2019-10-05, 20:54
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Den här tråden har haft en osedvanligt stor andel inlägg som är baserade på känslor och bristande förstånd hos postare, En del av dem smått komiska, andra skrattretande och några så dumma att man måste fundera på om skribenten verkligen kan vara så intelligensbefriad att den tror på det den själv skrivit. Du får själv gissa var jag placerar dig.

Du menar alltså på fullt allvar att det du lärt dig under din (påstådda) tjänstgöring i försvarsmakten och från dina (troligtvis påhittade) erfarenheter från fredsbevarande insatser på Balkan är:

* Att man kan avgöra en persons mentala status och gruppidentitet (incel) genom att läsa några få anonyma inlägg.

* Att du utifrån dessa inlägg även kan avgöra om postaren har gjort värnplikten eller genomgått polisutbildningen.

* Att antalet skott som 3 poliser sammanlagt avlossat vid en incident är direkt avgörande för om det är tjänstefel, oaktat andra omständigjeter. (Varför skicka med dem mer än 2-3 patroner var då?)

* Att det per automatik är mord om någon avlider efter att ha blivit skjuten av poliser, förutsatt att poliserna avfyrat ett visst antal skott. (Var går den gränsen? 3 skott var? 5? 8?)

Jag ska ge dig en möjlighet att bevisa din klarsyn, att visa att du inte bara är en sorglig figur som spelar erfaren på internet där du kan känna dig häftig en stund.

Kan du inte vara vänlig och använda din övermänskliga analytiska förmåga till att göra en liknande profilering på mig? Vad är min militära och/eller polisiära erfarenhet? Du kallade herr Ondska "bitter incel" - vilket fack hamnar jag i? Utbildningsnivå, har jag akademisk utbildning?

Jag lovar att om du ens kommer nära sanningen så ska jag omvärdera min uppfattning om dig och be om ursäkt. Annars står jag fast i min uppfattning att du är en känslostyrd och oerfaren lallare som bara burit uniform på maskerad.
Duktig du var nu.
Tack för din puerila analys.
Jag vidhåller min analys.
Poliserna som sköt Erik är fullständiga dårar som borde dömas för mord , svar ja.
Man har inte maskerad uniform i Delta plutonen.
Citera
2019-10-05, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Heir
En fällande dom hade inneburit ett prejudikat för hur framtida ageranden av liknande slag skulle behandlas, vilket Systemet givetvis vill undvika.

En fällande dom hade inneburit att poliser framgent i praktiken varit berövad ALL möjlighet att försvara sig mot någon med ett vapen.

Citat:
Att som vuxen poliskarl vara "mycket rädd" och till och med "fruktansvärt rädd" för en svårt utvecklingsstörd man med ett leksaksvapen är anmärkningsvärt.

Man måste nog vara ganska utvecklingsstörd själv för att inte begripa att det först var EFTERÅT som dom märkte att det bara var en mongoloid med ett leksaksvapen. Rädd i en situation som denna blir alla som inte har en defekt amygdala.

Citat:
Det är även anmärkningsvärt att blott tre av 25 st avfyrade skott faktiskt träffade offret.

Det är inte en jättebra, men ej heller jättedålig hit rate sett till forskning och statistik för vad man har att vänta i skarpa situationer. Man kan inte räkna % i hit rate på alla avfyrade skott utan måste ju tänka på att dom var tre som sköt.

Citat:
Dessvärre tvivlar jag dock på att dessa människor är särskilt inkompetenta jämfört med sina kollegor. Inkvoterade kvinnor agerar som kvinnor naturligt gör när de försätts i fara, och bland männen får man leta länge för att hitta någon som faktiskt besitter lämpliga egenskaper för yrket, ty de riktiga männen tillåts i regel inte bli poliser p.g.a. åsiktsbrott.

Det finns både bra manliga och kvinnliga poliser, dock är väl kvalitén på dom sistnämnda något lägre överlag, pga kvoteringen. Man skall ju tänka på att många rekryterar ju är manliga, som naturligtvis blir lite kåta på yngre kvinnliga aspiranter som söker sin första anställning.

Man skulle ta in flera utav sorten " bondsonen Leif" med händer som dasslock och som lyft tunga säckar sedan han var 14 i högre utsträckning, och i lägre Lisa 22 som är 155 cm lång och väger 45 kg och som läst 5 hp genussocionomteori

Sedan vässa lagstiftning, med befogenheter att lättare och tidigare använda våld, skrota värdegrundstramset och lär inte studenter på PHS att lösa situationer utan våld alltid är bra
Citera
2019-10-05, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Duktig du var nu.
Tack för din puerila analys.
Jag vidhåller min analys.
Poliserna som sköt Erik är fullständiga dårar som borde dömas för mord , svar ja.
Man har inte maskerad uniform i Delta plutonen.

Skyddräkten du använt vid dina latrintömningar är väl snarast att betrakta som " arbetskläder".

Kan farbror vara så vänlig att svara på min allra ödmjukaste fråga från igår, eller är farbror även ikväll skitpackade så han bara kan generera en massa delerium inlägg med svammel om sin egna påhittade förträfflighet.

