Citat:
Ursprungligen postat av
Burkgurka
Har hela tiden trott att han tagit sitt liv antingen på plats han sett från tågfönstret eller med hjälp av passerande tåg. Kroppen finns där han fullföljt sitt självmord eller där den fallit av tåget. Folk tänker hela tiden "men lokföraren borde ju sett", men vad är det som säger att han sprang framför tåget? Hoppat från en bro, hoppat in mellan två vagnar, eller nåt sånt kan fungera osett.
Om det visar sig vara han i Belgien? Kan kroppen åkt med i t ex en öppen vagn som tömts i vattnet? Ett lass sten för nåt bygge i vatten? Nja, lite långsökt med uteslut inte alla händelseförlopp runt att han dog i Hallsberg men kroppen åkte tåg till Belgien.
Har själv tänkt i dom banorna... Även om jag försöker hålla mig till det mest sannolika. Men det är klart att man slås av tanken. Men då tror jag mer på att han på något vis förolyckats på tåget. Blivit klämd, fastnat eller så. Jag har tidigare varit inne på att han kan ligga efter spåret, av samma orsak. Att han hoppat på en vagn men tyvärr insett att det inte var lika riskfritt och coolt som det ser ut att vara på film när folk springer runt på tåg. Omöjligt är det ju absolut inte.. Men som sagt, köper inte självmord i det fallet (OM han hamnat i Belgien alltså). Att hoppa in mellan två vagnar... Eller något liknande. Låter för "osäkert"... Jag får upp bilder i det fallet av ett halvdant självmord utan garantier på direkt död. Jag köper inte det. Även om det förekommer självmordsförsök där någon överlever så är det nog rätt ovanligt när det gäller den typen av självmord. Tar man livet av sig med hjälp av tåg så är det väl spåret eller hoppa framför som gäller. Och vad jag vet har det aldrig hänt att en kropp färdas 200 mil vid ett sådant tillvägagångssätt. Att han skulle hänga och dingla runt tåget... Näe. Dessutom lär ju inte ett godståg som passerar Hallsberg hålla speciellt hög fart. Känns som ett väldigt "klumpig" och "riskfyllt" tillvägagångssätt att ta livet av sig på. Att krångla på det sättet kan lika gärna sluta som sondmatad-grönsak resten av livet, Efter 20 fruktansvärda minuter väntandes på ambulans i ett chocktillstånd som är obeskrivligt. Jag tror (spekulation) att det hör till ovanligheten när man pratar självmordsförsök. Alltså riktiga... INTE hoppa från 3 meter, Lyssna på HIM och rispa sig med en säkerhetsnål eller svälja 6 Alvedon. Dom som verkligen gör det, dom gör det och klarar sig mycket sällan. Av den orsaken att dom inte krånglar runt på det viset..
Men som sagt, han kan mycket väl ha hoppat på ett godståg... Tittat ut ur vagnen vid en tunnelingång. Snubblat under en kraft inbromsning, Ramlat, Blivit klämd.. Som du själv skrev, Sten, Skrot, eller liknande. Skulle man hoppa på en skrotvagn så är nog chansen att INTE bli skadad under en färd på flera hundra mil obefintlig. Sen kommer ju följdfrågan. hur fan har den hamnat där den hittades... Det förutsätter ju att kroppen har legat vid något som skall dumpas.
Ju mer jag tänker på det, mer förvirrad blir jag. Är det han i Belgien så kanske man skall fundera på en persons inblandning ändå? Lastbil då.
Att en kropp flänger runt på det viset utan någons inblandning? Okej om vattendraget den hittades i ligger precis vid spåret. Då är väl biffen stekt... Men gör den inte det så tror jag inte på min egna tåg teori.
Finns det ingen info om vart kroppen i Belgien hittades? Någon måste väl kunna gräva fram det? Hade gärna försökt men kan bara Svenska. :P
Vet man när den Belgiska polisen hittade kroppen?