Citat:
Ursprungligen postat av
Jupiter13
Sammanfattning (rätta mig gärna)
De gifter sig för 1,5 år sedan enligt fb.
I fredags lämnades skilsmässopapperna in.
MGM åker till BO dagen innan och tar BO:s plånbok och mobil, BO springer in till grannen som jag antar ringer polisen(hon har ju ingen mobil) och MGM åker in för eventuell misshandel. BO vill ha kontaktförbud, men erbjuds skyddat boende, tackar nej till skyddat boende (det kan jag förstå, det finns en dotter också).
Han släpps fri nästa dag.
På natten hittar MGM BO död (enligt honom). Vad gjorde han hemma hos henne? Om jag har förstått det rätt ligger Uppåkra på landet och vad gör han där mitt i natten. Jag tror ju inte hon bjöd hemma honom på fika efter midnatt.
Han är fortfarande misstänkt, men släppt i brist på bevis.
Vad har han för domar innan? Eller är han oskyldig. Hennes vet vi ju.
Självmord...knappast.
Nej, läs de två citat jag lagt i mitt inlägg ovan. Lägg ihop dom inläggen.
Edit, sammanfattning:
De har varit gifta ca ett år.
Fredag den 27 sept lämnades skilsmässopapperen in av mannen. Under helgen som gick anmälde kvinnan mannen för misshandel och han anhölls.
Hon hade inga som helst synliga skador vid undersökning.
Mannen släpptes måndag 30 sept. Och hon erbjöds skyddat boende men ville inte ha något.
Han blev alltså fri på måndagen. Samma måndag var kvinnan hos grannen och påstod att hon var livrädd och att mannen tagit hennes mobil och plånbok.
Under natten till tisdagen åkte han för att hämta och lämna saker. Då hittade han henne död och ringde 112. Han anhölls.
Vid undersökning och förhör har han kunnat redovisa exakt vad han gjort under tiden han var frisläppt.
Det fanns t o m film från kameror från bl a hamburgerrestaurang. Det är endast 7-8 timmar det rör sig om och han har redogjort för nästan varenda timme, vilka han träffat och när.
Även vittnen har bekräftat.
---------
Tror inte den här killen rört henne - åtminstone inte vid den här senaste veckan. Hur det varit innan vet jag inte. Men jag tror inte han är förövaren. Jag tror hon iscensatt det. Men - jag vet ju inte. Kanske överdos... fan vet.