Citat:
Exakt såhär är det. Dessvärre håller för många käften, både ifrån fack, chefer av olika rang och VD på olika bolag.
Mycket handlar just om pris och jobben. Har jobbat länge nog att se vilken jävla skitbransch det blivit. Var iväg på fortutbild för en tid sedan och träffade på ett gäng 18 åriga VU1
r, de hade ingen jävla aning om hur verkligheten ser ut, olika bolag samma jävla pissiga upplägg.
Givetvis visar politikerna noll intresse, några förändringar i lagen sker knappast. Man har därtill en allvarlig problematik kring polis bristen (som det även där ljugs om, t.o.m. av självaste polischefen).
Mycket handlar just om pris och jobben. Har jobbat länge nog att se vilken jävla skitbransch det blivit. Var iväg på fortutbild för en tid sedan och träffade på ett gäng 18 åriga VU1
r, de hade ingen jävla aning om hur verkligheten ser ut, olika bolag samma jävla pissiga upplägg. Givetvis visar politikerna noll intresse, några förändringar i lagen sker knappast. Man har därtill en allvarlig problematik kring polis bristen (som det även där ljugs om, t.o.m. av självaste polischefen).
Säg vilken bransch som är fin idag.
Ruffel o båg och hot överallt, sanslösa arbetsupplägg som man bör köpa och att alla vet hur det är.
Sverige seglar utan en kapten, det finns ingen som håller i rodret, ingen vill veta utan att det ska bara kajka på och tjänas pengar, det finns inte en tanke om morgondagen, det finns inte en tanke om någonting förutom att hålla sig vid makten.
I yrken så får man gärna ett tunnelseende där man tycker att man är ensam om problemen.
Jag ska berätta lite om vardagen i andra yrken, en ung man attackerar med en sax, samma man skallar, torpeder dyker upp ifrån någon konkurrent där jag tvingas till att stötta min chef i ett underläge fyra män mot oss två, jag noteras och att dom kommer igen till där jag utför mitt jobb bara för min skull, att jag ska fatta att vara rädd. Sådant pratar man sällan om och blir man skadad så skyller man på annat, det är fan ingen som vill veta av verkligheten så att det köps av vården oavsett skadornas art.
Våldet finns överallt.