2019-10-05, 18:59
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det finns inte en chans att SH går på JN angående detta utan bevis (it-experten och JL i all ära...suck) om han inte är helt pantad. Han har högst troligt blivit påverkad av någon som lobbar hårt för att MN ska ha turbulent omkring sig. Jag sticker ut hakan och säger att denna ANSTIFTARE till anmälan på MNs dotter är toppjuristen KL.

Jag har skrivit det förut, vad fanns för belägg att denna unga tjej skulle ha skickat hotmejl till sin egen far och alla dessa läkare mfl.

Nej SH har varit en lite för duktig idiot i händerna på KL.

Fupen borde ge vägledning. Men efternamn08 vill inte lämna ut den.
Exakt! Åhhh det är så synd om mig för nu terroriseras min nya man av min exmans nya kvinnas dotter också. Jag får aldrig vara ifred// Karin

OFFERKOFTAN ÄR STÄNDIGT PÅ!!!
Här är ett bra exempel från ett mail som Karin har skrivit till fan och hans moster 2 juni 2016.

Jag har betalat jättemycket pengar till en livvakt. Jag rör mig ute bara med honom eller några av hans killar är med mig. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag försöker att samla kraft. Men mina neurologiska problem har exploderat så jag darrar och skakar, har fått tillbaka alla balansproblem, jag mår illa och tål inga ljud.

Monica, jag tror att du har min läkares mejladress, Kjell Ba***kog. Kan du mejla detta till honom och be honom att mejla mig? Jag vågar inte gå till läkaren. Jag har bara hjälp kvällstid att gå ut. Jag svarar heller inte när okänt nummer ringer, jag har liksom inga nerver kvar till det.
Kjell, kan du skicka detta vidare? (Poiis på SU)
Johan, jag har inte fått till stånd ett enda möte med Magnus ang bodelningen, alla har han ställt in i sista sekund.

WHAT? Speciellt det sista är ju riktigt skrattretande för hon gav ju Magnus sparken
Från bodelningen:
Karin Lilja har under våren 2016 anlitat advokat Magnus X.
Efter sammanträdet 2016-05-09 har hon dock meddelat att han inte är hennes ombud och inte har behörighet att företräda henne.
Magnus har fått sparken 4 veckor innan Karin skriver detta den 2 juni 2016
Citera
2019-10-05, 19:03
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrikdenfule
Ingen väska en lögn i ena handen hade han en pistol och den andra handen öppnade han dörren och sköt mej. Var hade han väskan? Mellan benen? Är hans pung hans väska?

I en artikel i Aftonbladet står det att HOL med portföljen i handen precis hade larmat och låst dörren när han blev överfallen. Vittnen såg portföljen ligga kvar i trapphuset efteråt. Jag tror att du inte vill kännas vid portföljen för det stämmer inte med din beskrivning. Hade HOL öppnat dörren som du påstår, redo att skjuta så inte sjutton skulle han samtidigt burit någon portfölj. Din berättelse suger.
Citera
2019-10-05, 19:17
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Du har nog missat en hel del, som iofs. jag inte kan svärapå att allt eller ens något är den absoluta sanningen. Fult umgänge runt "getingboet", vet fan inte hur beskriva allt här. Absurt och sjukt från vilken vinkel man än tar fram och försöker förstå vad som faktiskt pågår!
Sista stycket, mordhot mot HOL, andelningen kvittar i den meningen att barnan bör inte bo där. Även om det är självaste mamman som skickar dit torpeder ska barnen inte ta del i föräldrarnas kamp, så länge det pågår.
Om barnen skulle vara placerade på en opartisk plats och båda föräldrar hade umgängesrätt tex. skulle ha haft lugnande effekt för alla parter. Bara min åsikt.
Nu vill ju barnen inte träffa Karin förän hon är nykter och hon fick övervakat umgänge med dom som hon misskötte och sedan helt uteblev från.

Det här är en hatisk alkoholiserad kvinnas kamp för att få hämnd på mannen som lämnade henne, och barnen skiter hon i vilket hon har visat många gånger.

