Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Nej just TS har jag ingen aning om. Mitt inlägg var mer generellt. Det är så lätt för människor som inte jobbar i skolan att ha åsikter om allt mellan himmel och jord angående vad som sker inom den, och verkligheten är inte alltid så svart/vit som många vill få gällande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Detta är en typisk sådan allmänvetarkommentar. Nej så är det inte alltid. Det finns elever som ingen lärare rår på. Allting som sker i skolorna gällande eleverna har för det första inte med läraren att göra (kan vara problematiskt hemma osv) och vissa elever går inte att bara "stötta" så blir allt bra.
Man kan vända ut och in på sig själv som lärare och ändå finns det elever som inte lyfter pennan, tyvärr.
OBS att denna kommentar inte rör TS fall egentligen utan är mer allmän.
Det jag undrar över hur TS hanterande av situationen står i relationen till vad man lär sig på lärarhögskolan.
Förstår väl jag med att det inte finns någon universallösning som passar till alla barn. Men att ge upp hoppet om en elev innan man ens gjort efter försök, håna elever som har de svårt eller kalla dem idioter är knappast en lösning på problemet, är det så ni jobbar förstår jag varför inte läraryrket står så högt i kurs.
Tror betydligt fler elever hade kunnat må och presterat bättre med en kompetent och engagerad lärarkår. Visst, det finns de som inte går ”räddas”, men misstänker att det är en väldigt liten grupp.