2019-10-07, 14:05
Medlem
halvblinds avatar
Ursprungligen postat av Szabolcs86
Du har rätt. Jag glömmer det ibland. Ironi kommer naturligt för mig. ibland kan jag inte stänga av dem.

Ursprungligen postat av halvblind
Då behöver du stödsamtal...

Citat:
Ursprungligen postat av chiliislife
Sorglig kommentar.

Varför det? Om man som lärare inte kan låta bli att vara ironisk, så har man missförstått uppdraget och har en taskig syn på de unga man ska vara en förebild för. Det handlar om bristande impulskontroll och det fungerar inte i skolans värld. Där ska man vara den vuxne.
Klarar man inte att vara det måste man få hjälp. Eller sluta som lärare och ta ett jobb på en pizzeria. Där kan ironin fungera....
Citera
2019-10-07, 14:12
Medlem
pelle.baumgarths avatar
I andra hand....
Ett annat tips är att du spinner på att du ju tydligen är från Ungern. Du har inte? 100-koll på det svenska språket - det har ingen, som inte är född här, inte många infödda heller. Inte för att du eg. behöver göra det ! ! Din kommentar, som du beskriver har inget eller ett mycket oklart innehåll. Som jag ser det finns inget sexuellt i det.
Å' du, sluta medge saker !
Ljug om det blir nödvändigt !(Dock inte så att det kan motbevisas)
Dina motparter gör det - garanterat !
Citera
2019-10-07, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle.baumgarth
I andra hand....
Ett annat tips är att du spinner på att du ju tydligen är från Ungern. Du har inte? 100-koll på det svenska språket - det har ingen, som inte är född här, inte många infödda heller. Inte för att du eg. behöver göra det ! ! Din kommentar, som du beskriver har inget eller ett mycket oklart innehåll. Som jag ser det finns inget sexuellt i det.
Å' du, sluta medge saker !
Ljug om det blir nödvändigt !(Dock inte så att det kan motbevisas)
Dina motparter gör det - garanterat !

Jag ska inte vara med på något förhör utan en advokat. Jag har pratat med en advokat idag. Han ska förbereda mig inför förhöret.
Senast redigerad av Szabolcs86 2019-10-07 kl. 14:25.
Citera
2019-10-07, 14:24
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ormsaltaren
Det jag undrar över hur TS hanterande av situationen står i relationen till vad man lär sig på lärarhögskolan.

Förstår väl jag med att det inte finns någon universallösning som passar till alla barn. Men att ge upp hoppet om en elev innan man ens gjort efter försök, håna elever som har de svårt eller kalla dem idioter är knappast en lösning på problemet, är det så ni jobbar förstår jag varför inte läraryrket står så högt i kurs.

Tror betydligt fler elever hade kunnat må och presterat bättre med en kompetent och engagerad lärarkår. Visst, det finns de som inte går ”räddas”, men misstänker att det är en väldigt liten grupp.

Det är väl självklart att man inte hånar elever. Rent trams att du skriver det överhuvudtaget.
Vad vet du om hur engagerad lärarkåren är? Arbetar du själv som lärare eller du sitter bara och tycker saker här?
Vad får dig att anta att lärarkåren i allmänhet skulle vara inkompetent? Eller "mindre kompetent? Och oengagerad?
Ge gärna exempel på hur detta yttrar sig. Och vi talar inte om enstaka individer nu likt TS eftersom du uttrycker dig i termer av "lärarkåren".
Citera
2019-10-07, 14:58
Avslutad
Skrämmande att standarden på läraryrket är så lågt att någon som TS kan jobba som det.

Jag tror att han har någon diagnos. Han förstår inte sociala koder, har noll självinstinkt, och ändrar sin berättelse flera gånger.

Om denna tråd är sann borde det vara lätt att känna igen honom och jag hade varit intresserad att höra vad hans kollegor säger om honom.
Citera
2019-10-07, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av msbiatch
Skrämmande att standarden på läraryrket är så lågt att någon som TS kan jobba som det.

Jag tror att han har någon diagnos. Han förstår inte sociala koder, har noll självinstinkt, och ändrar sin berättelse flera gånger.

Om denna tråd är sann borde det vara lätt att känna igen honom och jag hade varit intresserad att höra vad hans kollegor säger om honom.

Jag förstår sociala koder. Ibland säger jag saker som är olämpliga, men det händer väl alla.

Jag har självinsikt. Bara för att jag inte säger att jag förtjänar att bli anmäld betyder inte att jag saknar självinsikt.

Jag ändrade min berättelse för att jag kom ihåg vissa detaljer igår. Inget konstigt med det.
Citera
2019-10-07, 15:37
Medlem
Farbaute666s avatar
Ok, jag är utbildad lärare för högstadiet, med behörighet i engelska på gymnasienivå.

Enligt det jag har kunnat utläsa, är det något som inte riktigt stämmer med TS redogörelse för vad som har hänt, alternativt väljer han att förtiga vidare fakta i målet. Jag vet, efter egen erfarenhet, hur lätt det är att hamna i kläm när några högstadieelever har fått något emot dig. Det du _aldrig_ får göra, whatever, på några villkor är att vidröra dem fysiskt eller kommentera något som har med deras utseende att göra.

De exempel du har gett, visar på att du inte riktigt har den mognad som krävs för att vistas och arbeta bland tonåringar. Det är ingen katastrof i sig, men du ska kanske inte arbeta med barn på ett antal år framöver tills du själv har lugnat ner dig och utvecklats vidare som person. Kanske kan du arbeta med Sfi, eller något liknande, men även där behöver du ett lugn och ett lite bättre omdöme.

