2019-10-04, 13:27
Medlem
Citat:
Vi stod inför två val: ha is i magen över att säljet på mina kanaler i USA hinner stabiliseras (att ha en fin lägenhet att sälja på var en del av strategin) och vi hinner få kunder till den amerikanska byrån samt tro att försäljningen av Löwengrip Beauty lossnar vi att vi inte blöder pengar
Fantastiskt, här erkänner hon de vi har skämtat om, hon trodde på riktigt att det skulle gynna hennes business att ha en svindyr lägenhet. ”Cargo cult economics by Bella” snart i en bokhandel när dig.
Citera
2019-10-04, 13:33
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Gällande Löwengrip Beauty så har vi beslutat oss för att stänga många marknader. Fokus blir på Skandinavien och Tyskland. Förra året hade Löwengrip Beauty en omsättning på 84 miljoner och detta år kommer vi att backa till runt 40-50 miljoner. De internationella fokuset gjorde att vi tappade på hemmamarknaden och nu vill jag göra om och göra rätt. Skandinavien är vår viktigaste marknad.

Så intäkterna från krämerna har halverats på bara ett år? Trots satsning på utlandet. Det är ett rätt stort tapp
Citera
2019-10-04, 13:36
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Sen är jag väldigt nyfiken på vilket stort förvärv hon var nära på att göra i Måndags? Verkar vara snabba ryck, flytta till New York i Augusti, inse att pengarna håller på ta slut i september så företagen nästan hamnar i en konkurs och nu i oktober ett stort förvärv på g ?

Hon kanske hoppades på att bli förvärvad? Dvs uppköpt av LVMH, Conde Nast, Samsung, Mercedes, Netflix etc
Citera
2019-10-04, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smallshoes
Men är det inte konstigt, hur hela media ifrågasatt denna sjuka acceleration kring lyx och flärd medan hon bara fortsatt spela på - för att nu mena på att hon insett detta bara efter par månader från att hon sagt hejdå till Sverige?? Hon säger ju också i sitt inlägg att hennes VD drog i handbromsen och att det var väldigt starkt gjort av honom när han är så pass ny... Betyder det att hon hade fortsatt köra på om hon inte haft honom? Har ingen i hennes så kallade olika "team" reagerat och ifrågasatt någonting tidigare?

Det finns ju så mycket diskussioner och skriverier kring detta, vi är många här som bara väntat på fallet - medan hon beter sig som om hon vore en nykläckt fågelunge och inte alls såg detta komma? Eller? Då är ju vi ändå "bara" människor på håll och inte personer hon jobbar med varje dag.

Jag tänker bara, om något företag väljer att satsa på henne igen vore det ju som att skjuta sig själv i foten. Hon har ju indirekt erkänt att någon annan fick ta beslut att bromsa för annars hade de gått i konkurs, dvs någon tänker på allvaret åt henne. Vad är det via henne som man egentligen vinner på? Eftersom hennes egna trovärdighet bara bevisat kaos, medan hennes personal är det som fått saker att flyta. Vad exakt ska det vara för speciellt med henne, som gör att hon är så värdefull för att ens egna företag skall generera pengar? Det är ju ändå detta hon använt för att locka till sig företag tidigare, hennes "starka" varumärke som för min del känns som botten?

Jag borde väl inte vara chockad, men någonstans blir jag ändå förvånad över hur mycket skit folk kommer undan med.

Problemet är att även de såkallade medarbetarna har varit fullständigt inkompetenta. På ngt sätt ändå rätt bra att så total avsaknad av kompetens kan omsätta 80mnkr

Hon har omgett sig med gelikar, samma syn på företagande och ”lajvande” av affärsliv. Och framför allt väldigt orutinerade.

Nya VD’n verkar vara det bästa som hänt bolagen.