Det bästa vore om HOL kunde flytta till hemlig adress, men då får han ge upp sitt levebröd för han kan inte leva med hemlig adress och jobba som advokat samtidigt.
Barnen har aldrig blivit attackerade och till och med trollet fuling håller sig undan när dom är hemma enligt hen själv...
Barnen mår bra enligt SoL utredningar hos honom.
Senast redigerad av Timeout 2019-10-05 kl. 19:26.
Citera
2019-10-05, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Exakt! Åhhh det är så synd om mig för nu terroriseras min nya man av min exmans nya kvinnas dotter också. Jag får aldrig vara ifred// Karin

OFFERKOFTAN ÄR STÄNDIGT PÅ!!!
Här är ett bra exempel från ett mail som Karin har skrivit till fan och hans moster 2 juni 2016.

Jag har betalat jättemycket pengar till en livvakt. Jag rör mig ute bara med honom eller några av hans killar är med mig. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag försöker att samla kraft. Men mina neurologiska problem har exploderat så jag darrar och skakar, har fått tillbaka alla balansproblem, jag mår illa och tål inga ljud.

Monica, jag tror att du har min läkares mejladress, Kjell Ba***kog. Kan du mejla detta till honom och be honom att mejla mig? Jag vågar inte gå till läkaren. Jag har bara hjälp kvällstid att gå ut. Jag svarar heller inte när okänt nummer ringer, jag har liksom inga nerver kvar till det.
Kjell, kan du skicka detta vidare? (Poiis på SU)
Johan, jag har inte fått till stånd ett enda möte med Magnus ang bodelningen, alla har han ställt in i sista sekund.

WHAT? Speciellt det sista är ju riktigt skrattretande för hon gav ju Magnus sparken
Från bodelningen:
Efter sammanträdet 2016-05-09 har hon dock meddelat att han inte är hennes ombud och inte har behörighet att företräda henne.
Magnus har fått sparken 4 veckor innan Karin skriver detta den 2 juni 2016

Så hon har ”betalat jättemycket pengar till en livvakt”.
Hon är alltså beredd att betala mycket för att någon ska hjälpa henne med skydd. Denna livvakt är FO??

Anledning till att hon ber Kjell skicka vidare är nog att hon anmält till polisen/SU att hon är hotad. Mejlet ska alltså Kjell se till att vidarebefordra till den som utreder alt arkiverar i runda arkivet.
Citera
2019-10-05, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
I en artikel i Aftonbladet står det att HOL med portföljen i handen precis hade larmat och låst dörren när han blev överfallen. Vittnen såg portföljen ligga kvar i trapphuset efteråt. Jag tror att du inte vill kännas vid portföljen för det stämmer inte med din beskrivning. Hade HOL öppnat dörren som du påstår, redo att skjuta så inte sjutton skulle han samtidigt burit någon portfölj. Din berättelse suger.

Har du aldrig sett en sån här attachéväska förut? Standard hos jurister på Kungsholmen. Obs, ej KL i videon:

https://youtu.be/LlqdvrUlR_Y
Senast redigerad av Avel 2019-10-05 kl. 19:40.
Citera
2019-10-05, 19:40
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Du verkar extremt mån om att övertyga alla om vem du är? Varför då? Du som är så smart kan väl hitta på ett sätt att övertyga oss? Eller fegar du ur nu?

Du lär vara datakunnig? Lägg upp ett foto som kan laddas ner.
Citat:
Gärna viftandes med dagens tidning på samma bild.
En selfie med de vackra vyerna från Nordnorge i bakgrunden och så vi får se det där busiga leendet.
Det lär ju knappast hända för det är lite långt till Nordnorge från Sthlm, 150 mil och minst 17 timmars körtid. Så vill man ha en bild på FO med vyerna från Nordnorge tar det en stund att fixa dom.
Trollet fuling senaste aktivitet: Idag 12:20...

Med dom felaktigheter som har avslöjats om det hen skrev lär det dröja ett tag till innan hen är online igen och då kommer hen troligen att vara mer påläst.
Kommer det en bild... nej tror inte det...

Internettroll eller nättroll, oftast bara kallade troll, är personer som skriver på internetforum och liknande i syfte att provocera fram känslomässiga svar, gräl, missförstånd eller utdragna ofruktbara diskussioner som inte leder någon vart. Beteendet involverar ofta inslag av bluff, lögn eller överdrifter och de som trollar gör det vanligen för nöjets skull snarare än av ilska.
Citera
2019-10-05, 19:42
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Har du aldrig sett en sån här attachéväska förut? Standard hos jurister på Kungsholmen. Obs, ej KL i videon:

https://youtu.be/LlqdvrUlR_Y
Nej, just den modellen hade jag missat.
Citera
2019-10-05, 19:56
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Så hon har ”betalat jättemycket pengar till en livvakt”.
Hon är alltså beredd att betala mycket för att någon ska hjälpa henne med skydd. Denna livvakt är FO??

