2019-10-07, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
Nu har ju MSM "tagit i" detta med Biden gång på gång och visat att påståendet om att Biden fått åklagaren sparkad för att gynna sonen inte håller sträck.
Men man måste följa andra kanaler än Fox News och Trumps twitterkonto för att få reda på det.
Jag har själv länkat till flera sådana artiklar i denna tråd, här kommer några till:

https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-05-07/timeline-in-ukraine-probe-casts-doubt-on-giuliani-s-biden-claim
https://www.newyorker.com/news/news-desk/the-invention-of-the-conspiracy-theory-on-biden-and-ukraine
Bra, då vet man på vilka grunder Hunter fått sina styrelseuppdrag i de bolag som (de får man väl säga) legat i väldigt nära pappa Joe Bidens behjärtansvärda och ideella politiska insatser mot korruption runt om i världen. Eller?
Deras vägar korsas kanske lite för ofta för att det hela skulle bero på slumpen kan man tycka.
Kanske även Hunter var/är en förkämpe mot korruption och nepotism?
Om än med lukrativa miljonersättningar, men det kan han väl i så fall vara värd, eller var tycker folket i den frågan?
Har CNN gjort någon opinionsundersökning?
Citera
2019-10-07, 17:13
Medlem
Bra att Trump via sin advokat utreder eventuell korruption. Fler borde ta efter, journalister förslagsvis..
Senast redigerad av P-o-beln 2019-10-07 kl. 17:23.
Citera
2019-10-07, 17:14
Medlem
Citat:
ALLA som understödde Ukraina på något sätt ville ha bort Shokin för han var omvittnat korrupt. IMF, Världsbanken, EU, USA.

Britterna ville ha ut information som rörde ägaren till Burisma där Hunter Biden satt i styrelsen. Shokin och hans byrå vägra lämna ut det. Det var droppen åtminstone för UK och EU.

Shokin utredde alltså inte Burisma, och obstruerade Britternas utredning om bolagets ägare.

Biden, som ju inte agerade på egen hand utan å USA:s vägnar, framförde att Shokin måste bort.

Den främsta anledningen till att det var USA som fick sätta hårt mot hårt, var att deras stöd (som främst gick till försvarsändamål med tanke på Rysslands annektering av Krim) var särskilt viktigt för Ukraina. USA hade helt enkelt medel att ställa ultimatum med. Det hade inte EU.

Jag har länkat till information om detta flera gånger nu.

Du verkar blint lita på alla fake news du läser. UK frös pengarna till Burismas ägare långt innan Shokin tillträde. Det enda vi med säkerhet vet är att Shokins efterträdare la ner de flesta åtalspunkterna och gjorde en förlikning om skattesmitning. Shokin utredde inte Burisma enligt dem som ville ha bort honom och som själva alltså bidrog till att lägga ned nästan alla åtalspunkter. Rimmar inte direkt med den framförda kritiken mot Shokin som vi inte med säkerhet vet om den är rättmätig. Jag ser gärna en granskning innan jag drar slutsatser om de olika versionerna.
Citera
2019-10-07, 17:22
Medlem
zergrushs avatar
Rick Perry är en gammal politisk veteran, förstår att Donalds båt är på väg att sjunka, och har inga planer på att följa med den till botten:
https://twitter.com/kylegriffin1/status/1179778165234978818
Citat:
Energy Secretary Rick Perry, who has met on at least three occasions with Ukrainian President Volodymyr Zelensky, has pledged to cooperate with House Democrats in their impeachment probe.
"We are going to work with Congress and answer all their questions."
https://edition.cnn.com/2019/10/02/politics/perry-ukraine/index.html
...så Perrys planerade avgång nu i slutet av året kommer väl bli ett sparkande av någon slags medarbetare till den koleriske presidenten, någon gång nästa vecka?
Citera
2019-10-07, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Utredningen görs initialt bakom lyckta dörrar bland annat pga hotbilden mot visselblåsaren. Trump har personligen flera gånger kallat personen spion och förrädare, och även antytt att hen bör avrättas.