Samtidigt är Pingis helt bortkopplad, självmant får man antaga.
Citera
2019-10-04, 13:50
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Hon kanske hoppades på att bli förvärvad? Dvs uppköpt av LVMH, Conde Nast, Samsung, Mercedes, Netflix etc

Haha ja vem vet 😁skulle vara kul att veta hur nöjd Hajen är just nu ? 😁🥳
Citera
2019-10-04, 13:52
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Fantastiskt, här erkänner hon de vi har skämtat om, hon trodde på riktigt att det skulle gynna hennes business att ha en svindyr lägenhet. ”Cargo cult economics by Bella” snart i en bokhandel när dig.
kollade upp betydelsen, Cargo cult ar ditt basta bidrag hittills
Citera
2019-10-04, 13:58
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Så intäkterna från krämerna har halverats på bara ett år? Trots satsning på utlandet. Det är ett rätt stort tapp
Vid tapp av 40% av omsättingen 2019 så kanske konkurs redan i år eller senast nästa år
Kostnaderna minskar inte lika snabbt som intäkterna, marginalen var låg så sälj-raset slår direkt på resultatet
Vinsten 2018 var inte stor och man var varken kostnadsmedveten och gniden eller sparade, så kapitalet täcker nog inte årets förlust
Man kan inte hoppas på kapitaltillskott när man så resolut gått från tillväxt-bolag till skandalbolag så snabbt
Det verkar gå ett år snabbare än jag trodde
Senast redigerad av qutm 2019-10-04 kl. 14:08.
Citera
2019-10-04, 14:02
Medlem
dandylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmudgeO
Problemet är att även de såkallade medarbetarna har varit fullständigt inkompetenta. På ngt sätt ändå rätt bra att så total avsaknad av kompetens kan omsätta 80mnkr

Hon har omgett sig med gelikar, samma syn på företagande och ”lajvande” av affärsliv. Och framför allt väldigt orutinerade.

Nya VD’n verkar vara det bästa som hänt bolagen.

Samtidigt är Pingis helt bortkopplad, självmant får man antaga.

Att omsätta 80 MSEK är inte direkt imponerande med hennes "varumärke". De har enbart sålt sina produkter med låg vinstmarginal (+-0) till ett antal större distributörer och kedjor (Apoteket osv.)

Hade de sålt allt genom egna kanaler med minst 50% vinstmarginal så skulle det varit mer imponerande.
Citera
2019-10-04, 14:05
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Exakt! Han har ingen egen get! Det är i princip inga svenskar som har det men det förekommer! Folk blandar ihop det faktum att endel hyr egna privatplan när de ska flyga med att faktiskt äga en egen get. Det är dyrt nog att hyra, äga kostar enorma summor vilket Balder Balle i och försig lätt skulle ha råd med!
Ja, många hyr get när de behöver men få äger en egen get. Det är ingen bra affär att äga.

Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Exakt! En sak vi med all rätt förundras över är att hon bara sitter där i planet rätt upp och ner!
När man åker privatjet så blir man uppassad och serverad vid sin sittplats och Blondinbella skulle GARANTERAT ha lagt upp en bild där hon blivit serverad champagne och / eller en måltid! Som sagt, hon skulle GARANTERAT ha lagt upp en bild på det om det ägt rum!

Tror faktiskt inte att hon åkt en meter med privatget!
Jag tror nog att hon åkt privatget några gånger. Hon har säkert liftat med Sugardaddy, men då har hon inte fått fota. Gissningsvis är det därför det bara finns stylade bilder.
Jag har reagerat på att hon sitter med handväskan i knät och har högklackat på bilderna från geten.
Själva grejen med privatget är ju att man kan slappna av och bli ompysslad meden man kommer dit man ska när man vill det.

Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Har för mig att klubben heter Goat Club.
Touché
Citera
2019-10-04, 14:07
Medlem
Då är risken stor att huset snart är till salu?
Citera
2019-10-04, 14:07
Medlem
dandylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Ja men ska man som Blondinbella leka affärskvinna och ha dyra kontor och massa anställda så bidde det inte mycket kvar sen

Ja, ovan skulle hon kunna göra och sitta på ett kontorshotell utan anställda. De som motiverar henne och hennes nuvarande anställda är att sitta på dyra kontor och dricka kaffe latte och skryta om det på instagram. De har noll förståelse för hur man bygger ett riktigt bolag.

Hon behöver enbart fortsätta bygga upp sina följare och businessbiten runtomkring sköter folk med kompetens, utan hennes medverkan.
Citera
2019-10-04, 14:08
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dandyline
Att omsätta 80 MSEK är inte direkt imponerande med hennes "varumärke". De har enbart sålt sina produkter med låg vinstmarginal (+-0) till ett antal större distributörer och kedjor (Apoteket osv.)
Hade de sålt allt genom egna kanaler med minst 50% vinstmarginal så skulle det varit mer imponerande.
Exakt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in