Jag menar inte det här alltför illa, jag vet hur svårt och känsligt det kan vara på högstadiet. En del flickor med hormoner flygande, kan fatta intresse för dig och du kanske inte vet hur du ska hantera det, men du måste bara visa distans till dem. Det är du som ska vara den vuxne i rummet.

Samma med killar som vill testa dig och ditt temperament, du måste vara beredd på det och försöka hantera det efter förmåga.

Mvh/Farbaute
Citera
2019-10-07, 15:43
Medlem
NewsFlashss avatar
Citat:
Jag förstår sociala koder. Ibland säger jag saker som är olämpliga, men det händer väl alla.

Jag har självinsikt. Bara för att jag inte säger att jag förtjänar att bli anmäld betyder inte att jag saknar självinsikt.

Jag ändrade min berättelse för att jag kom ihåg vissa detaljer igår. Inget konstigt med det.

Det är faktiskt väldigt konstigt eftersom det inte handlar om att du kom ihåg vissa detaljer utan helt ändrar vad du faktiskt har sagt. Betänk följande exempel:

På lördag skapar användaren Bosse en tråd med följande trådstart.

"I början av september månad sköt jag min bästa vän.
Hur tror ni att hans syster, som är min fru, kommer att reagera?"

Under söndagen ändrar Bosse sig och menar att det som egentligen hände var något annat med formuleringen "jag sköt min bästa vän i en skottkärra medan han var aspackad och helt näck".

Är det rimligt att Bosse hade glömt dessa detaljer, som ger meningen en helt annan innebörd, och först kom ihåg dem på söndagen eller känns det snarare mer som en efterkonstruktion?
Citera
2019-10-07, 15:58
Medlem
WhiteWalkers avatar
Svårt att uttala sig i ett enskilt fall utan att ha bevittnat själva händelsen. Men personligen skulle jag tänka igenom allt jag säger och gör minst 3 gånger som lärare i dagens Sverige. Det är ju en enda stor vänsterfeministisk indoktrineringsfabrik, där allt man gör kan vändas emot en när som helst. Alla är på tårna och redo med kamerorna och sociala medier för att hänga ut första bästa person som ligger bakom minsta tillstymmelse till kränkning eller brott mot Värdegrunden™. Att tala i skolan kan liknas med att springa över ett minfält. Kanske den största anledningen till varför jag valde bort lärare när det var dags att välja utbildning..
Citera
2019-10-07, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Ok, jag är utbildad lärare för högstadiet, med behörighet i engelska på gymnasienivå.

Enligt det jag har kunnat utläsa, är det något som inte riktigt stämmer med TS redogörelse för vad som har hänt, alternativt väljer han att förtiga vidare fakta i målet. Jag vet, efter egen erfarenhet, hur lätt det är att hamna i kläm när några högstadieelever har fått något emot dig. Det du _aldrig_ får göra, whatever, på några villkor är att vidröra dem fysiskt eller kommentera något som har med deras utseende att göra.

De exempel du har gett, visar på att du inte riktigt har den mognad som krävs för att vistas och arbeta bland tonåringar. Det är ingen katastrof i sig, men du ska kanske inte arbeta med barn på ett antal år framöver tills du själv har lugnat ner dig och utvecklats vidare som person. Kanske kan du arbeta med Sfi, eller något liknande, men även där behöver du ett lugn och ett lite bättre omdöme.

Jag menar inte det här alltför illa, jag vet hur svårt och känsligt det kan vara på högstadiet. En del flickor med hormoner flygande, kan fatta intresse för dig och du kanske inte vet hur du ska hantera det, men du måste bara visa distans till dem. Det är du som ska vara den vuxne i rummet.

Samma med killar som vill testa dig och ditt temperament, du måste vara beredd på det och försöka hantera det efter förmåga.

Mvh/Farbaute

Hej. Tack för vad du skrev. Saken är att jag inte har visat intresse för flickorna. Generellt är jag en vänlig och öppen person. Det kan missuppfattas ibland. Jag är nybörjare och begår misstag. Jag är sällan arg.

Jag har inte kommenterat deras utseende. Det gör jag aldrig. Det hela känns som att flickan vill ta revansch för att jag inte visade intresse. Jag har inte skällt ut henne. Jag har bara ignorerat hennes flört.
Citera
2019-10-07, 16:27
Medlem
NewsFlashss avatar
Citat:
Hej. Tack för vad du skrev. Saken är att jag inte har visat intresse för flickorna. Generellt är jag en vänlig och öppen person. Det kan missuppfattas ibland. Jag är nybörjare och begår misstag. Jag är sällan arg.

Jag har inte kommenterat deras utseende. Det gör jag aldrig. Det hela känns som att flickan vill ta revansch för att jag inte visade intresse. Jag har inte skällt ut henne. Jag har bara ignorerat hennes flört.

Citat:
Den enda som jag har gjort och som har misstolkats kan vara att jag sa att du är jättegullig eller snygg till en flicka. Jag sa det med en ironisk leende och med glimten i ögat. Jag hade inga sexuella avsikter med dem och jag har inte förföljt flickorna. jag ville hantera situationen på ett humoristiskt sätt.

Du ignorerar på mycket underliga vis.
Citera
2019-10-07, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewsFlashs
Du ignorerar på mycket underliga vis.

Som jag skrev tidigare kan jag inte ändra trådens första inlägg. Jag sa "det var jättesnyggt". "Det" refererar inte till människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in