2019-09-25, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Oj, nej det har jag inte energi till. Här har du en lista, som dock även innehåller moraliskt dåligt beteende och som börjar 2011 och bara når till augusti 2018: https://www.mcsweeneys.net/articles/the-complete-listing-so-far-atrocities-1-546

Nu senast har vi ju det här med att försöka förmå en annan makt att ingripa i valet till hans fördel, och att använda presidentsmakten för att åstadkomma detta, genom att blockera militärt stöd som redan var utlovad av regeringen.

Nu har inte jag hängt med idag, men är detta belagt vara sant?
Citera
2019-09-25, 19:59
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Alla som följt konflikten i Ukraina sedan 2013/2014 vet att Joe Biden är djupt insyltad i allt möjligt där borta, bra mycket mer än hans son Hunter. Att Trump vill utreda det är ju bara positivt. Det är för övrigt helt hjärndött att demokraterna vill satsa på Biden i presidentvalet 2020. Allt hans bagage och alla hans hjärnsläpp gör honom till en ännu sämre kandidat än Clinton var 2016. Trump behöver inte vara rädd för Biden head-to-head. I vilket fall som helst så kommer det inte bli någonting av den här riksrättsutredningen. Demokraterna är helt borttappade. Det är nästan som man kan tro att de gör det med flit. Kanske för att mer skit inte ska komma fram angående partiet och dess högsta företrädare.

Jag håller helt med om att Biden är olämplig, men "insyltad" är en tveksamt ordval. Då när det begav sig så anställde många Ukrainska företag massor av utlänningar att ha i sina styrelser för att försöka minska korruptionen (med mycket tveksamt resultat), Hunter Biden var en av dem. Den där åklagaren som Trump nu säger var så bra var det många länder, för att inte tala om stora delar av det Ukrainska folket, som ville ha bort då han var en del av problemet, han hade lagt ned en utredning mot just det företag som Biden Jr kom att sitta i styrelsen för, han utredde inte korruption på allvar.

Att man anställde Biden Jr däremot är förstås för att man tänkte att det skulle vid behov kunna ge en inofficiell kontaktväg till vita huset, lite småfult kanske men långt ifrån kriminellt eller någon form av korruption.
Citera
2019-09-25, 20:00
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Nu har inte jag hängt med idag, men är detta belagt vara sant?

Ja det kan betraktas som bekräftat av Trump själv, han anser som vanligt att han har rätt att göra så, att det är "very good".
Citera
2019-09-25, 20:01
Medlem
Citat:
Oj, nej det har jag inte energi till. Här har du en lista, som dock även innehåller moraliskt dåligt beteende och som börjar 2011 och bara når till oktober 2018: https://www.mcsweeneys.net/articles/the-complete-listing-so-far-atrocities-1-546

Nu senast har vi ju det här med att försöka förmå en annan makt att ingripa i valet till hans fördel, och att använda presidentsmakten för att åstadkomma detta, genom att blockera militärt stöd som redan var utlovad av regeringen.
Nej, han bad Ukraina bidra till utredningen kring utländsk inverkan på valet 2016. Så du ljög bara, vad tråkigt. Men så är de ju alltid med hjärntvättade TDS miffon.
Citera
2019-09-25, 20:03
Medlem
Citat:
Oj, nej det har jag inte energi till. Här har du en lista, som dock även innehåller moraliskt dåligt beteende och som börjar 2011 och bara når till oktober 2018: https://www.mcsweeneys.net/articles/the-complete-listing-so-far-atrocities-1-546

Nämn en kriminell sak. En räcker.
Citera
2019-09-25, 20:04
Medlem
Citat:
Ja det kan betraktas som bekräftat av Trump själv, han anser som vanligt att han har rätt att göra så, att det är "very good".

"kan betraktas", känns inte så belagt med andra ord?
Citera
2019-09-25, 20:04
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorbrorFranz
Nej, han bad Ukraina bidra till utredningen kring utländsk inverkan på valet 2016. Så du ljög bara, vad tråkigt. Men så är de ju alltid med hjärntvättade TDS miffon.

Nej, han vill att de ska utreda Hunter Bidens tid som styrelsemedlem, givetvis med förhoppningen att de ska hitta/skapa något som kan användas i valkampanjen. Och om man nu som amerikansk president vill utreda en amerikansk medborgare, varför vända sig till en annan makt istället för FBI?

