Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-10-06, 14:09
  #61
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeppe010
Du är ju efterbliven eller så har du aldrig träffat en tjej i hela ditt tragiska liv

Är verkligen inte samma sak att konversera med en tjej som en kille.

Skulle aldrig flytta ihop med en manlig kompis för man tröttnar på varandra och blir irriterad tillslut. Bodde ihop med 2 kompisar i ett hus ett halv år när jag var 18 så pratar av erfarenhet där.

Saker jag pratar med kvinnor är helt olika av vad jag snackar med polarna
Vad snackar ni om?
Citera
2019-10-06, 14:10
  #62
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Kvinnor har annat som män inte har, du för en sån där könsneutral hållning som kommer från att Sverige just är ett pissland där idealet är att alla ska tänka könsneutralt och vara emotionellt handikappade.
Beskriv då konkret vad det är som män inte har.
Citera
2019-10-06, 14:11
  #63
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
Beskriv då konkret vad det är som män inte har.

En vagina och ett par toppiga tuttar?
__________________
Senast redigerad av frange 2019-10-06 kl. 14:13.
Citera
2019-10-06, 14:12
  #64
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
För kvinnor är det så kanske. Män å andra sidan måste se ungdomlig skönhet i kvinnan för att alla de där känslorna du pratar om överhuvudtaget ska kunna aktiveras. Du kan inte applicera kvinnlig mentalitet på män.

Det kanske inte stämmer på just DIG, men det är helt jävla uppenbart att det stämmer på de flesta av bägge kön.
Citera
2019-10-06, 14:15
  #65
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
Precis. Hushållsarbete kan man också göra själv. Djupa samtal om livet kan man föra med manliga vänner, sådana samtal är inte könsspecifika.

Men kvinnor har tuttar och fetare rumpor än män. Och däri ligger attraktionen som gör att vi inte blir kära i andra män.

Faktiskt helt sjukt hur något så enkelt ska vara så svårt att fatta för vissa här.

Först o främst så måste den fysiska attraktionen finnas där för en man, då först är det mödan värt att upptäcka övriga kvaliteer hos kvinnan i fråga. Ska det bli en bra o långvarig relation så måste man synka på flera plan. Det räcker inte bara med en snygg kropp, men initialt så är det avgörande..
Försvinner den sexuella attraktionen av någon anlednig så räcker det inte med att kvinnan har en underbar personlighet för att förhållandet ska överleva..
Citera
2019-10-06, 14:18
  #66
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Det kanske inte stämmer på just DIG, men det är helt jävla uppenbart att det stämmer på de flesta av bägge kön.
Ytterligare en luddig, svepande beskrivning av något du vill få fram. På vilket sätt är det uppenbart? Att män säger att de blev kära i dig för att du är en sådan fin människa som de kan relatera till känslomässigt? Vet du hur otroligt mycket män ljuger och snackar skit inför kvinnor om just sådant här för att de vet vad kvinnor vill höra, och nöjda kvinnor tar de ett steg närmare fittan.

En anledning att jag skapade tråden var för att föra fram den (för vissa) hårda verkligheten att kvinnors värde på relationsmarknaden är helt beroende av deras kroppar.
Citera
2019-10-06, 14:25
  #67
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
För kvinnor är det så kanske. Män å andra sidan måste se ungdomlig skönhet i kvinnan för att alla de där känslorna du pratar om överhuvudtaget ska kunna aktiveras. Du kan inte applicera kvinnlig mentalitet på män.
Du har med största sannolikhet aldrig varit kär eller känt förälskelse. En del verkar ju skaffa förhållanden bara för att få lättillgängligt sex. Och visst, då skaffar man antagligen så snygg partner man kan lyckas få. Eftersom det är det enda som betyder något.

Din analys bygger helt enkelt på den typen av känslolösa relationer. Och då stämmer det ju att kroppen är det centrala. I kärleksrelationer stämmer det ju däremot inte. Problemet verkar ju vara att du inte riktigt tror på att det finns kärleksrelationer. Du har analyserat dig själv och dina egna motiv till att skaffa en partner, och tar för givet att analysen gäller alla män. Jag tror att det är där du går vilse.

Det hela blir lite samma sak som att påstå att vin är värdelöst i jämförelse med vodka. Eftersom att man ju dricker för att bli packad, inte för att det är gott. Vilket säkert stämmer för några men definitivt inte är någon universal sanning.
Citera
2019-10-06, 14:30
  #68
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
Beskriv då konkret vad det är som män inte har.

Du tror att kvinnor och män är lika? Ungefär som politiska establisemanget eller någon efterbliven genustant?

Är du en sån där svensk autist som inte ser allt som sker under ytan eller vad är det talan om? Man kan ju skriva böcker och åter böcker om skillnader i mäns och kvinnors hjärnor.

Tänk att kvinnor exempelvis går och tänker och tänker och tänker hela tiden om alla små saker som händer i hennes vardag exempelvis, hon tänker till och med på vad som försigår i ditt huvud, vad du håller på med, varför du gjorde si och så i den där situationen, etc.

Allt det där medan du går runt och tänker på fotbollsmatchen, någon arbetsuppgift på jobbet, etc. - djupare strömingar av tankar och känslor som är av mindre praktisk karaktär bubblar inte upp till ytan.

Kvinnan vet dock att de finns där innan du vet om det, speciellt med den begränsade emotionella intelligens som du visar upp i denna tråd.

En bättre TS vore egentligen ifall sexuell attraktion kan ske utan att kvinnan har skönhet? Att kvinnan bara har skönhet (eller en kropp) för attrahera en man är dock besynnerligt.

En bitchig bimbo med stora pattar som skriker i mitt öra i nattstället gör mig inte kåt.

