Citat:
Nu är det så att vi sitter o skriver på flashback och då är det så att det blir svårt att förklara allt, som tex. tjata...klart jag inte menar att jag tjatar, tjatar, tjatar på mitt barn !! Man måste ha kontakt med sitt barn, trots att de växer och kompisarna betyder mer många gånger.
Jag vet mycket mer om Asperger syndrom än vad du gör. Mitt barn har asperger syndrom och mitt barn har humor, empati, hänsynsfull och massor av ironi m.m
Däremot när hen var tonåring mådde hen mycket dåligt och ville ta sitt liv. Vilket var fruktansvärt för mig som ensam. Hade jag inte sett mitt barn som självmordsbenägen, så hade jag troligtvis besökt en grav idag.
Jag vill hjälpa andra att förstå att ungdomar behöver sina föräldrar mer än man tror.
Jag får väl tycka att det är konstigt att inte föräldrarna sett förändringar hos Jack. Samtidigt så tycker jag skolan borde sett nåt´?
Jag vet mycket mer om Asperger syndrom än vad du gör. Mitt barn har asperger syndrom och mitt barn har humor, empati, hänsynsfull och massor av ironi m.m
Däremot när hen var tonåring mådde hen mycket dåligt och ville ta sitt liv. Vilket var fruktansvärt för mig som ensam. Hade jag inte sett mitt barn som självmordsbenägen, så hade jag troligtvis besökt en grav idag.
Jag vill hjälpa andra att förstå att ungdomar behöver sina föräldrar mer än man tror.
Jag får väl tycka att det är konstigt att inte föräldrarna sett förändringar hos Jack. Samtidigt så tycker jag skolan borde sett nåt´?
Du vet säkert mer om Asperger än vad jag gör. Men lite vet jag. Det finns olika grader, 1-3 och alla människor som har den diagnosen är olika. Jag antar att du berättar att ditt barn har humor, empati, är hänsynsfull mm för att inte alla har de egenskaperna eller har problem med detta?
Jag tror inte att du behöver berätta vare sig för Jacks föräldrar eller några andra föräldrar att deras barn/tonåringar behöver dem. Det förstår nog alla även om det finns sämre förmågor även på den punkten.
Jag vet inte om föräldrarna har bett om hjälp? Vet du? Om inte heller skolan slagit larm så får vi väl anta att Jack är en person som är bra på att dölja hur han egentligen mår?
m.m
det är väl inte inom ramen som föräldrar tänker ska ske.