Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-10-06, 11:46
  #13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lrreversible
Ett perspektiv som du bara kan finna hos någon utav det andra könet, vad tror du själv?
Ge konkreta exempel, sådant där ludd duger inte. Vilka perspektiv pratar du om? Vilka sammanhang?
Citera
2019-10-06, 11:48
  #14
Medlem
lrreversibles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
Ge konkreta exempel, sådant där ludd duger inte. Vilka perspektiv pratar du om? Vilka sammanhang?

Det får du lista ut själv. Ett tips är att börja umgås mer med kvinnor så kommer du märka vad du missat.
Citera
2019-10-06, 11:50
  #15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lrreversible
Det får du lista ut själv. Ett tips är att börja umgås mer med kvinnor så kommer du märka vad du missat.
Så här brukar det låta från folk som antingen saknar argument eller som inte är kapabla att uttrycka sina känslor eller uppfattningar i ord.
Citera
2019-10-06, 11:52
  #16
Medlem
elva9tolvs avatar
Intressant att du tycker att alla kvinnor har sexiga kroppar.
Citera
2019-10-06, 11:52
  #17
Avstängd
Pungpuckels avatar
Man kan väl vara kompis med fula tjejer? Dom brukar faktiskt vara mer underhållande och sociala.
Visst, jag ligger inte med en ful, men jag föredrar att omge mig med fula tjejer för den mentala stimulansens skull.

Snygga tjejer, rent anatomiskt har endast en tråd i hjärnan som löper horisontellt.
Det är allt, bara en tråd.

Klipper man av den, då ramlar öronen av.
Citera
2019-10-06, 11:54
  #18
Medlem
Ja de är mycket bättre med barnen,ordna fint hemma osv 😝
Citera
2019-10-06, 11:58
  #19
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeppe010
Skulle aldrig flytta ihop med en manlig kompis för man tröttnar på varandra och blir irriterad tillslut. Bodde ihop med 2 kompisar i ett hus ett halv år när jag var 18 så pratar av erfarenhet där.

Du har bott i tillsammans med ett par polare i ett halvår, när du var 18, och i och med det är du "erfaren"?

För det första så är folk i allmänhet rätt omogna när dom är 18. Det är därför få bor tillsammans med samma personer någon längre tid, samma anledning gäller för förhållanden i den åldern. I bästa fall håller dom några år.

Det finns gott om (vuxna) människor som har bott tillsammans i åratal utan att det för den delen skulle innebära några problem.

Det innebär dock inte att TS har rätt, heller. Visst kan man påstå att den initiala fysiska attraktionen är det som gör att man dras till varandra - men om man inte har något annat än det att bygga vidare på så har man inte ett förhållande. Såna "förhållanden" brukar kallas att vara KK.
Citera
2019-10-06, 11:58
  #20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av elva9tolv
Intressant att du tycker att alla kvinnor har sexiga kroppar.
Det har jag inte skrivit. Sluta vansinnestolka.

Jag skulle vilja lägga till lite mer också:

Kvinnor vet hur stor roll deras utseende spelar. Smink och kläder används flitigt för att dölja skavanker eller framhäva delar som ser bra ut naturligt. Samtidigt hävdar kvinnor ofta att de sminkar sig och klär sig för sin egen skull. Detta är rent skitsnack då vi ALLA klär oss beroende på hur vi vill att vår omgivning ska uppfatta oss. Kvinnornas "självtrivsel" är beroende av hur de blir bemötta av män. Och samma sak gäller män.

Men det är stor skillnad på vad män och kvinnor använder för att attrahera varandra. Utseende är allt för män, men naturligtvis får kvinnan inte bara ett rikspucko rent mentalt. Nu kanske ni tänker "jamen det finns massor av män som blir tillsammans med kvinnor som inte är snygga, eller som är tjocka". Ja, men det beror på att dessa män har sänkt sina ribbor. De tar vad de kan få, helt enkelt. Bättre en fläskfitta än ingen alls, om man tänker så.

För kvinnor däremot är det betydligt mer än utseendet som spelar roll hos mannen. Det är därför relationer där mannen är 45 och kvinnan 25 är betydligt vanligare än relationer där kvinnan är 45 och mannen 25.
Citera
2019-10-06, 11:59
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lrreversible
Då måste du vara väldigt dålig på att fungera i hushåll tillsammans med andra, jag har bott med andra män sedan jag var 18, i konstellationer från att dela en etta till att hyra ett hus tillsammans. TS har dock i mångt och mycket rätt, dock kan jag se värde i manliga och kvinnliga vänskapsrelationer där ingen av parterna är sexuellt attraherade utav varandra.

Varför skulle jag vilja bo ihop med män ?
Det blev tillslut bråk pga av hushålls grejer
Jag är hetero och bor gärna med en dam jag kan sätta på när jag vill.
Men visst du föredrar väl att sova och se dina "killkompisar" nakna och sånt bög trams.
Citera
2019-10-06, 12:02
  #22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Det innebär dock inte att TS har rätt, heller. Visst kan man påstå att den initiala fysiska attraktionen är det som gör att man dras till varandra - men om man inte har något annat än det att bygga vidare på så har man inte ett förhållande. Såna "förhållanden" brukar kallas att vara KK.
Den fysiska attraktionen är den första gallringen som män gör. Alltid. Du spanar aldrig in en ful subba och tänker "fan vilka intressanta diskussioner hon och jag skulle kunna få i framtiden vid middagsbordet". Du spanar in snygga, unga tjejer, deras rumpor, bröst och ansikten. Sedan tar du reda på om de heta tjejerna har en personlighet som du kan leva med.
Citera
2019-10-06, 12:02
  #23
Medlem
lrreversibles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeppe010
Varför skulle jag vilja bo ihop med män ?
Det blev tillslut bråk pga av hushålls grejer
Jag är hetero och bor gärna med en dam jag kan sätta på när jag vill.
Men visst du föredrar väl att sova och se dina "killkompisar" nakna och sånt bög trams.

Instämmer, det är naturligtvis att föredra, säger bara att det går att bo ihop med andra män långvarigt utan att man inte ska kunna komma överens t.ex. Självklart är det att föredra att bo själv eller med en brud.
Citera
2019-10-06, 12:02
  #24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Då har TS aldrig haft en kvinna som är grym på att laga mat, vägen till mannens hjärta går genom magen.

Ingen kvinna jag haft kommer i närheten av mina kökskunskaper.


Vägen till mannens hjärta går via toppen på ollonet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback