Citat:
Ursprungligen postat av
Smallshoes
Men är det inte konstigt, hur hela media ifrågasatt denna sjuka acceleration kring lyx och flärd medan hon bara fortsatt spela på - för att nu mena på att hon insett detta bara efter par månader från att hon sagt hejdå till Sverige?? Hon säger ju också i sitt inlägg att hennes VD drog i handbromsen och att det var väldigt starkt gjort av honom när han är så pass ny... Betyder det att hon hade fortsatt köra på om hon inte haft honom? Har ingen i hennes så kallade olika "team" reagerat och ifrågasatt någonting tidigare?
Det finns ju så mycket diskussioner och skriverier kring detta, vi är många här som bara väntat på fallet - medan hon beter sig som om hon vore en nykläckt fågelunge och inte alls såg detta komma? Eller? Då är ju vi ändå "bara" människor på håll och inte personer hon jobbar med varje dag.
Jag tänker bara, om något företag väljer att satsa på henne igen vore det ju som att skjuta sig själv i foten. Hon har ju indirekt erkänt att någon annan fick ta beslut att bromsa för annars hade de gått i konkurs, dvs någon tänker på allvaret åt henne. Vad är det via henne som man egentligen vinner på? Eftersom hennes egna trovärdighet bara bevisat kaos, medan hennes personal är det som fått saker att flyta. Vad exakt ska det vara för speciellt med henne, som gör att hon är så värdefull för att ens egna företag skall generera pengar? Det är ju ändå detta hon använt för att locka till sig företag tidigare, hennes "starka" varumärke som för min del känns som botten?
Jag borde väl inte vara chockad, men någonstans blir jag ändå förvånad över hur mycket skit folk kommer undan med.
Bra inlägg!
Bellsan intresserar mig eftersom hon säger mycket om vår samtid. Intåget av de sociala medierna passar människor som hon perfekt. De suddar ut gränsen mellan verklighet och dikt. Om något är sant eller inte saknar betydelse; det enda som är viktigt är hur det ser ut.
Margaux Dietz gifte sig i våras under buller och bång. Det var Ebba Busch Thor som vigde paret.
Härom veckan kom det fram att EBT inte har någon vigselrätt och att paret inte gift sig öht. Allt var fejk.
Inga problem enligt MD: hon och sambon
känner att de gift sig och då är de gifta oavsett vad andra säger.
Victor Müller är ett annat exempel. Han skulle rädda SAAB men lämnade förödelse efter sig. Själv lever han vidare som om inget hänt.
Exemplen är många. Tyvärr.
Jag reagerade på hur Bellsan blandar ihop sina bolag till en enda röra när hon skriver om dem.
VD:n som hon nämner leder Löwengrip Invest AB. Var finns VD:n för kladdbolaget, Löwengrip Beauty AB?
Bellsan är inte ensam ägare till allt. Jag kan tänka mig att det gjorts en hel del märkliga transaktioner och att det finns en del att gräva i för revisorerna.
Jag har sagt det många gånger tidigare och jag säger det igen: Bellsan lajvar medelålders affärskvinna. Hon har inte en susning om hur man driver företag.