En intelligent kvinna med en vacker skratt, levande ögon, som viskar om djupa hemligheter och kan följa mig till mörka bekännelser utan att döma, det är något som skapar sexuell attraktion hos mig. Att hon sedan dessutom måste vara vacker, är givetvis sant.
__________________
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-10-06 kl. 14:39.
Citera
2019-10-06, 14:35
  #69
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Du har med största sannolikhet aldrig varit kär eller känt förälskelse. En del verkar ju skaffa förhållanden bara för att få lättillgängligt sex. Och visst, då skaffar man antagligen så snygg partner man kan lyckas få. Eftersom det är det enda som betyder något.

Din analys bygger helt enkelt på den typen av känslolösa relationer. Och då stämmer det ju att kroppen är det centrala. I kärleksrelationer stämmer det ju däremot inte. Problemet verkar ju vara att du inte riktigt tror på att det finns kärleksrelationer. Du har analyserat dig själv och dina egna motiv till att skaffa en partner, och tar för givet att analysen gäller alla män. Jag tror att det är där du går vilse.

Det hela blir lite samma sak som att påstå att vin är värdelöst i jämförelse med vodka. Eftersom att man ju dricker för att bli packad, inte för att det är gott. Vilket säkert stämmer för några men definitivt inte är någon universal sanning.
Om män inte gallrar kvinnor på utseende så hade de kunnat bli kära i andra män. Men det är inte så det fungerar. När du ser en kvinna kommer du direkt döma henne på utseendet, det är det första din hjärna gör innan något annat. Och precis det gör att vi inte blir kära i män.

Känns som jag repeterar mig för mycket här, läs det jag redan skrivit så har du dina förklaringar där. Utseendet först, eftersom det är vad som skiljer män från kvinnor. SEDAN mentalitet, personlighet och på sikt djup kärlek.
Citera
2019-10-06, 14:39
  #70
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Du tror att kvinnor och män är lika? Ungefär som politiska establisemanget eller någon efterbliven genustant?

Är du en sån där svensk autist som inte ser allt som sker under ytan eller vad är det talan om? Man kan ju skriva böcker och åter böcker om skillnader i mäns och kvinnors hjärnor.

Tänk att kvinnor exempelvis går och tänker och tänker och tänker hela tiden om alla små saker som händer i hennes vardag exempelvis, hon tänker till och med på vad som försigår i ditt huvud, vad du håller på med, varför du gjorde si och så i den där situationen, etc.

Allt det där medan du går runt och tänker på fotbollsmatchen, någon arbetsuppgift på jobbet, etc. - djupare strömingar av tankar och känslor som är av mindre praktisk karaktär bubblar inte upp till ytan.

Kvinnan vet dock att de finns där innan du vet om det, speciellt med den begränsade emotionella intelligens som du visar upp i denna tråd.
Är det samma sak som att dagdrömma fram olika tänkbara scenarios/älta?
Jag har svårt att tänka mig vad som händer i en vardag...det innefattar ju arbetsuppgifter och att titta på Tv-serie istället för en fotbollsmatch
Citera
2019-10-06, 14:41
  #71
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Är det samma sak som att dagdrömma fram olika tänkbara scenarios/älta?
Jag har svårt att tänka mig vad som händer i en vardag...det innefattar ju arbetsuppgifter och att titta på Tv-serie istället för en fotbollsmatch

Lyssna på två kvinnor tala i telefon om allt som hänt under dagen, det är lite magiskt hur mycket de ser i alla små ting. Eller läs en tjejs dagbok för all del.

11-årig pojkes dagbok: spelade fotboll under rasten, det var kul. Måns knäade mig mellan benen när jag dribblade honom och jag slog honom, men sedan blev vi vänner igen och snattade godis tillsammans. Lektionerna var tråkiga. Tittade på Bondfilm när jag kom hem, gillar Hajen, han är grym. Morsan lagade fiskgratäng, usch! Jag hatar fisk!

11-årig flicka: tänker inte ens försöka mig på 2-3 A4or som krävs. Haha.
__________________
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-10-06 kl. 14:52.
Citera
2019-10-06, 14:41
  #72
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
Som jag redan skrivit innan betyder utseendet mycket mer för mannen än för kvinnan. Kvinnor går på andra saker, främst självförtroende och hur trygg/stark mannen är. Därmed inte sagt att mannens utseende inte spelar roll för kvinnor, men det har inte alls samma betydelse som kvinnors utseende har för män.

En 25-årig kvinna har inga problem att bli ihop med en 45-årig man som utstrålar pondus och självförtroende och som kan ge henne trygghet. Men du får nog leta bland skäggbarn från Afghanistan som tagit sig in i Sverige för att hitta män i 25-årsåldern som skulle kunna tänka sig att vara ihop med 45-åriga kvinnor.

Detta beror på hur stor skillnad det är mellan män och kvinnor vad gäller utseendet hos det motsatta könet.

Och med det skiftar du åter igen åsikt, som flera andra här redan sagt.
Först skriver du som du är totalt dum i huvet men vart efter kommer det fram en och annan klok rad som inte alls stämmer överens med den löjliga trådstarten. Så vad är din poäng med det här? Skapa tjafs att fördriva bakfyllan med? Du verkar liksom inte alls ha någon plan.
Vill även tillägga att det är inte så få kvinnor som bara går på utseende som du tror. Det du tror är bara så som samhället gissat åt dig när du inte orkat tänka själv pga det är det som visas utåt. Kvinnor döljer i större utsträckning att dom går på utseende.
Kvinnor spelar bra spel och män går på alltihop. Det är precis såhär kvinnor vill att du ska tro. Då är du mer lättlurad. Lättare att bedra osv. Du som heterosexuell man har inte makten med det här tänket. Kvinnor får snarare makten över dig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback