2019-10-04, 11:34
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Vilka spelare har blivit klart bättre sen de kom till United? de Gea, fler?

James skulle jag säga har varit en höjdpunkt, Maguire och AWB har också sett bra ut men där skulle jag säga att de ligger på samma nivå som tidigare medans James ändå kom från Championship.

Annars har du såklart rätt, känns som det var länge sedan någonting fungerade i MU. Vi såg ju redan under Mourinho samt LVG att spelare som kom in inte levde upp till vad som förväntades. Di Maria och Falcao men sedan spelare som Fred och Sanchez t.ex. Gillar värvningarna som Ole gjort men spelmässigt ser det ju riktigt idéfattigt ut. Lag som Burnley och Southampton t.ex. har tydliga spelidéer och får ut mer av sämre spelare medans MU ändå har ett okej lag på pappret (betoning på okej) men inte ens kan få ett skott på mål mot AZ Alkmaar t.ex. Kanske hade Ole passat bättre som DAF eller liknande.
Citera
2019-10-04, 11:50
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
James skulle jag säga har varit en höjdpunkt, Maguire och AWB har också sett bra ut men där skulle jag säga att de ligger på samma nivå som tidigare medans James ändå kom från Championship.

Annars har du såklart rätt, känns som det var länge sedan någonting fungerade i MU. Vi såg ju redan under Mourinho samt LVG att spelare som kom in inte levde upp till vad som förväntades. Di Maria och Falcao men sedan spelare som Fred och Sanchez t.ex. Gillar värvningarna som Ole gjort men spelmässigt ser det ju riktigt idéfattigt ut. Lag som Burnley och Southampton t.ex. har tydliga spelidéer och får ut mer av sämre spelare medans MU ändå har ett okej lag på pappret (betoning på okej) men inte ens kan få ett skott på mål mot AZ Alkmaar t.ex. Kanske hade Ole passat bättre som DAF eller liknande.

Skrev i föregående inlägg: "Juryn överlägger fortfarande om årets värvningar, men klart är att United inte lyckats förbättra och utveckla särskilt många. "

Håller med dig, James - Maguire och AWB kan bli bra. Värvningar som om de funkar förbättrar svaga positioner och kan bli en del av återuppväxten.

Många spelare som nu är i United skulle kunna vara bra under andra förutsättningar. Pogba vet vi har världsklass i sig när han vill, Martial har alla egenskaper för att nå toppen, Rashford också... men som det ser ut nu är det långt borta.
Citera
2019-10-04, 12:50
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Vilka spelare har blivit klart bättre sen de kom till United? de Gea, fler?

Lindelöf, nej.
Pogba, nej (Sämre).
Martial, nej.

Matic och Mata är som de varit, och naturligt åldrats.

United är ju inte nånstans man vill gå om man är 23 och vill steppa upp från Serie A eller Ligue 1 direkt.. .
Citera
2019-10-04, 14:24
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
United spelar bra på borta!
Citera
2019-10-04, 14:56
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
En stor skillnad är att spelarna som kommer till Liverpool (och City) fortsätter utvecklas och tar nästa steg. Vilka var världsklass när de kom till Liverpool av Mane, Salah, Firmino, VVD, Alisson, Robertson?

Firmino var världsklass i Hoffenheim jag önskade att han kom till Bayern men tyvärr så gick han till Liverpool.
Citera
2019-10-04, 17:03
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Lindelöf, nej.
Pogba, nej (Sämre).
Martial, nej.

Matic och Mata är som de varit, och naturligt åldrats.

United är ju inte nånstans man vill gå om man är 23 och vill steppa upp från Serie A eller Ligue 1 direkt.. .

Har Martial blivit sämre sedan han kom till United? Nu är jag faktiskt nyfiken på riktigt, hur bra tyckte du han var i Monaco innan han gick till United?
Citera
2019-10-04, 17:18
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo
Har Martial blivit sämre sedan han kom till United? Nu är jag faktiskt nyfiken på riktigt, hur bra tyckte du han var i Monaco innan han gick till United?

