Flashback bygger pepparkakshus!
2019-10-04, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon anmälde honom för misshandel - inga synliga skador - han åker in och släpps. Det var DÄREFTER hon rände in till grannen och var "livrädd" för honom och påstod att han snott både mobil och plånbok. Vid frågan är om han var i huset så sa hon att nej, det vara han inte för "då hade jag varit död". Sen gick hon hem. Och sen hittade han henne och försökte rädda henne - ringde ambulans och även polisen kom och sen blev han gripen. Självklart blir han det, även om hon ljög ang misshandeln som han satt inne för på helgen. Så har jag för mig att tidslinjen var.

Du har nog blandat ihop dagarna och händelserna.
Citera
2019-10-04, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jupiter13
Du har nog blandat ihop dagarna och händelserna.
Har jag det? Mmmm… kanske. Får läsa på lite.

Citerar lite från Sydsvenskan:

Advokaten berättar att mannen och kvinnan varit gifta i ett år men kommit överens om att skiljas. Kvinnan skulle bo kvar i den gemensamma bostaden ett tag medan mannen skulle bo hos anhöriga.
Under helgen anmälde kvinnan mannen för misshandel och han anhölls. Men det fanns inte tillräckliga skäl för häktning efter att åklagaren bedömt bevisläget. Mannen själv nekar till att ha gjort sig skyldig till misshandel.
Natten mot tisdagen åkte mannen för att hämta några av sina tillhörigheter och lämna saker till kvinnan. Det var då han hittade henne död och larmade 112, enligt vad han har berättat.
– Han påträffade sin hustru, som han ligger i skilsmässa med, avliden. Han försökte då göra hjärtkompression och ringde SOS. Ambulans och polis kommer och griper honom då som anhörig, säger Mikael Nilsson.
Citera
2019-10-04, 20:32
Medlem
Citat:
Dom bodde inte ihop längre och de hade pratat om skilsmässa några månader. I förra veckan, eller veckan innan, lade han in om den och betalade det belopp det kostar. Om jag nu minns rätt i alltihop.

Jag börjar undra lite om inte allting är iscensatt av henne själv? Hon hade inga synliga skador efter "misshandeln" förra veckan. Han blev gripen men släppt ganska omgående. Och sen springer hon in till grannen - "hade jag varit där så hade jag varit död". Och nu så är hon död.

Med tanke på hur hon betedde sig på leklandet, där hon hotade personal, så vete tusan om hon verkligen inte är kapabel till ett sånt här scenario också. Hon verkar inte helt stabil (om man ska vara lite försiktig i uttalandet).

Tycker du att han verkar vara stabil?
Citera
2019-10-04, 20:33
Medlem
Citat:
Tycker du att han verkar vara stabil?
Jag har inte läst något om honom. Har jag missat något? Uppdatera mig gärna. Lade till en text från Sydsvenskan i mitt förra inlägg.
Citera
2019-10-04, 20:43
Medlem
Citat:
Har jag det? Mmmm… kanske. Får läsa på lite.

Citerar lite från Sydsvenskan:

Advokaten berättar att mannen och kvinnan varit gifta i ett år men kommit överens om att skiljas. Kvinnan skulle bo kvar i den gemensamma bostaden ett tag medan mannen skulle bo hos anhöriga.
Under helgen anmälde kvinnan mannen för misshandel och han anhölls. Men det fanns inte tillräckliga skäl för häktning efter att åklagaren bedömt bevisläget. Mannen själv nekar till att ha gjort sig skyldig till misshandel.
Natten mot tisdagen åkte mannen för att hämta några av sina tillhörigheter och lämna saker till kvinnan. Det var då han hittade henne död och larmade 112, enligt vad han har berättat.
– Han påträffade sin hustru, som han ligger i skilsmässa med, avliden. Han försökte då göra hjärtkompression och ringde SOS. Ambulans och polis kommer och griper honom då som anhörig, säger Mikael Nilsson.

Citerar mig själv och lägger till från aftonbladet:

Samma dag – bara timmar före mordet – sökte kvinnan skydd hos en granne, Anna. Hon berättar för Aftonbladet att kvinnan kom upp på hennes gårdsplan och bad om hjälp.
– Hon var i upplösningstillstånd och verkade frysa. Hon skakade. Jag bjöd in henne, säger grannen Anna.
Kvinnan var, enligt Anna, klädd i en lång kofta och hade en plastpåse med saker i handen. Hon sa att hon var rädd för sin man, och sa att han tagit hennes plånbok och mobiltelefon.
Citera
2019-10-04, 20:44
Medlem
Sammanfattning (rätta mig gärna)

De gifter sig för 1,5 år sedan enligt fb.

I fredags lämnades skilsmässopapperna in.

MGM åker till BO dagen innan och tar BO:s plånbok och mobil, BO springer in till grannen som jag antar ringer polisen(hon har ju ingen mobil) och MGM åker in för eventuell misshandel. BO vill ha kontaktförbud, men erbjuds skyddat boende, tackar nej till skyddat boende (det kan jag förstå, det finns en dotter också).

Han släpps fri nästa dag.

På natten hittar MGM BO död (enligt honom). Vad gjorde han hemma hos henne? Om jag har förstått det rätt ligger Uppåkra på landet och vad gör han där mitt i natten. Jag tror ju inte hon bjöd hemma honom på fika efter midnatt.