För att det han vill göra inte är lagligt? Jag tror faktiskt inte han tänkte så långt, han hade lika gärna kunnat säga till FBI att de ska utreda de demokratiska kandidaterna och deras familjer, det skulle inte förvåna mig om han redan gjort detta.
Citera
2019-09-25, 20:07
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Nej, han vill att de ska utreda Hunter Bidens tid som styrelsemedlem, givetvis med förhoppningen att de ska hitta/skapa något som kan användas i valkampanjen. Och om man nu som amerikansk president vill utreda en amerikansk medborgare, varför vända sig till en annan makt istället för FBI?

För att det han vill göra inte är lagligt? Jag tror faktiskt inte han tänkte så långt, han hade lika gärna kunnat säga till FBI att de ska utreda de demokratiska kandidaterna och deras familjer, det skulle inte förvåna mig om han redan gjort detta.
Kanske för att det inträffade i deras land som man vill att de ska utreda saken?
Citera
2019-09-25, 20:08
Medlem
Citat:

Du har ju inte ens läst eller förstått transkriptet, utan drar någon lögn du hört från något annat TDS miffo. Kom tillbaks när du läst det själv. Inget av det du skriver kan utläsas i det. Så bra försök, ställ dig i skamvrån.

Förresten gillade du när demokrater i senaten på riktigt bad Ukraina utreda Trump tidigare i år?
Senast redigerad av MorbrorFranz 2019-09-25 kl. 20:10.
Citera
2019-09-25, 20:08
Medlem
Citat:

Vad ska FBI göra i ett annat land? Deras befogenheter är inrikes.
Citera
2019-09-25, 20:18
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
"kan betraktas", känns inte så belagt med andra ord?

Det som än så länge är helt bekräftat av vita huset är att Trump har bett Ukrainas president att titta på Bidens (far och sons) förehavanden i Ukraina. Det ska då också understrykas att ingen av de har anklagats för eller misstänkts för någon oegentlighet där. Det är också ställt helt utom tvivel att det militära stöd Ukraina skulle få dröjde, det skulle ha utbetalats den 28e februari, den 23e maj fanns det fortfarande ingen förklaring om varför betalningen inte hade genomförts. En betalning som Trump sett till att blockera, men utåt skyllde man på administrativa problem.

Trump påstod länge att anledningen till att man avvaktade med betalningen var en oro för korruption, tills han alldeles nyss ändrade sig och numera istället säger är att det var för att han ville att europeiska länder skulle betala mer. Vilket de aldrig gjorde vad jag vet, men ändå fick Ukraina sitt stöd, och de fick betydligt mer än det ursprungligen var bestämt. Som om de fick betalning för en tjänst kanske?

Det är helt galet att inte acceptera att det är något djupt problematiskt med det här.
Citera
2019-09-25, 20:21
Medlem
Citat:
Det som än så länge är helt bekräftat av vita huset är att Trump har bett Ukrainas president att titta på Bidens (far och sons) förehavanden i Ukraina. Det ska då också understrykas att ingen av de har anklagats för eller misstänkts för någon oegentlighet där. Det är också ställt helt utom tvivel att det militära stöd Ukraina skulle få dröjde, det skulle ha utbetalats den 28e februari, den 23e maj fanns det fortfarande ingen förklaring om varför betalningen inte hade genomförts. En betalning som Trump sett till att blockera, men utåt skyllde man på administrativa problem.

Trump påstod länge att anledningen till att man avvaktade med betalningen var en oro för korruption, tills han alldeles nyss ändrade sig och numera istället säger är att det var för att han ville att europeiska länder skulle betala mer. Vilket de aldrig gjorde vad jag vet, men ändå fick Ukraina sitt stöd, och de fick betydligt mer än det ursprungligen var bestämt. Som om de fick betalning för en tjänst kanske?

Det är helt galet att inte acceptera att det är något djupt problematiskt med det här.

Så det är alltså inte klarlagt att det var utpressning med biståndet. Man kan inte lägga sina egna motiv på händelser och påstå att så måste det ha hänt.

Vi får invänta utredning om det blir en sådan så får vi se om det är aktiv handling som stoppade biståndet eller ej, utan det så har inget kriminellt skett

Moraliskt är det tveksamt, men det är en annan sak
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in