Seså, leverera nu, vart i " krigsarkivet" framgår det att man INTE skall skjuta mot den som riktar ett vapen mot en, att det är inom ramen för nödvärn VET jag, men att krigsarkivet skulle visa något diametralt annorlunda låter intressant, även att det tydligen är något som i straffrättsliga sammanhang är tillämpligt på samma sätt som NJA( vilket jag starkt betvivlar att du ens vet vad det är)

Citera
2019-10-05, 22:10
Medlem
CarolSeavers avatar
Har läst FUP. Nu undrar jag om domen. Finns den i nedladdningsbar form?
Citera
2019-10-05, 22:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Och en sådan myndighet skulle med nödvändighet behöva befolkas av fd poliser och liknande och få hjälp av polisen, rättsväsendet mm för att övht ha en uppfattning om vad det handlar om och kunna göra ett bra jobb. Och då är man tillbaka på ruta ett. Iaf ur foliehattarnas synvinkeln och de kommer man aldrig att kunna tillfredsställa, det ligger i sakens natur.

Precis, just detta är också en utav anledningarna till varför man i sverige, efter att utrett saken flertalet gånger, valt att inte lägga den typ av utredningar på ett fristående utredningsorgan. För det blir endast en kosmetisk skillnad i slutändan, för det blir samma personer som håller i utredningarna ändå i slutändan. Och en praktisk nackdel är att man inte får tillgång till polisiära systemen själv, utan då måste begära assistans från polismyndigheten iaf. Detta är också något som kan inskränka på rättssäkerheten i värsta fall.

Detta har man kunnat konstatera genom att jämföra med dom länder som faktiskt har sådana utredningsorgan.

Och foliehattarna komma ju precis som du säger att gapa om korruption iaf så fort det tas ett beslut som går dom emot, när deras okynnesanmälningar tex inte leder till förundersökning
Citera
2019-10-05, 22:55
Medlem
CarolSeavers avatar
Finns domen för nedladdning i tråden!?!
Citera
2019-10-06, 00:08
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Så polisen får alltså lov att skjuta någon som är mentalt sjuk.
Du är mer än lovligt sjuk.
Att du svänger dig med en gammal diagnos på Erik är direkt stötande.
Det är dessutom straffbart du är inte onåbar bakom ditt tangentbord om du trodde det.
Ganska lätt för ordningsmakten att komma och ringa på din dörr.
Men det är väl dina kompisar mmm så bra då .
Förvirrad galen sjuk trist.

Naturligtvis har polisen lov till detta. Förväntar du dig att när polisen har vapen riktade mot sig, då ska de inte bara undersöka vapnet. Polisen ska även kolla patientregistret? Du verkar vara helt dum i huvudet...Är du rädd för att bli skjuten?
Citera
2019-10-06, 00:11
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Naturligtvis har polisen lov till detta. Förväntar du dig att när polisen har vapen riktade mot sig, då ska de inte bara undersöka vapnet. Polisen ska även kolla patientregistret? Du verkar vara helt dum i huvudet...Är du rädd för att bli skjuten?
MM så duktig komma till dårens försvar.
Ja polisen måste självklart vid vissa tillfällen kontrollera om någon har någon sjukdom som kan ha inverkan på deras agerande, de begriper alla.
Förutom en sådan som du för du har ju huvudet i sanden.
Citera
2019-10-06, 00:14
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
MM så duktig komma till dårens försvar.
Ja polisen måste självklart vid vissa tillfällen kontrollera om någon har någon sjukdom som kan ha inverkan på deras agerande, de begriper alla.
Förutom en sådan som du för du har ju huvudet i sanden.

Nej, polisen kan inte kontrollera sjukdom. Polisen är inte läkare. Om du som är sjuk riktar vapen mot polisen då blir du skjuten. Polisen behöver inte leta i något register medan du siktar. Detta begriper alla. Förutom en sådan som du.
Citera
2019-10-06, 00:16
Medlem
CarolSeavers avatar
Finns domen tillgänglig så att man kan ladda ned den? Ja eller nej, kan någon snälla svara.
Citera
2019-10-06, 00:17
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Så polisen får alltså lov att skjuta någon som är mentalt sjuk.
Du är mer än lovligt sjuk.
Att du svänger dig med en gammal diagnos på Erik är direkt stötande.
Det är dessutom straffbart du är inte onåbar bakom ditt tangentbord om du trodde det.
Ganska lätt för ordningsmakten att komma och ringa på din dörr.
Men det är väl dina kompisar mmm så bra då .
Förvirrad galen sjuk trist.

Jo, om den mentalt sjuke uppfattas som att denne hotar människor med ett handeldvapen. De får nog skjuta en treåring om en treåring kommer lunkandes med vad som ser ut som en pistol som riktas mot någon annan människa. Det har ju tyvärr hänt att barn fått fatt i vapen och dödat vänner eller andra familjemedlemmar även om barnen måhända inte är "onda" och därutöver inte heller inte har full kapacitet att förstå konsekvensen av deras handling.
Citera
2019-10-06, 00:19
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Nej, polisen kan inte kontrollera sjukdom. Polisen är inte läkare. Om du som sjuk riktar vapen mot polisen då blir du skjuten. Polisen behöver inte leta i något register medan du siktar.
Trist att du ej fattar något alls.
Polisen kollar självfallet av dylika uppgifter i de fall där det är relevant , de får tämligen ofta just i uppdrag att hämta personer som just lider av diverse mentala defekter och sjukdomar då är det både viktigt och relevant att de sätter sig in i den de personernas journaler och i förekommande fall även talar med vårdpersonal läkare mm mm.
Det är standard för polisen med sådant samarbete med vården, men eftersom du ej arbetar med sådant så förstår jag ditt obildade svar till mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in