2019-10-04, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det vore nog på sin plats med FUP. Är den tillgänglig?
Ska nån få kontaktförbud bör det väl ligga till grund för nåt mer än två (?) mail (vars avsändare inte kan bekräftas). Annars är han väl helt pantad.
Finns det inte mer än så känns det mer som att driva en sak in absurdum.

Väldigt pantad om han har en juridisk rådgivare gratis i sin närhet.
Om så är fallet. Ängeln från bråkmakargatan, haha.

Ha ha. Ängeln och Volontären. Som ställer upp med juridisk hjälp åt alla förutom sig själv.
Citera
2019-10-04, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ingen aning heller om det men från vilket ärende med FO är sms-underlagen då?

Jag får hjälp av Timeout att maska . Han får bedöma om dessa sms är något av värde för er.
Citera
2019-10-04, 18:07
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det vore nog på sin plats med FUP. Är den tillgänglig?
Ska nån få kontaktförbud bör det väl ligga till grund för nåt mer än två (?) mail (vars avsändare inte kan bekräftas). Annars är han väl helt pantad.
Finns det inte mer än så känns det mer som att driva en sak in absurdum.

Väldigt pantad om han har en juridisk rådgivare gratis i sin närhet.
Om så är fallet. Ängeln från bråkmakargatan, haha.

Ja, håller iofs med. Man ansöker inte om kontaktförbud på basis av mail. Snarast förtal som ligger närmast tillhands, om mailens innehåll är av det anklagande slag som åtminstone jag fått uppfattningen av.

Så visst, det är nog mer komplicerat här än vad jag angav som en alternativ utgångspunkt i mitt inlägg ovan. Men ändå; det behöver ju inte vara så att KL är involverad.
Citera
2019-10-04, 18:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ha ha. Ängeln och Volontären. Som ställer upp med juridisk hjälp åt alla förutom sig själv.
Ja, man vet aldrig vem som rör i grytorna på stadsmissionen. Eller var det nåt gratis i kyrkligt sammanhang?
Även Bundy var volontär, haha.

F0 startar loggen på sin kriminella bana 2003. KL sägs ha varit gode man sen långt bak i tiden. Han kanske var toastmaster på bröllopet.

Tror Agatha Christie skulle uppskatta tråden.
Serious:
Finns det nån FUP till det där med JN?
Citera
2019-10-04, 18:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Står Dan och Elinor i materialet.
Dan efternamn? Elinor skild 1983.
Citera
2019-10-04, 18:16
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Tror inte dasslåset är rätt person att avgöra detta p g a sin besatthet.
Besatt eller ej så uppfattar jag iofs dasslåset (gillar smeknamnet) som ganska noggrann vad avser fakta och även förnuftig ifråga om folk bör outas eller inte.

Sen att hen på basis av fakta drar andra - och möjligen till synes mer tvärsäkra - slutsatser än andra postare, är ju egentligen en annan sak.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Tror inte dasslåset är rätt person att avgöra detta p g a sin besatthet.

Jo då han kämpar med maskningen. Även om vi har olika åsikter så tror jag inte han undanhåller detta. Jag ville inte att föräldrarnas nummer ska synas helt så vissa siffror tar han bort så folk i tråden inte ringer mitt i natten. Finns ju läsare som inte skriver i tråden som kanske inte är så stabila. Fredrik har väl endel ovänner.
Citera
Medlem
Citat:
Sorry 08. Linkedin laddade inte bilden. Samma bild som på Youtube. Helt rätt.
Där är en bild på Christopher och en tjej som heter Julia på hans Facebook, är det den Julia tro?
Citera
2019-10-04, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.T70
Där är en bild på Christopher och en tjej som heter Julia på hans Facebook, är det den Julia tro?

Ja det är JL. Han var hennes tränare.
Citera
2019-10-04, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Ja, håller iofs med. Man ansöker inte om kontaktförbud på basis av mail. Snarast förtal som ligger närmast tillhands, om mailens innehåll är av det anklagande slag som åtminstone jag fått uppfattningen av.

Så visst, det är nog mer komplicerat här än vad jag angav som en alternativ utgångspunkt i mitt inlägg ovan. Men ändå; det behöver ju inte vara så att KL är involverad.

Det måste vara rörigare i kulisserna ja. En fup skulle hjälpa. En 60-årig läkare hoppar inte på en random 20-årig tjej då det står en helt annan avsändare i mejlen.

The plot thickens...
Citera
2019-10-04, 18:19
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jag får hjälp av Timeout att maska . Han får bedöma om dessa sms är något av värde för er.
Tror du inte att Fredrik blir farlig för dig när du lägger ut dessa data (jag menar alla uppgifter om honom)? Han vet ju vem du är, enligt dig och kan dyka upp när som helst.
Citera
2019-10-04, 18:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flammer

..som relationsstatus via fb. Det är komplicerat.

Nej, men jag reagerar på att det låter så urvattnat som underlag. Lite drama queen över det.
Om det nu inte finns mer. Det kan iaf inte varit starka argument hur som haver, han kom väl ingen vägen med det.
Senast redigerad av develi 2019-10-04 kl. 18:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in