2019-10-07, 06:15
Medlem
Citat:
Vilken gud?
Ja det är ju frågan.....Hinduerna har väll nån mille Gudar.
Ingen av teorierna kan till 100% bevisas.
Vi får väll vänta tills vi "kolar vippen"
Kommer vi till Paradiset, Helvetet, Blir återföda eller allt bara blir svart ?
Citera
2019-10-07, 06:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Nej, idiot, jag menar att om det som du vill få ske kräver delar som absolut inte kan uppstå av en slump så är det inte slump.

Du vill kasta upp en näve plockepinn och få det till att bli ett limmat hus utan att även kasta upp lim. Fattar du skillnaden nu?
Allt jag säger är att om A är ren slump och B följer av A, så måste även B vara ren slump.
Citera
2019-10-07, 06:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Darwins teorier har givetvis bäring och logik.

Man kan se evolution i experiment och hur organismer anpassar sig bättre och bättre efter sin miljö.

Vad sägs om detta mäktiga 30-åriga experiment?
https://newatlas.com/evolution-experiment-bacteria-thirty-years/51872/

Första kommentar hade jag i tanke under läsning av artikeln;

Bob OCTOBER 24, 2017 09:58 AM
'They adapt to survive BUT they are still E, coli bacteria. They did not evolve into anything else nor become more complex'.

Precis som somalier och araber!
Citera
2019-10-07, 07:29
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badaren
Allt jag säger är att om A är ren slump och B följer av A, så måste även B vara ren slump.

Och jag säger att det som föreslogs (att en Harley skulle kunna uppstå av en slump) inte är en sådan uppställning.

En Harley kräver maskinbearbetade delar. De kan inte uppstå av en slump, så A är inte en slump.

Fattar du nu äntligen? Det är inte alls en situation av "om A är ren slump och B följer av A, så måste även B vara ren slump" eftersom A (Harleyns delar) inte kan uppkomma av en slump.

Samma gäller påståendet att om man kastar upp en näve plockepinn så skulle de teoretiskt kunna hamna som ett hus, men inte som ett limmat hus eftersom inget lim ingick i det som kastades upp.

Men, okej, om du allvarligt tror att en M12-skruv skulle kunna uppstå av en slump så borde du nog söka hjälp.
Citera
2019-10-07, 07:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Och jag säger att det som föreslogs (att en Harley skulle kunna uppstå av en slump) inte är en sådan uppställning.

En Harley kräver maskinbearbetade delar. De kan inte uppstå av en slump, så A är inte en slump.

Fattar du nu äntligen? Det är inte alls en situation av "om A är ren slump och B följer av A, så måste även B vara ren slump" eftersom A (Harleyns delar) inte kan uppkomma av en slump.

Samma gäller påståendet att om man kastar upp en näve plockepinn så skulle de teoretiskt kunna hamna som ett hus, men inte som ett limmat hus eftersom inget lim ingick i det som kastades upp.

Men, okej, om du allvarligt tror att en M12-skruv skulle kunna uppstå av en slump så borde du nog söka hjälp.
A➡️B
🚫A➡️🚫B
Citera
2019-10-07, 07:56
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Då har jag tagit miste i så fall, det måste ha varit Herodes den Store som var kung när Jesus föddes.
Och jag lyfter på hatten, för att du backar, när du ser att det inte blev bra, det hedrar dig.
Senast redigerad av Calovius 2019-10-07 kl. 08:02.
Citera
2019-10-07, 08:20
Bannlyst
Darwins evolutionsteori innehåller sådana brister att den knappt kan kallas teori längre.
Femtioelva ad hocs senare ser det fortfarande mörkt ut på Kameruns avbytarbänk.
Citera
2019-10-07, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvantlogik
Det du kallar ”tankar” är något som emergerar ur kognitionen i din fysiska hjärna.
Trots att ”tankarna” kan ses som metafysiska, så är det så att dessa faktiskt är materiella.

Den riktiga frågan är heller inte huruvida något materiellt kan bli att tänka,
Utan hur Naturen över huvud taget skulle komma att bli till.

Du blandar ihop två frågor.

Det enda som är avklarat är din brist på förståelse. Sov gott.
Du har lika mycket fel nu som du har haft hela tiden trots att du använder "fina" ord.
Citera
2019-10-07, 09:42
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yakamochimatsuura
När det gäller vår själva existens, intelligens och komplexitet, så inser man att det är en matematiskt omöjlighet att vi är skapade av en slump, ur inget, vi måste vara intelligent designade och skapade.

Se dessa två korta video som förklarar det bäst.

Video: What Is the Probability of Life? 5 min.

Video: Origin: Probability of a Single Protein Forming by Chance 9 min.

Hur kan man argumentera med matematiken?

Artikel: Lists of creationist scientists

Artikel: Over 500 Scientists Proclaim Their Doubts About Darwin’s Theory of Evolution

Det är uppskattat att den finns ca 8 miljoner arter på jorden. Så nej, jag tror inte att det är slumpen som gjort att människan har utvecklats i ett helt eget led. Jag tror heller inte att det är "gud". Eventuellt någon annan utomjordisk ras som är längre fram i evolutionen än vad vi är.
Citera
2019-10-07, 09:59
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krocketklubba
Det är uppskattat att den finns ca 8 miljoner arter på jorden. Så nej, jag tror inte att det är slumpen som gjort att människan har utvecklats i ett helt eget led. Jag tror heller inte att det är "gud". Eventuellt någon annan utomjordisk ras som är längre fram i evolutionen än vad vi är.

Varför skulle ett stort antal arter vara ett argument för en intelligent skapare, är det inte precis tvärtom ett tecken på att slumpen styr?
Citera
2019-10-07, 10:21
Medlem
Är Jorden 6000 ca också
Citera
2019-10-07, 10:26
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Varför skulle ett stort antal arter vara ett argument för en intelligent skapare, är det inte precis tvärtom ett tecken på att slumpen styr?

Skulle slumpen styra skulle det uppstå fler "intelligenta" arter enligt min mening. Insekter, däggdjur osv styrs av tre fundamentala mekanismer precis som vi gjorde för tusentals år sedan. Sen hände något och det gick i en explosiv takt för just våran art.

Att tro på slumpen är den slöes utväg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in