Nej, det där är demokratiska önskedrömmar för att utestänga republikansk insyn, och för att Dems ska rodda impeachment ifred.
Det andra du påstår är inte korrekt. Men han sa hur man behandlade förrädare förr. Viss skillnad.

Citat:
Det finns oräkneliga beväpnade Trumprunkande dårar i periferin som inte skulle tveka en sekund innan de ger sig på personen i fråga och även hens familj - det begriper vem som helst.

Således ska inte Donald Trump åtnjuta någon rättssäkerhet alls. Vem som helst kan med demokratiskt eldunderstöd påstå vad som helst, och Trump måste chavotteras. Så lyder din logik.

Citat:
Vad Trump kan tänkas försöka utnyttja den exekutiva maktens resurser till att göra i samma syfte är mer oklart, men det går ej att utesluta att han försöker sig på samma sak.

Att försvara sig är landsförräderi? Att kräva öppen process är att göra USA till diktatur?
Är det så jag ska tolka dig?

Citat:
Därav Trump´s och Lindsey Grahams utspel. De vill ha personens tystad, och i Trump´s fall alltså helst död, om inte annat för att avskräcka andra potentiella visselblåsare att träda fram. Därav kraven på "öppenhet".

Lindsey är en reko, anständig snubbe som gång på gång upprepar att precis som alla ställde sig till förfogande för Muellers utredning, ska alla ställa sitt förfogande till Barrs.
Han kräver att författningen hålls, that’s it.

Du har Trump-tourettes.
Citera
2019-10-07, 18:09
Medlem
Citat:
Nu har ju MSM "tagit i" detta med Biden gång på gång och visat att påståendet om att Biden fått åklagaren sparkad för att gynna sonen inte håller sträck.
Men man måste följa andra kanaler än Fox News och Trumps twitterkonto för att få reda på det.
Jag har själv länkat till flera sådana artiklar i denna tråd, här kommer några till:

https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-05-07/timeline-in-ukraine-probe-casts-doubt-on-giuliani-s-biden-claim
https://www.newyorker.com/news/news-desk/the-invention-of-the-conspiracy-theory-on-biden-and-ukraine

Det du har länkat är lite av problemet som Guliani lyfter. Demokratiskt sinnad MSM, med säte på ostkusten.
Intresset är noll och intet att gräva i den där byken.
Citera
2019-10-07, 18:21
Medlem
Citat:
Fick du uppfattningen att jag citerade Biden när jag länkat till 7-8 artiklar om saken, i Financial Times, New Yorker, NYT, Bloomberg, m.fl?

Det var inte det jag sa, eller hur? Jag sa att Biden har fått rådet att hänvisa till medias analys och undvika att diskutera själva händelsen, media upprepar givetvis sin analys och du är en duktig papegoja.

Citat:
Är du totalt oförmögen att ta till dig fakta som inte stöder din övertygelse, är du ett ryskt nättroll, eller vad är ditt problem?

Du har ju ingen fakta, den kommer ju om det utreds.

Citat:
Du tjatar om Biden i vart och vartannat inlägg, och avfärdar, alternativt efterlyser källhänvisningar med sidnummer och citat om du får en länk.

Transkriptet är den fakta som finns, så varför fantiserar du om annat?

Citat:
Kanske dags att du själv börjar komma fram med nåt slags trovärdig fakta som belägger dina åsikter? Eller inhämtar du all din samlade kunskap från Trumps twitterflöde?

Det är ju du som kommer med anklagelser mot Trump utan fakta. Det är du som behöver fakta. Transkriptet är tillgängligt, så varsågod: visa exakt vad för fakta som finns som underlag för att anklaga Trump.

