2019-10-04, 14:09
Medlem
dandylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av personpp
Då är risken stor att huset snart är till salu?

Huset kostar väl en 50-60k per månad. Det drar hon nog in genom hennes annonser på bloggen osv.

Det som kostar pengar är anställda och alla kringkostnader.
Citera
2019-10-04, 14:13
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av personpp
Då är risken stor att huset snart är till salu?
Hoppet är det sista som lämnar
En del skandalbolag har en förmåga att överleva, men det leder bara till en helt marginaliserade tillvaro
Framfab var ett sådant bolag, efter kraschen så trodde många att det var ett helt genomruttet skandalbolag, men ledningen, ägarna och dom som jobbade där var 'ärliga' i sitt upptåg och kampade vidare så bolaget fanns kvar marginaliserat ganska länge efter kraschen
Ekonomiskt sett är konkurs och en marginaliserad tillvaro delvis detsamma, noll kassaflöde
Senast redigerad av qutm 2019-10-04 kl. 14:20.
Citera
2019-10-04, 14:20
Medlem
Löwengrip om fiaskot i Urban Escape

https://www.fastighetsvarlden.se/notiser/lowengrip-om-fiaskot-i-urban-escape/

Hon får iaf mycket medial uppmärksamhet nu
Citera
2019-10-04, 14:21
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Jamen fortsätt konsulta och sluta skriv skit om isabelles bolag
All traffic har hamnat här numera
Gilla läget eller posta i den tomma bloggen som ingen läser längre
Att du postar här bevisar ju läget, hur du upprepade ganger skjuter dig själv i foten
Senast redigerad av qutm 2019-10-04 kl. 14:25.
Citera
2019-10-04, 14:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Ja, många hyr get när de behöver men få äger en egen get. Det är ingen bra affär att äga.

Jag tror nog att hon åkt privatget några gånger. Hon har säkert liftat med Sugardaddy, men då har hon inte fått fota. Gissningsvis är det därför det bara finns stylade bilder.
Jag har reagerat på att hon sitter med handväskan i knät och har högklackat på bilderna från geten.
Själva grejen med privatget är ju att man kan slappna av och bli ompysslad meden man kommer dit man ska när man vill det.

Touché
vafan skriver du get för det heter jet din idiot. Larmag kan vara ny affärs kärlekspartner i detta fall. Hans get är i guld
Citera
2019-10-04, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dandyline
Att omsätta 80 MSEK är inte direkt imponerande med hennes "varumärke". De har enbart sålt sina produkter med låg vinstmarginal (+-0) till ett antal större distributörer och kedjor (Apoteket osv.)

Hade de sålt allt genom egna kanaler med minst 50% vinstmarginal så skulle det varit mer imponerande.

Det är en relativt stor apparat att dra runt ett bolag med omsättning över 50miljoner. Ställer helt andra krav på back-Office.

Så jo, för att vara så inkompetenta är det en bedrift som likväl kan likställas med tur etc.

Den ekonomiska kalkylen och det kommersiella är en helt annat diskussion. Det är det inte ens nära att vara bra.

Vi kanske skall sluta komma med djupa företagsanalyser när man knappt fick G på samhällskunskapen i högstadiet!
Citera
2019-10-04, 14:37
Medlem
dandylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmudgeO
Det är en relativt stor apparat att dra runt ett bolag med omsättning över 50miljoner. Ställer helt andra krav på back-Office.

Så jo, för att vara så inkompetenta är det en bedrift som likväl kan likställas med tur etc.

Den ekonomiska kalkylen och det kommersiella är en helt annat diskussion. Det är det inte ens nära att vara bra.

Vi kanske skall sluta komma med djupa företagsanalyser när man knappt fick G på samhällskunskapen i högstadiet!

Du kan sitta ensam vid köksbordet och dra runt ett bolag med omsättning över 50 miljoner, så det är ingen bedrift när man har ett fåtal kunder som lägger stora beställningar.
Citera
2019-10-04, 14:41
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Jag är smickrad över ditt intresse, men den här tråden handlar inte om mig och mina erfarenheter.

Hur vet du att Bellsan rest med privatjet många gånger? Vad finns det för bevis?
Så vitt jag vet finns det inga. Det finns bara foton - som jag vara manipulerade - och Bellsans ord.
Bellsan säger sjäkv att hon ljuger om allt.
Så nej, det är inte bekräftat att Bellsan rest många gånger ned privatjet. Sorry.

