2019-10-07, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cofishen
Inget man kan göra, ingen som tror på dig eller en annan utan status och cash som ska genererar med pengar för en verklighets bild till en status!

Spelar det för roll, det är vem du är inte vad du gör som spelar roll i min erfarenhet. Även om du kan och vet mycket så måste du ha "frillan", "tänderna" och mammas och pappas insats till en bil som inte är försäkrad mera efter 12 000 mil och då en ny igen.

Tatta system!

Jo det kan jag hålla med om. Dock är det ju lite svårt att släppa ett skadestånd på 292000 kr bara för det. Om någon annan kan beräkna det bättre så kan det säkert vara både högre eller lägre.
Det är ju inte 0 kr
Citera
2019-10-07, 18:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Du får först styrka verklig ekonomisk skada.
Inget här säger du skulle ha rätt till ersättning av den anledningen att du inte fått vissa jobb du sökt.
Citera
2019-10-07, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerGunnar76
Jo det kan jag hålla med om. Dock är det ju lite svårt att släppa ett skadestånd på 292000 kr bara för det. Om någon annan kan beräkna det bättre så kan det säkert vara både högre eller lägre.
Det är ju inte 0 kr

Jag har fått höra från en snubbe jag köpte en etta av att man skattesubventioneras efter 5 år. Dem tar bort skulden. Kolla med skatteverket och ställ frågan.

Fcking know that!
Citera
2019-10-07, 18:08
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
jag kan köpa att det kan få ligga felaktiga uppgifter men bara några dagar efter man påpekat det. Inte 1,5 MÅNAD. Det ska ge ersättning. Det står tydligt hos Datainspektionen att man får ersättning för skada. Jag fick ju tex inte det jobbet som de var på väg att ge mig efter intervjun. Ett normalt jobb som projektledare i Sthlm innerstad. Nu får jag låg akassa drygt 10 lax istället. Det var inte det jag drömde om.

Det kan du ju inte veta. Däremot så kan du ju ringa och fråga.

Dessutom tror jag det är få företag som kollar kronofogdeskulder om de ska intervjua 5 personer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Så har du sökt jobb efter 15/8?

Jupp´. Inget napp än. Man lever på hoppet. Ärendet tynger ner mig rätt rejält så jag låter nog duktigt bitter och så nu. Nog inte lika stor chans att bli anställd längre.
Det är inne på månad 5 nu. Vi håller nu på att dividera om de sista 2000 kr istället som de ändrade skulden till. Jag anser det är lika fel som det andra. de anser att 1100 kr är rätt och vill lägga på avgift 600 + ränta = 2000.
Citera
Medlem
Kan du styrka att du inte fick arbetet på grund av ditt skuldsaldo?

Det du hittills har skrivit låter mer som spekulationer. Det kommer inte ge dig något. Du kommer sannolikt inte få ett piss oavsett.
Citera
2019-10-07, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MosterIBoras
Inget här säger du skulle ha rätt till ersättning av den anledningen att du inte fått vissa jobb du sökt.

hoppas du har fel

I så fall kan ju KFM ha hur mycket felaktiga skuld-uppgifter som helst på folk utan att någon får ersättning.
Citera
2019-10-07, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Kan du styrka att du inte fick arbetet på grund av ditt skuldsaldo?

Det du hittills har skrivit låter mer som spekulationer. Det kommer inte ge dig något. Du kommer sannolikt inte få ett piss oavsett.

är det verkligen möjligt att KFM plötsligt få regga en skuld på en som är fel? De reggade den 6 juli . Jobbets sista dag 15 juli (fast anställning. firman lades ner)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Skicka det till de olika upplysningscentralerna så att din betalningsanmärkning stryks.

Det är redan gjort. Jag har ingen anmärkning. problemet var skulden som låg där i 6 veckor
Citera
Medlem
Sök jobb hos kronofogden, de borde ju veta att allt är lungt och de behöver säkert ekonomer.
Citera
2019-10-07, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Det kan du ju inte veta. Däremot så kan du ju ringa och fråga.

Dessutom tror jag det är få företag som kollar kronofogdeskulder om de ska intervjua 5 personer.

de gjorde intervjuerna och sedan skulle det bli nästa intervju. inget hände. De lovade återkomma men gjorde ej. De tar säkerligen upplysning innan de anställer eller åtminstone kollar skuldsaldo
Citera
2019-10-07, 18:12
Medlem
Citat:
är det verkligen möjligt att KFM plötsligt få regga en skuld på en som är fel? De reggade den 6 juli . Jobbets sista dag 15 juli (fast anställning. firman lades ner)

Du har alltså en universitetsexamen och har haft arbete, men ändå så skriver du som om du sitter på dårhuset och knappt kan dina ABC. Skriver du så här dåligt och oförståeligt när du söker jobb också?

Återigen: har du bevis på att du inte fick arbetet på grund av ditt skuldsaldo? Det låter inte som det.

Du kan släppa det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in