Det här med fakta är inte din grej va? Du gillar mer att spekulera om konspirationsteorier, typ RUSSIA! och sånt?
Citera
2019-10-07, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Jag tror jag har en förklaring.
Denna bild är ifrån Donald trumps officiella twitter konto. Se längst till höger. Paketen kallas för Sudafed och Det förklarar en hel del av hans beteende

Kan du berätta vad som förklaras på vilket sätt?
Citera
2019-10-07, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LifeIsElectric
Jag har aldrig skickat pm till dig, men du skickar ju hela tiden.

Jag funderar mest på det här att du anser att underlaget för att anklaga Trump är undermåligt:

Det är ju intressant att du som har så mycket hat mot Trump ändå har förstått att det inte finns något underlag för impeachment.

Jag har också fått kärleksbrev av klyban.

Någon har tråkigt eller är besatt.

Det finns inget underlag för impeachment, inte just nu i varje fall.

Och inte senast heller. Trump har rätt i att Dems har försökt ställa honom inför riksrätt sedan han vann valet. Det är helt koko.

Är det inte politisk bias, så vet jag inte vad som är politisk bias.

Men folk ute i landet tycker inte om vad de ser, även om folk i New York får ståfräs.

Här, från lilla Greenville, i NC.

https://youtu.be/l6cm2erHKUw
Citera
2019-10-07, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Kan vara för de där talkingpoints man skickar runt, talkingpoints är inte intresserade av fakta eller saklighet.(Men vi andra är )
Därför vi ser dom så ofta nu.

Enligt dig så är den fakta vi har inte tillräckligt bra underlag för impeachment:

Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det vi direkt lärde oss med det släppta transpriptet, det var att det var en undermålig handling och klart och tydligt berättade att texten inte återgav samtalet helt.

Det finns inget som tyder på att någon annan fakta finns som förändrar det.

Citat:
Sant, ser mer ut som trumpen drar republikanerna i skiten, och bryr sig inte ett skit om detta.
Allt för han var rädd och förlora valet 2020, så blev det en Wartergate 2.0 och en imeachemnt kanske.(ser mer och mer troligt ut för var dag, och även att en del republikaner kommer inse att korruption återfinns precis i deras närhet och de egna leden.)

Nja, fortfarande så är transkriptet det enda som finns, så det ser ju lika otroligt ut nu som tidigare att det blir impeachment.
Citera
2019-10-07, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Men, det är väl ändå irrelevant antalet visselblåsare och huruvida de har första- eller andrahandsuppgifter att förmedla. Vi har ju tillgång till utskrifterna av samtalet Trump hade med Zelensky. Så detta upptåg från Demokraternas sida stärker inte deras case direkt vad jag kan se.

Dags för er med TDS att ta er ur hallucinationen att detta kommer att leda till något annat än till Trumps fördel.
Det får inte bli för många visselblåsare heller.
Det kan lätt bli inflation på visselblåsare om den ene visselblåsaren inte har mer att tillföra än den andre visselblåsaren.
Hoppas Pelosi och Schiff tänkt på detta.
Transkriptionen ligger ju på bordet, och får väl knappast ett nytt innehåll ju fler dom blir.
Det måste finnas något nytt av komprometterande art att berätta, men det ser inte ut så just nu.
Idén med två visselblåsare kan förvisso ha den poängen att den senare anonyme ska ge tyngd åt den första anonymes trovärdighet om någon börjar tvivla.
En tredje visselblåsare kan nog vara på ingång så småningom om inte dessa skulle räcka.
Citera
2019-10-07, 18:47
Medlem
Citat:
Live updates: House committees subpoena Pentagon chief and acting director of Office of Management and Budget for documents in impeachment inquiry
https://www.washingtonpost.com/politics/trump-impeachment-live-updates/2019/10/07/cec4666e-e873-11e9-9306-47cb0324fd44_story.html

Undrar hur länge det tar innan folk slutar att agera enligt lagens föreskrifter och lämna ifrån sig dokument? Kanske aldrig, vi får se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in