheten syns knappt i Expressen och Aftonbladet nu.

Ja, och inte ett ord om det hela på TV4-nyheterna nu 09:30
Det var tydligen viktigare att berätta om att några bärplockare hade fått för lite betalt.
Citera
2019-10-08, 10:10
Medlem
Dollmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsallalie
För att hundar kostar, vet du hur bevakningsbranschen ser ut idag? Man dumpar priser, kommuner och företag etc. tar lägsta anbud, fler oseriösa bolag åker på jobb där inget annat bolag med bättre förutsättningar finns.

Därefter blir utförandet med.

"Gärningsmännen ska ha varit maskerade och burit handskar."

Jag har varit med om att påträffa folk i källare vid mer exotiska omständigheter, aldrig har de varit maskerade eller haft handskar.

Jag misstänker att de vänta på väktarna, mest troligt var GM inte vänligt inställda till deras närvaro.

Det spekuleras i om att det är ett mindre bolag ifrån Västerås som har detta, vad jag vet sedan tidigare är väl att det bolaget kanske inte fungerar 100% bra, som jag skrev i början - priset avgör.
Embla har övertagit förvaltningen och dom har ju utsetts till Sveriges sämsta. Obeväpnade vakter med invandrarbakgrund, kvinnliga o manliga patrullerar dagligen. Gängen röker fett minst en gång i timmen så det blir ganska rökigt o stökigt. Pissar o skiter överallt. Jag har nyckeln till Ovanbygränd å funderar på att fixa guidade turer med livet som insats 😁
Citera
2019-10-08, 10:11
Medlem
Pantone297Cs avatar
Händelser i Rinkeby anses väl inte som inrikesnyheter, därav tystnaden.
Rinkeby är en enklav, stackars Sverige.
Citera
2019-10-08, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardwork1998
wtf shottaz i krokarna??

Man kan ju hoppas. Ju flera nätverk som gör sådana här saker ju närmre kommer vi en grundlagsändring där dödligt medel från militär tillåts, det kommer att rensa ut svartskallarna. Då äntligen kan vita rena arbetarmänniskor återigen befolka milijonprojekten .
Citera
2019-10-08, 10:12
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chilly_c_cane
Ja, och inte ett ord om det hela på TV4-nyheterna nu 09:30
Det var tydligen viktigare att berätta om att några bärplockare hade fått för lite betalt.

Burger King har tydligen maten några minuter för länge på uppvärmning så man förstår ju att några väktare som blir attackerade och skjutna inte har samma nyhetsvärde.
Citera
2019-10-08, 10:14
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B71
Polisen:

07 oktober 21:29, Mord/dråp, försök, Stockholm

En skadad person har påträffats i Rinkeby.
Polis och ambulans har kallats till platsen.

En förundersökning om mord har inletts.
Varför blir det mord/dråp om personen bara är skadad? Måste stå fel, va?
Citera
2019-10-08, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Varför blir det mord/dråp om personen bara är skadad? Måste stå fel, va?

Det har med uppsåt att göra. Han kanske sa "du ska dö" eller något.
Citera
2019-10-08, 10:23
Medlem
Deerhunter10s avatar
Kan inte hitta detta på SVT nyheter. Varken inrikes eller lokalnyheter.
Citera
2019-10-08, 10:31
Medlem
Att man som väktare ens accepterar att jobba där ute är förvånande,

Det man behöver göra är att sätta upp militära skyddsvakter för att inge respekt i områdena.

Dialogpoliser funkar fan inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in