Anledning till att hon ber Kjell skicka vidare är nog att hon anmält till polisen/SU att hon är hotad. Mejlet ska alltså Kjell se till att vidarebefordra till den som utreder alt arkiverar i runda arkivet.
Vem livvakten är framgår inte av mailet... men som så mycket annat är det troligen en lögn.

Då får man hoppas på att den här Kjell på SU är tillräckligt smart för att inte gå på hennes lögner för det mailet är fullt av dom och lätt att kolla.
Som tex den sparkade advokaten som troligen var sparkad ett tag innan sammanträdet 2016-05-09 och mailet skriver Karin den 2 juni 2016.

Hoppas att Kjell läser här så får Karin förklara bl.a den här meningen.
"Helt plötsligt blev jag ombedd att flytta. Inte för att någon klagat utan av okänd anledning."
Hon blev ju vräkt med 38.450 kr i hyresskuld.

"Från bodelningen:
Magnus har fått sparken minst 4 veckor innan Karin skriver detta den 2 juni 2016"

Vet inte om du såg det jag skrev i natt om Kjell
Citat:
När Karin ringer en internutredare när hon var i HOL:s lägenhet så ville hon ha hjälp med "vete fan vad" förklara situationen?
Från domen: "Hon förklarade att hon inte tänkte gå därifrån och stod på sig. För att få stöd för sin sak ringde hon till en intern utredare på polisen. För att poliserna i lägenheten skulle förstå vad det handlade om överlämnade sin telefon till dem. De gick in i vardagsrummet för att prata. Samtalet bröts uppenbarligen."

Stöd för vilken sak då? Handlade om vad då?
Karin var inte välkommen i lägenheten och både HOL och vännen AL ville ha ut henne därifrån och Karin vägrade att gå.
Resultatet blev att polisen tog ut Karin från lägenheten, pga att hon var full så blev hon LOBad.

På vilket sätt skötte sig Fahlgren bra i det fallet?

Sen när det gäller mailet då är det illa för då jobbar Fahlgren på SU och Karin ljuger honom full och ber honom skicka mailet vidare. Till vilka? Ingen aning... men Karin har kontakter som tydligen har skyddat och hjälpt henne i många år för hon har kommit undan med mycket.
Citat:
Han är definitivt inte ny på jobbet när Karin vill ha hans hjälp aug 2013.
Från Linkedin. september 2000 – januari 2014 13 år 5 månader Internutredning
Kjell Fahlgren verkar vara hennes vän.

Från dom där hon blev åtalad för misshandel, bet HOL:s vän aug 2013.
"För att få stöd för sin sak ringde hon till en intern utredare på polisen. För att poliserna i lägenheten skulle förstå vad det handlade om överlämnade sin telefon till dem. De gick in i vardagsrummet för att prata. Samtalet bröts uppenbarligen."
Karin blev trots det samtalet LOBad då hon var full och inte frivilligt lämnade lägenheten.
Det är troligen Kjell Fahlgren som då var internutredare hon kontaktade."

Varför mailar Karin Lilja den 2 juni 2016 strax efter vräkningen till Kjell Fahlgren vid polisens särskilda utredningar, SU, och ber om hjälp och ber honom skicka mailet vidare?
Då har han jobbat på SU sedan september 2015.
"Hjärtat rusar om telefonen ringer så jag har den på ljudlös och svarar inte förrän jag har kollat numret. Antingen ringer Kjell angående något nytt påhitt från Henrik."
"Kjell, kan du skicka detta vidare?"

Det här STINKER!!!

Jag slog upp honom på Linkedin. https://se.linkedin.com/in/kjell-fahlgren-b8976954
Kopierade av vad som står där då alla inte kan läsa.
Erfarenhet
Kriminalkommissarie
Polismyndigheten
september 2015 – nu 4 år 1 månad
Stockholm, Sverige
Senior Investigator Special investigations department.

Kriminalkommissarie
Polisen
januari 2014 – nu 5 år 9*månader
Stockholm, Sverige
Nationell samordnare.

