2019-09-27, 11:38
Medlem
Håller natural hemp life hög kvalite på deras produkter? Cbd fullspektrum och e-oljan?
Citera
2019-09-28, 13:14
Medlem
Jag vill verkligen prova detta, men jag har lite funderingar och ursäkta om frågorna redan har besvarats.

Om jag har förstått det rätt, så finns det CBD olja helt fri från THC på bland annat på Herbmed och Natural hemp life. Stämmer detta verkligen?

Har någon köpt därifrån och kan verifiera detta? Är det lugnt att beställa därifrån eller? Är det straffbart om man beställer och åker fast med det?

Finns förresten drogtest kit man kan köpa på nätet. Någon som har provat med dessa? Säg att man köper två olika sådana kit. Om man nu efter att ha tagit några droppar av den THC fria oljan testar sig med hjälp av sådana kit och resultatet sedan visar sig negativt. Kan man vara säker då på att man är ren? Även om man nu skulle åka fast på jobbet eller av polisen så borde det då vara lugnt då eller i och med att man har testat sig själv?

Tänker att man gör detta testet i så fall vid varje inköp av ny flaska.

Jag vet inte, jag vill verkligen prova, men vill verkligen inte att körkort och jobb ska ryka. Trist att det ska behöva vara på det här viset.
Senast redigerad av erty123 2019-09-28 kl. 13:16.
Citera
2019-10-03, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erty123
Jag vill verkligen prova detta, men jag har lite funderingar och ursäkta om frågorna redan har besvarats.

Om jag har förstått det rätt, så finns det CBD olja helt fri från THC på bland annat på Herbmed och Natural hemp life. Stämmer detta verkligen?

Har någon köpt därifrån och kan verifiera detta? Är det lugnt att beställa därifrån eller? Är det straffbart om man beställer och åker fast med det?

Finns förresten drogtest kit man kan köpa på nätet. Någon som har provat med dessa? Säg att man köper två olika sådana kit. Om man nu efter att ha tagit några droppar av den THC fria oljan testar sig med hjälp av sådana kit och resultatet sedan visar sig negativt. Kan man vara säker då på att man är ren? Även om man nu skulle åka fast på jobbet eller av polisen så borde det då vara lugnt då eller i och med att man har testat sig själv?

Tänker att man gör detta testet i så fall vid varje inköp av ny flaska.

Jag vet inte, jag vill verkligen prova, men vill verkligen inte att körkort och jobb ska ryka. Trist att det ska behöva vara på det här viset.

Natrual hemplife har jag beställt ifrån flera gånger och fått hem grejerna 2 dagar senare som dom är gröna. Deras olja ska vara helt thc fri, alltså omöjligt att få i sig thc ifrån. Om man nu ändå skulle torska på något underligt vis så är det bara att visa kvitto och att du använder cbd-olja, det har räddat folk förut i rätten.
Citera
2019-10-03, 12:41
Medlem
För vilken orsak tar ni CBD, jag har väldigt mycket smärtor och funderar att ta det mot smärtor vet dock inte om det skulle hjälpa men främst är det för att få musklerna att slappna av då de är så spända.
Vad tror ni är det något för det?
Hur har eran effekt blivit?
Vem har ni beställt ifrån som är bra?
Citera
2019-10-03, 22:31
Medlem
AslakVikingssons avatar
Jag köpte från "Nordic Hemp Life" Beställde klockan 17 igår och hade det i posten klockan 13 idag. Super nöjd!
Citera
2019-10-04, 04:28
Medlem
Någon som provat alternativapotekets olja?
Citera
2019-10-06, 21:38
Medlem
Kanske off-topic då det rör annan cannabinoid. Men tankar på CBG? Fanns såg jag.
Citera
2019-10-07, 01:23
Medlem
Spud-boys avatar
Tjena.

Jag tar ca 10mg Zyprexa, alltså den neuroleptikan, varje dag.. Kan det vara en dålig idé då att börja ta CBD/Cannaboid-olja (utan THC alltså) i kombination med denna psykofarmakan, vad tror ni?? Hittar inget direkt svar genom googlande..

Kanske nån som kan säga på rak arm om detta skulle kunna spela nån roll?

Jag menar, folk som gått på anti-psykotiskt i flera år, på psyk-andstalter, etc, har ju även sporadiskt rökt en hel del hasch/gräs, under år från och till - vad skulle det kunna göra för negativa inverkningar från att blandas?
Citera
2019-10-07, 01:41
Medlem
Pungpuckels avatar
Jag sprang på sorten ACDC
(Ja, jag vet, dom har så löjliga namn ibland).

Den har en otroligt hög procent CBD i sig, så att den till och med inte rekommenderas för den som söker rus, det är första gången jag läser en sådan recension om en planta.
Så den sorten ska jag odla i nästa omgång.

https://www.leafly.com/strains/acdc
Citera
2019-10-07, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detgyllenehaschet
Natrual hemplife har jag beställt ifrån flera gånger och fått hem grejerna 2 dagar senare som dom är gröna. Deras olja ska vara helt thc fri, alltså omöjligt att få i sig thc ifrån. Om man nu ändå skulle torska på något underligt vis så är det bara att visa kvitto och att du använder cbd-olja, det har räddat folk förut i rätten.

Citat:
Ursprungligen postat av AslakVikingsson
Jag köpte från "Nordic Hemp Life" Beställde klockan 17 igår och hade det i posten klockan 13 idag. Super nöjd!

Vilken av shopparna tycker ni är bäst? Har väntat 7 dygn från natrualhemplife och inte fått något. Börjar bli jävligt irriterad då det funkat utan problem tidigare. Jag rödmarkerar snart natrualhemplife.
Citera
2019-10-07, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spud-boy
Tjena.

Jag tar ca 10mg Zyprexa, alltså den neuroleptikan, varje dag.. Kan det vara en dålig idé då att börja ta CBD/Cannaboid-olja (utan THC alltså) i kombination med denna psykofarmakan, vad tror ni?? Hittar inget direkt svar genom googlande..

Kanske nån som kan säga på rak arm om detta skulle kunna spela nån roll?

Jag menar, folk som gått på anti-psykotiskt i flera år, på psyk-andstalter, etc, har ju även sporadiskt rökt en hel del hasch/gräs, under år från och till - vad skulle det kunna göra för negativa inverkningar från att blandas?

Kan tyvärr ej svara.
Men..cbd är hursomhelst antipsykotiskt, så det borde kanske vara gynnsamt.

Det går även på egna receptorer, samt aktiverar det endocannabinoida systemet.

Försätter kropp och psyke i balans. Höga doser thc är dock en helt annan historia.

Mvh
Citera
2019-10-07, 11:13
Medlem
Naturalhemplife är röda!! Beställ aldrig därifrån jag blev lurad på en beställning på över 2000kr, dom svarar inte när man försöker kontakta dom på något sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in