Sa inte att han blivit sämre. Han är väl lika bra som han varit i ett antal år. (Pogba blivit sämre dock)

Men man trodde ju att han skulle bli en superstjärna. Men näe...
Citera
2019-10-04, 21:10
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Sa inte att han blivit sämre. Han är väl lika bra som han varit i ett antal år. (Pogba blivit sämre dock)

Men man trodde ju att han skulle bli en superstjärna. Men näe...

Kändes inte längesen folk sa att han var den nya Henry
Citera
2019-10-05, 05:26
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Firmino var världsklass i Hoffenheim jag önskade att han kom till Bayern men tyvärr så gick han till Liverpool.

Han var bra enligt statistiken, men världsklass? 22p på 36 matcher 14/15 som AM. Mer imponerande föregående säsong, 38p på 37 matcher. Landslagsdebut november 2014, 23 år gammal.

Jag såg inte honom i Tyskland då, du har säkert bättre koll. Men snacket när han kom var inte världsklass, inte heller när han spelat in sig i elvan. Väldigt oklart vad han skulle spela i Klopps Liverpool. En bra nyttig spelare. Nu - Liverpools viktigaste anfallare, trots att han gör minst poäng.

Men du tycker inte han tagit kliv och blivit bättre sen Hoffenheim?
Citera
2019-10-05, 06:45
Medlem
Citat:
Pinsam match mot AZ. Pinsam presskonferens efteråt av OGS: Skyller på underlaget, att de skulle ha straff, att AZ är bra för de slog Feyernord...

Jösses.

Tillåt mig leka:
De Gea
Wan-Bissaka - Škriniar - Maguire - Grimaldo
Milinković - Aouar - Fabián
Sancho - Martial - Rashford

Spelare på bänken är typ halva dagens startelva: Jones, Shaw, McTominay, Fred, Greenwood, Lingard...

Sanslöst vad Liverpool, Bayern och City har samlat på sig bra spelare. De säljer ju definitivt inte till United.

Lägg därtill att Juventus, Inter, Barca, Real, Tottenham, Atlético, sitter på världsklasspelare. De säljer ju inte heller.

Det är ju lätt 10 lag före United i världen. Sanslöst.

Jaja, med ett sånt lag (ovan), eller liknande, kanske de skulle vinna nåt. Och såklart en ny tränare. Ingen U19-tränare...

Nästan plågsamt att se presskonferensen efter matchen, uppenbart att han inte håller på den här nivån
Citera
2019-10-05, 08:56
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Han var bra enligt statistiken, men världsklass? 22p på 36 matcher 14/15 som AM. Mer imponerande föregående säsong, 38p på 37 matcher. Landslagsdebut november 2014, 23 år gammal.

Jag såg inte honom i Tyskland då, du har säkert bättre koll. Men snacket när han kom var inte världsklass, inte heller när han spelat in sig i elvan. Väldigt oklart vad han skulle spela i Klopps Liverpool. En bra nyttig spelare. Nu - Liverpools viktigaste anfallare, trots att han gör minst poäng.

Det han gjorde i den lilla klubben med det materialet var världsklass, stirra dig inte blind på statistiken.
Om han blivit bättre i Liverpool har jag svårt att avgöra då jag inte följer dom men du har säkert rätt och han har tagit ett kliv ytterligare.
Citera
2019-10-05, 09:03
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
- Liverpools viktigaste anfallare, trots att han gör minst poäng.

Jag vill inte vara den men

Sadio Mané: 7 goals ⚽ 1 assist 🎯 8 poäng
Mohamed Salah: 6 goals ⚽ 3 assists 🎯 9 poäng
Roberto Firmino: 3 goals ⚽ 7 assists 🎯 10 poäng
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här