2019-10-05, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hade inte Bali twitterförbud från partiledningen?

Jodå. Eller iaf så övervägde han att sluta twittra helt vill jag minnas. Men partiet inser väl att de är körda gällande att återvinna förtroendet hos "Mellan M och SD-väljare" utan hans närvaro på sociala medier. Verkar överlag råda brist på personer inom M som talar ett språk som SD-väljare känner hyfsat igen sig i.
2019-10-05, 22:04
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hade inte Bali twitterförbud från partiledningen?

Nästan i alla fall men han har gjort några enstaka tweets ändå.
2019-10-05, 23:38
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Jag tror inte på detta inom en snar framtid t.ex inför nästa val.
Jag är övertygad om att M och KD kommer välkomna C och L tillbaka och gå till val som alliansen.
Och väljarfåren kommer inte att protestera. Och SD kommer stå där med sina 22% allt medans en ny överenskommelse med rätt värdegrund kommer till skott från sjupartiet.

Nej de är slut. "Alliansen" är för liten. Åker L ur riksdagen kan de hamna på 35 %. Syftet med alliansen är 51 % liksom syftet med Löfvens "mittenblock". Får man inte ihop det så saknar det syfte.

Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Är det ett tecken på desperation hos M att Hanif Bali kastas in på twitter igen? M verkar inte ha lyckats hämta tillbaka särskilt många väljare från SD trots hårdare ton kring lag och ordning. Ett problem för M är väl alltjämt att partiledningen är lika liberal som under Reinfeldt.

Ja precis de som lämnat M för SD är precis de personer som har full koll på den moderata partiledningens gamla synder och tidigare politik. Just den väljargruppen lurar de inte med falska utspel, de måste avgå och lämna plats för den konservativa falangen. Det kommer de inte göra för de är inte så gamla, de tycker att de har karriär kvar.

Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Ja den stora frågan är givetvis vilka sossar som övergivit partiet?
Har någon personlig kontakt med både gamlingar och blattar, men igen i dessa kategorier verkar ha någon som helst avsikt överge Gud över allt annat, alltså sossepartiet!
Frågan är därför uppenbar, vilka väljargrupper överger sossarna till SD???
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Nästan i alla fall men han har gjort några enstaka tweets ändå.

Jag tyckte de sa i senaste Expressen OU att det var S kärnväljare; pensionärer och arbetare? kanske kan det också vara kvinnor i vård och skola?
2019-10-05, 23:44
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Jag tyckte de sa i senaste Expressen OU att det var S kärnväljare; pensionärer och arbetare? kanske kan det också vara kvinnor i vård och skola?

Det är inte sant, sossarnas kärnväljare är bidragstagare och inte arbetare. När (och inte om) ett islamskt parti bildas kommer de dock förlora sina kärnväljare och kan nå ner till ensiffrigt procentstöd.
2019-10-06, 00:12
Medlem
Citat:
Nej de är slut. "Alliansen" är för liten. Åker L ur riksdagen kan de hamna på 35 %. Syftet med alliansen är 51 % liksom syftet med Löfvens "mittenblock". Får man inte ihop det så saknar det syfte.

Ja precis de som lämnat M för SD är precis de personer som har full koll på den moderata partiledningens gamla synder och tidigare politik. Just den väljargruppen lurar de inte med falska utspel, de måste avgå och lämna plats för den konservativa falangen. Det kommer de inte göra för de är inte så gamla, de tycker att de har karriär kvar.

Det är nog så som du skriver, sossarna har idag 3 starka väljargrupper.
1. Gamlingar som alltid röstat på S och aldrig kommer att överge partiet innan kistan.
2. Blattar som för alltid garanterat kommer rösta på partiet, som alla blev lärda till när de kom till Sverige.
3. Kvinnor med alla slags arbetaryrken, men framför allt i offentlig sektor.

Skulle liksom du förmoda att kvinnorna överger sossepartiet.
Man har ju hört massor av gånger att just fruntimmer har ett våldsamt och mäktigt flockbeteende.
Så om någon väninna snackar skit om sossar, så är saken också avgjord för egen del!
2019-10-06, 00:18
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Det är nog så som du skriver, sossarna har idag 3 starka väljargrupper.
1. Gamlingar som alltid röstat på S och aldrig kommer att överge partiet innan kistan.
2. Blattar som för alltid garanterat kommer rösta på partiet, som alla blev lärda till när de kom till Sverige.
3. Kvinnor med alla slags arbetaryrken, men framför allt i offentlig sektor.

Skulle liksom du förmoda att kvinnorna överger sossepartiet.
Man har ju hört massor av gånger att just fruntimmer har ett våldsamt och mäktigt flockbeteende.
Så om någon väninna snackar skit om sossar, så är saken också avgjord för egen del!

Kvinnor är sociala, om några tjejer går ut öppet på deras avdelning på det stora länssjukhuset med att de är med i SD så kan det få stora effekter på övriga som bara tänkt på det men tyckt att de inte vill avvika från mängden.
2019-10-06, 03:31
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipflap
Afs är inte höger.

Höger, mina Damer och Herrar är ett gränsland mellan Libertiarism och Folkungavälde. Allt annat är varianter på vänster eller Trotskism.

Förlåt att jag korrigerar.

