Citat:
Ursprungligen postat av
Prudent
Jag är tillfreds med NISTs förklaring av kollapsen.
Är du? Då kan du säkert förklara den delen som handlar om fritt fall i 2,25 sekunder?
Citat:
Tänker inte ens beröra ditt okunniga påstående om att energi förbrukas i fritt fall.
Potentiell energi.
Citat:
Hur kommer det sig att ljuden inifrån WTC 7 från när östra penthouse rasar eller sprängs, nio separata dunsar/smällar under 2,5 sekund, registreras av reporterns mikrofon men när minst åtta våningar bärande stålbalkar i ett band runtom hela byggnaden försvinner puts väck på bråkdelen av en sekund exakt samtidigt för att de sprängs undan exakt samtidigt av apterade explosiver så hörs det ingenting?
Jag har listat ett antal möjliga förklaringar varav en endast är aningen mer trolig än NIST’s dito. Det var den du högg in på.
Citat:
Hur kan nio separata dunsar/smällar inne i WTC 7 låta mer än när åtta våningar av bärande stålbalkar i ett band runtom hela byggnaden sprängs och försvinner puts väck på bråkdelen av en sekund exakt samtidigt?
Hur vet du att dunsarna/explosionerna kom inifrån WTC 7? Det räcker med en för att östra penthouse att ska vika ner i byggnaden.
Du menar att det inte ens behövs en enda duns/explosion för att det ska ske? Det räcker med lite brand?
Citat:
Ljud som uppstår exakt samtidigt adderar ljudnivån och WTC 7s fasad utgjordes av 58 pelare. Det blir många ljudkällor som adderas under bråkdelen av den sekund som de sprängdes, om de sprängdes.
Som sagt. Jag har listat ett antal möjliga förklaringar varav du har huggit in på en, den minst troliga. Den är bara aningen bättre än den NIST (inte) presenterar.
Just so.
Jag väntar fortfarande på att du ska förklara hur fritt fall i 2,25 sekunder gick till UTAN att någon form av sprängmedel/termit användes.
Och nej, NIST förklarar INTE det.
Har du någon idé här?
Magi?