Kriminalkommissarie
Polismyndigheten i Stockholms län
september 2000 – januari 2014 13 år 5*månader
Stockholm, Sverige
Senior investigtor

Detective Superintendent
Stockholm County Police District
september 2000 – januari 2014 13 år 5*månader
Internutredning

Organisationer
Munskänkarna
Medlem
Börjar oktober 2012
https://www.munskankarna.se/sv/start/
Citera
2019-10-05, 20:00
Medlem
Citat:
Nu vill ju barnen inte träffa Karin förän hon är nykter och hon fick övervakat umgänge med dom som hon misskötte och sedan helt uteblev från.

Det här är en hatisk alkoholiserad kvinnas kamp för att få hämnd på mannen som lämnade henne, och barnen skiter hon i vilket hon har visat många gånger.

Det bästa vore om HOL kunde flytta till hemlig adress, men då får han ge upp sitt levebröd för han kan inte leva med hemlig adress och jobba som advokat samtidigt.
Barnen har aldrig blivit attackerade och till och med trollet fuling håller sig undan när dom är hemma enligt hen själv...
Barnen mår bra enligt SoL utredningar hos honom.

Strider inte alls mot det som du skriver här! Hur och varför - från det livet hon hade för mer än sex år sedan har hon drivits till vansinne. Är människan duktig, klok, högtpresterande på alla sätt och vis med skörd, som inte kan hantera motgångar, sorger mm. Någon utnyttjar detta, behövs inte mycket psykopatiska egenskaper att trixa alls.
Så ser jag det, men kan ha hur fel som helst! MISSTÄNKER!
Citera
2019-10-05, 20:06
Medlem
Jag tror inte detta kommer klaras upp eftersom Henrik inte varit ärlig. Han trodde sig vara smart och skylla på KL. Han hade nog inte räknat med att Fredrik skulle komma i här och ge en annan version.

Att Fulis leker med ord och meningsuppbyghnad tror jag är för att hålla ryggen fri.

Önskar alla som inte har något liv en trevlig kväll här.
Citera
2019-10-05, 20:07
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Det lär ju knappast hända för det är lite långt till Nordnorge från Sthlm, 150 mil och minst 17 timmars körtid. Så vill man ha en bild på FO med vyerna från Nordnorge tar det en stund att fixa dom.
Trollet fuling senaste aktivitet: Idag 12:20...

Med dom felaktigheter som har avslöjats om det hen skrev lär det dröja ett tag till innan hen är online igen och då kommer hen troligen att vara mer påläst.
Kommer det en bild... nej tror inte det...

Internettroll eller nättroll, oftast bara kallade troll, är personer som skriver på internetforum och liknande i syfte att provocera fram känslomässiga svar, gräl, missförstånd eller utdragna ofruktbara diskussioner som inte leder någon vart. Beteendet involverar ofta inslag av bluff, lögn eller överdrifter och de som trollar gör det vanligen för nöjets skull snarare än av ilska.

Han verkar inte direkt villig att bevisa att han är den han utger sig för att vara. Men jag har två frågor till honom om/när han kommer tillbaka. Frågor som bara den riktiga fulingen rimligen kan svara på. Han ska svara snabbt, för det kan FO göra.
Citera
2019-10-05, 20:24
Medlem
miamanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrikdenfule
Det undrar jag och tjejen också. Bögadvokaten vågar väl inte peka ut någon som kan försvara sej. Lättare att peka ut en svag kvinna som ingen lyssnar på. Men bögadvokaten vet att jag vet och jag vet att jag måste besöka honom igen om hans horadvokat börjar trakassera min tjej igen.

En tanke: Om jag är anstiftare och misstänkt under spaning kan jag känna ett behov av att meddela mig till gärningsmannen som befinner sig på fri fot. Om inte annat för att synka en story. Ett sätt kan vara att ge intervjuer där man släpper lämplig information, ett annat att skapa ett nick här och delge information kring försvarsupplägg och varför inte samtidigt passa på att så tvivel om andra möjliga anstiftare..
När jag läser dina inlägg du som kallar dig Henrikdenfule ser jag Karindenmanipulative framför mig

Det signifikanta för psykopater är skickligheten i manipulation. På vilket vis är kvinnliga psykopater bättre på det än manliga diton?

”Kvinnliga psykopater är särskilt duktiga verbalt, vilket är en nyckelfaktor i all manipulation. Kvinnor dominerar dessutom mer subtilt med vad forskare kallar social aggression, i praktiken att få personer att vända sig mot varandra genom smutskastning och skvaller, vilket är svårare att genomskåda. Manliga psykopater dominerar mer genom öppen aggression, som att hota och skälla ut underställda kolleger offentligt”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in