Jag tror väldigt få personer delar din definition av höger, man tack för klargörandet.
2019-10-06, 03:39
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Fast de skulle kunna slå SD på fingrarna genom att adoptera repatrieringsfrågan och driva den hårt. Självklart endast som ett retoriskt konststycke, lite som att man spridit villfarelsen om att invandringen numera är stram. Budskapet kunde handla om att rädda välfärden el.dyl. Man kunde köra lite populism och skryta när man utvisat 10 kriminella blattar (som hade terroriserat sin hembygd och dess många skötsamma, utsatta invandrare). Möjligheterna är här oändliga för maktpartiet. SD-väljare är väldigt tålmodiga, så S skulle nog kunna locka över en del på det viset.

Repatriering när S väljarbas numera närmast uteslutande består av nyanlända bidragsparasiter?

"Retoriskt konststycke" förmår inte ens börja beskriva det retoriska bländverk som krävs för att sälja in detta utan att mobbar med hötjugor, tjära, fjäder och facklor omedelbart efteråt kommer ses omringa Rosenbad.
2019-10-06, 03:56
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Definitivt, de vill krossa S (De har spräckt alliansen, nu vill de åt självaste S), men kan utnyttja dem på vägen. Självklart blir det aldrig ett samarbete med Löfven; ett samarbete kan bara komma till stånd om de som nazistanklagat SD rensas ur S ledning.
Blir det någon kvar om man slänger ut dessa individer?

Citat:
Nej de är i gott sällskap, det kallas pasokifiering.
Även jag har trott och hoppats på en snar pasokifiering, men det svenska folket tycks inte ens ha börjat vaknat upp ur sin dvala.
Svenska folket framstår som närmast ofattbart korkade, när de gång på gång går på Socialdemokraternas patologiska omvärldsbeskrivning som inte ens ett barn kan tror vara realistisk.
2019-10-06, 05:22
Medlem
Citat:
Det är inte sant, sossarnas kärnväljare är bidragstagare och inte arbetare. När (och inte om) ett islamskt parti bildas kommer de dock förlora sina kärnväljare och kan nå ner till ensiffrigt procentstöd.

Ett sådant parti har precis bildats: Partiet "Nyans"
2019-10-06, 05:34
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:

Det har faktiskt redan bildats ett sådant parti ganska nyligen. "Nyans" heter de visst, jag vet inte så mycket om dem, men det finns en tråd om dem här på forumet för den som vill veta mer:

(FB) Partiet Nyans - Sveriges nya islamistiska parti

(Edit: Jag var tydligen tvåa på pucken...)

Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Repatriering när S väljarbas numera närmast uteslutande består av nyanlända bidragsparasiter?

"Retoriskt konststycke" förmår inte ens börja beskriva det retoriska bländverk som krävs för att sälja in detta utan att mobbar med hötjugor, tjära, fjäder och facklor omedelbart efteråt kommer ses omringa Rosenbad.

Nu tror jag i och för sig inte sossarna kommer utvisa några. Men om vi bara leker med tanken att så skulle ske: Jag inte så säker på att det skulle få så stora konsekvenser för sossarna, förutsatt att de som utvisas vore grovt kriminella och bara ett fåtal. Man får komma ihåg att många invandrare också avskyr grovt kriminella. Många invandrar bor i samma områden som de krimiella och utsätts ofta själva för brott. Dessutom är inte invandrare någon homogen grupp, de består av alla möjliga etniciteter. Det är inte alls ovanligt att de fullständigt avskyr andra etniciteter och t.o.m. skulle uppskatta om så många som möjligt från en annan etnicitet skulle slängas ut.
Senast redigerad av Ancistrus 2019-10-06 kl. 05:36. Anledning: Edit
2019-10-06, 06:25
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Nu tror jag i och för sig inte sossarna kommer utvisa några. Men om vi bara leker med tanken att så skulle ske: Jag inte så säker på att det skulle få så stora konsekvenser för sossarna, förutsatt att de som utvisas vore grovt kriminella och bara ett fåtal. Man får komma ihåg att många invandrare också avskyr grovt kriminella. Många invandrar bor i samma områden som de krimiella och utsätts ofta själva för brott. Dessutom är inte invandrare någon homogen grupp, de består av alla möjliga etniciteter. Det är inte alls ovanligt att de fullständigt avskyr andra etniciteter och t.o.m. skulle uppskatta om så många som möjligt från en annan etnicitet skulle slängas ut.

Du har givetvis helt rätt. Jag blev alldeles för raljant för mitt eget bästa.
Visst är det så att det stora flertalet vill göra rätt för sig och lyckas i det nya landet. Detta blir dock allt svårare när S envisas med att invitera horder av lågutbildade män med usel kvinnosyn.

Vad det gäller själva frågeställningen tror jag precis som dig att skulle S utvisa ett tiotal grovt kriminella så skulle sannolikt initialt inte förlora några väljare. Men när väl diverse fundamentalistiska asylaktivister inom media skulle sätta få tänderna i denna 'humanitära skandal', så skulle sannolikt väljarflykten påbörjas. Hur stor denna skulle bli, är svårt att sia om. Asylaktivister har dock mer än en gång tidigare lyckats med konststycket att skapa flera nya hönsarter genom blotta existensen av en fjäder i idévärlden.
Socialdemokraterna har å andra sidan ett flertal gånger lyckats spinna sina mindre lyckade politiska visioner på ett sätt jag innan var övertygad om skulle vara fullständigt omöjligt.

Summa summarum: Den som lever får se. Vi lever onekligen i intressanta tider.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in