Han är fortfarande misstänkt, men släppt i brist på bevis.

Vad har han för domar innan? Eller är han oskyldig. Hennes vet vi ju.

Självmord...knappast.
Citera
2019-10-04, 20:47
Medlem
Citat:

MGM åker till BO dagen innan och tar BO:s plånbok och mobil, BO springer in till grannen som jag antar ringer polisen(hon har ju ingen mobil) och MGM åker in för eventuell misshandel. BO vill ha kontaktförbud, men erbjuds skyddat boende, tackar nej till skyddat boende (det kan jag förstå, det finns en dotter också).

På natten hittar MGM BO död (enligt honom). Vad gjorde han hemma hos henne? Om jag har förstått det rätt ligger Uppåkra på landet och vad gör han där mitt i natten. Jag tror ju inte hon bjöd hemma honom på fika efter midnatt.

Självmord...knappast.
Nej, läs de två citat jag lagt i mitt inlägg ovan. Lägg ihop dom inläggen.

Edit, sammanfattning:

De har varit gifta ca ett år.
Fredag den 27 sept lämnades skilsmässopapperen in av mannen. Under helgen som gick anmälde kvinnan mannen för misshandel och han anhölls.
Hon hade inga som helst synliga skador vid undersökning.
Mannen släpptes måndag 30 sept. Och hon erbjöds skyddat boende men ville inte ha något.

Han blev alltså fri på måndagen. Samma måndag var kvinnan hos grannen och påstod att hon var livrädd och att mannen tagit hennes mobil och plånbok.
Under natten till tisdagen åkte han för att hämta och lämna saker. Då hittade han henne död och ringde 112. Han anhölls.
Vid undersökning och förhör har han kunnat redovisa exakt vad han gjort under tiden han var frisläppt.
Det fanns t o m film från kameror från bl a hamburgerrestaurang. Det är endast 7-8 timmar det rör sig om och han har redogjort för nästan varenda timme, vilka han träffat och när.
Även vittnen har bekräftat.
---------
Tror inte den här killen rört henne - åtminstone inte vid den här senaste veckan. Hur det varit innan vet jag inte. Men jag tror inte han är förövaren. Jag tror hon iscensatt det. Men - jag vet ju inte. Kanske överdos... fan vet.
Senast redigerad av Picasso2 2019-10-04 kl. 21:26.
Citera
2019-10-04, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trasdocka76
Mamma Grek pappa svensk

Grekisk sigenarfamilj från mammans sida
Senast redigerad av Fejkans 2019-10-04 kl. 21:11.
Citera
2019-10-04, 21:11
Medlem
Citat:

Självmord...knappast.

Va han gjorde där? är hans hus och han lät henne bo där och han själv på annat ställe skulle lämna kläder bla.

Domar: grovt vapenbrott, trafikförselser bla.

Han kommer avskrivas från detta.

Tror detta är en överdos.
Citera
2019-10-04, 22:52
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Varför måste hon vara det?

För att jag hade uppfattningen att hon var misshandlad av sin man regelbundet. Det bryter ner en kvinna.
Men jag börjar tro att jag hade fel uppfattning.
Citera
2019-10-04, 23:43
Medlem
Citat:
Nej, läs de två citat jag lagt i mitt inlägg ovan. Lägg ihop dom inläggen.

Edit, sammanfattning:

De har varit gifta ca ett år.
Fredag den 27 sept lämnades skilsmässopapperen in av mannen. Under helgen som gick anmälde kvinnan mannen för misshandel och han anhölls.
Hon hade inga som helst synliga skador vid undersökning.
Mannen släpptes måndag 30 sept. Och hon erbjöds skyddat boende men ville inte ha något.

Han blev alltså fri på måndagen. Samma måndag var kvinnan hos grannen och påstod att hon var livrädd och att mannen tagit hennes mobil och plånbok.
Under natten till tisdagen åkte han för att hämta och lämna saker. Då hittade han henne död och ringde 112. Han anhölls.
Vid undersökning och förhör har han kunnat redovisa exakt vad han gjort under tiden han var frisläppt.
Det fanns t o m film från kameror från bl a hamburgerrestaurang. Det är endast 7-8 timmar det rör sig om och han har redogjort för nästan varenda timme, vilka han träffat och när.
Även vittnen har bekräftat.
---------
Tror inte den här killen rört henne - åtminstone inte vid den här senaste veckan. Hur det varit innan vet jag inte. Men jag tror inte han är förövaren. Jag tror hon iscensatt det. Men - jag vet ju inte. Kanske överdos... fan vet.

Men varför var han hos BO på natten, GMG åkte in dagen innan, och återvänder till BO på natten...kom igen.
Citera
2019-10-04, 23:51
Medlem
Citat:
Men varför var han hos BO på natten, GMG åkte in dagen innan, och återvänder till BO på natten...kom igen.
Det kan vara en av flera teorier. Båda kan haft sena vanor, och de kom överens om att han skulle komma dit sent. Eller så körde han förbi för att se om det var tänt, och så tog han med prylarna ifall hon var vaken. Han behövde hämta grejor och han hade tydligen grejor som var hennes och så tog han en rövare. Svårt det där. Bara spånar. Men jag tror inte han är skyldig - så det är utifrån det jag teoretiserar här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in