Jag vet inte om Bellsan rest med privatjet men Erik Selin har Grafair pool avtal, dvs du äger inte planet
men har inom vissa ramar rätt att använda deras plan. Som att ingå i en bilpool som sunfleet.
Citera
2019-10-04, 14:42
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smallshoes
Men är det inte konstigt, hur hela media ifrågasatt denna sjuka acceleration kring lyx och flärd medan hon bara fortsatt spela på - för att nu mena på att hon insett detta bara efter par månader från att hon sagt hejdå till Sverige?? Hon säger ju också i sitt inlägg att hennes VD drog i handbromsen och att det var väldigt starkt gjort av honom när han är så pass ny... Betyder det att hon hade fortsatt köra på om hon inte haft honom? Har ingen i hennes så kallade olika "team" reagerat och ifrågasatt någonting tidigare?

Det finns ju så mycket diskussioner och skriverier kring detta, vi är många här som bara väntat på fallet - medan hon beter sig som om hon vore en nykläckt fågelunge och inte alls såg detta komma? Eller? Då är ju vi ändå "bara" människor på håll och inte personer hon jobbar med varje dag.

Jag tänker bara, om något företag väljer att satsa på henne igen vore det ju som att skjuta sig själv i foten. Hon har ju indirekt erkänt att någon annan fick ta beslut att bromsa för annars hade de gått i konkurs, dvs någon tänker på allvaret åt henne. Vad är det via henne som man egentligen vinner på? Eftersom hennes egna trovärdighet bara bevisat kaos, medan hennes personal är det som fått saker att flyta. Vad exakt ska det vara för speciellt med henne, som gör att hon är så värdefull för att ens egna företag skall generera pengar? Det är ju ändå detta hon använt för att locka till sig företag tidigare, hennes "starka" varumärke som för min del känns som botten?

Jag borde väl inte vara chockad, men någonstans blir jag ändå förvånad över hur mycket skit folk kommer undan med.
Bra inlägg!
Bellsan intresserar mig eftersom hon säger mycket om vår samtid. Intåget av de sociala medierna passar människor som hon perfekt. De suddar ut gränsen mellan verklighet och dikt. Om något är sant eller inte saknar betydelse; det enda som är viktigt är hur det ser ut.
Margaux Dietz gifte sig i våras under buller och bång. Det var Ebba Busch Thor som vigde paret.
Härom veckan kom det fram att EBT inte har någon vigselrätt och att paret inte gift sig öht. Allt var fejk.
Inga problem enligt MD: hon och sambon känner att de gift sig och då är de gifta oavsett vad andra säger.
Victor Müller är ett annat exempel. Han skulle rädda SAAB men lämnade förödelse efter sig. Själv lever han vidare som om inget hänt.
Exemplen är många. Tyvärr.

Jag reagerade på hur Bellsan blandar ihop sina bolag till en enda röra när hon skriver om dem.
VD:n som hon nämner leder Löwengrip Invest AB. Var finns VD:n för kladdbolaget, Löwengrip Beauty AB?
Bellsan är inte ensam ägare till allt. Jag kan tänka mig att det gjorts en hel del märkliga transaktioner och att det finns en del att gräva i för revisorerna.
Jag har sagt det många gånger tidigare och jag säger det igen: Bellsan lajvar medelålders affärskvinna. Hon har inte en susning om hur man driver företag.
Citera
2019-10-04, 14:42
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Jag vet inte om Bellsan rest med privatjet men Erik Selin har Grafair pool avtal, dvs du äger inte planet
men har inom vissa ramar rätt att använda deras plan. Som att ingå i en bilpool som sunfleet.
I denna trad sager vi get fotton hajen molgan bellsan mm
Senast redigerad av qutm 2019-10-04 kl. 14:46.
Citera
2019-10-04, 14:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
All traffic har hamnat här numera
Gilla läget eller posta i den tomma bloggen som ingen läser längre
Att du postar här bevisar ju läget, hur du upprepade ganger skjuter dig själv i foten
Va er du helt sjuk? Isabelle kommer lyckas i usa med göteborgaren parnevik eller larmag thats fact
Citera
2019-10-04, 14:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm

Den poolen funkar ej som en bilpool
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in