2019-10-07, 10:42
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krocketklubba
Skulle slumpen styra skulle det uppstå fler "intelligenta" arter enligt min mening.

Det finns massor av intelligenta arter, varför tror du att det borde finnas fler om slumpen styr?

Citat:
Insekter, däggdjur osv styrs av tre fundamentala mekanismer precis som vi gjorde för tusentals år sedan. Sen hände något och det gick i en explosiv takt för just våran art.

Att tro på slumpen är den slöes utväg.

Vad säger du, tror du människan var på den nivån för tusentals år sedan? Det har inte hänt något extremt med människan som sådan de senaste tusental åren. Tekniska framsteg beror inte på någon extrem förändring hos människans egenskaper.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2019-10-07 kl. 10:45.
Citera
2019-10-07, 12:17
Medlem
kvantlogiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nynyny
Du har lika mycket fel nu som du har haft hela tiden trots att du använder "fina" ord.

När du inte förstår vad jag skriver... då har jag fel. LOL

Du har lika mycket fel idag som igår tydligen, ingen framgång här inte...
Kan du lära dig svenska tror du? Kanske också att tänka?
Citera
2019-10-07, 12:39
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det finns massor av intelligenta arter, varför tror du att det borde finnas fler om slumpen styr?

Vad säger du, tror du människan var på den nivån för tusentals år sedan? Det har inte hänt något extremt med människan som sådan de senaste tusental åren. Tekniska framsteg beror inte på någon extrem förändring hos människans egenskaper.

Ok ska vara tydlig så du förstår. Intelligent betyder inte att man kan använda en pinne som verktyg, tänk chimpans.

Innan vi startade avancerade civilisationer så levde vi i princip som alla andra flocklevande djur ja. Äta, sova, föröka sig.

Ok så varför startade inte den tekniska utvecklingen för 10.000 år sedan?
Citera
2019-10-07, 12:42
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ok ska vara tydlig så du förstår. Intelligent betyder inte att man kan använda en pinne som verktyg, tänk chimpans.

Innan vi startade avancerade civilisationer så levde vi i princip som alla andra flocklevande djur ja. Äta, sova, föröka sig.

Så du tror alltså att något avgörande har hänt med människan rent biologiskt de senaste tusental år sedan, har du inte bättre koll än så?

Den tekniska utvecklingen startade redan dess men den är exponentiell och du kan fundera lite på vad det innebär eller googla om du inte förstår det heller.

Och hur kan dina tankar vara ett argument för en intelligent skapare, varför skapades vi då inte fulländade direkt?
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2019-10-07 kl. 12:45.
Citera
2019-10-07, 12:48
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:
Så du tror alltså att något avgörande har hänt med människan rent biologiskt de senaste tusental år sedan, har du inte bättre koll än så?

Den tekniska utvecklingen startade redan dess men den är exponentiell och du kan fundera lite på vad det innebär eller googla om du inte förstår det heller.

Och hur kan dina tankar vara ett argument för en intelligent skapare, varför skapades vi då inte fulländade direkt?

Det är lugnt kompis. Du behöver inte hetsa upp dig..

Läxa upp någon snorunge istället för att leka Allan ballan på internet
Citera
2019-10-07, 12:52
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det är lugnt kompis. Du behöver inte hetsa upp dig..

Läxa upp någon snorunge istället för att leka Allan ballan på internet

Nu var det ju du som hetsade upp dig plutten och trodde du kunde det här men du kunde inte besvara en enda av mina frågor. Ska du leka Allan ballan duger det inte att börja grina när du får kritik.
Citera
2019-10-07, 13:06
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:
Nu var det ju du som hetsade upp dig plutten och trodde du kunde det här men du kunde inte besvara en enda av mina frågor. Ska du leka Allan ballan duger det inte att börja grina när du får kritik.

Eller så ger man fan i att vara dryg och otrevlig om man vill föra en civiliserad diskussion
Citera
2019-10-07, 13:10
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Eller så ger man fan i att vara dryg och otrevlig om man vill föra en civiliserad diskussion

Och det tycker du att du var?

Du för inte bara krokade resonemang och är dryg, du är dessutom okunnig om det.
Citat:

Citera
2019-10-07, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvantlogik
Nej, det säger han inte. Han säger bara att det de facto uppstått, och att detta varit för att förutsättningarna varit de rätta.

Hur du väljer att tolka det.. Det är upp till dig. Vill du tro att det var just din gudsbild som gjorde allt, visst.
Då är du fri att tro det. Men snälla tvinga inte på andra din tro. Vi är alla troende. Kom inte och säg att du vet.

Precis. Han konstaterar fakta. Du snackar dock en massa skit.

Det är inte någon figur från bronsålders-mytologi som skapat universum. Inbillar du dig det är det din ensak,
Så vida du inte vill falla in i strömmen och gå runt troendes och klappa axel tills du tror att du vet.

Men tvinga som sagt inte andra att tro likadant.

Enligt mig är det du som vanärar och kastar smuts på den sanne skaparen!
Tror att gamla mytologier beskriver universums skapelse... wow. Förment.

Vi vet inte så mycket om Naturen, det kan vi våga erkänna innan vi tror att denne vill att vissa klipper förhuden..
Han konstaterar bara fakta, men kan fortfarande inte BEVISA HUR liv uppstår, vilket är vad han hävdar. Jag hedrar Gud genom att bekräfta hans skapelse. Kristna blir inte omskurna.
Citera
2019-10-07, 13:19
Medlem
kvantlogiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Han konstaterar bara fakta, men kan fortfarande inte BEVISA HUR liv uppstår, vilket är vad han hävdar. Jag hedrar Gud genom att bekräfta hans skapelse. Kristna blir inte omskurna.
Det såg jag inte att han hävdat?
Du kan inte heller BEVISA HUR liv uppstår eller har uppstått. Vilket kanske är vad du hävdar?

Huruvida kristna blir omskurna eller inte är ovidkommande.
Poängen är att Bibelns Gud är en patetisk barbar som samlar på förhudar.
Senast redigerad av kvantlogik 2019-10-07 kl. 13:25.
Citera
2019-10-07, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvantlogik
Du kan inte heller BEVISA HUR liv uppstått. Vilket kanske är vad du hävdar?

Huruvida kristna blir omskurna eller inte är ovidkommande.
Poängen är att Bibelns Gud är en patetisk barbar som samlar på förhudar.
Det är en plausibel förklaring att Gud är Skaparen, för det är omöjligt att allt i hela universum skulle ha uppstått ur ingenting.

Ovidkommande för att det inte är något argument mot kristna.
Citera
2019-10-07, 13:26
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:
Och det tycker du att du var?

Du för inte bara krokade resonemang och är dryg, du är dessutom okunnig om det.

Jag har aldrig påstått mig kunna något, du förstår ju inte ens det. Står klart och tydligt i mitt första inlägg. Du tänder på alla cylindrar så fort någon TROR olika än det du har fått berättat för dig i skolbänken

Att påstå sig kunna, eller veta i det här fallet, är det bara en fårskalle som gör.
Senast redigerad av Krocketklubba 2019-10-07 kl. 13:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in