2019-10-04, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Det här du fått i pm och citetar kan vara lögner, är du medveten om det?
Det här är nåt kvinnohataren har svamlat ihop själv. Inget att fästa sig vid.
Citera
2019-10-04, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Jag antar att du står bakom det som står i pm:et eftersom du postar det utan vidare kommentar. Så jag undrar vad du anser om det fetmarkerade? Hur skall LW ha skickat hoten till sig själv menar du? Alla trakasserier som kommit ifrån SD:s håll. Han är knappast typen som blint lånar ut sin mobil till någon annan. Eller tror du att hon själv skrivit ner allt i ett textdokument och sett till att det kommit till polisens kännedom?
Det är inte bra att snoris får publicera PM som han själv har skrivit. Risken är stor att det blir en trådsanning som är helt verklighetsfrånvänd.
Citera
2019-10-04, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Nä, det sker mycket mycket våld idag som inte lagförs, det har du rätt i.

Ja, jag har hela tiden trott och hoppats att SD åtalas och döms för mord på LW.

SD trodde att han begått det perfekta mordet, vi får se hur det slutar.
Hoppas med att han bli dömd för mord på LW och får livstid!
Citera
2019-10-04, 00:56
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Du har rätt; ofredande faller tyvärr inte under allmänt åtal om inte ofredande skett på allmän plats. Om brottet anses styrkt och du vill driva det till åtal måste du göra det själv.

Ja, det låter ju lätt... vanskligt. Men det förvirrande är ju att man bedömde att ofredandet faktiskt föll under allmänt åtal. Och om jag har förstått det rätt borde väl sådana få utredas av polis oavsett om man själv vill eller inte (till skillnad från målsägandebrott)?
Citera
2019-10-04, 01:03
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Vägledd av dånande marschmusik närmar sig Yoda med bestämda kliv snabbt sitt mål:
https://www.youtube.com/watch?v=-bzWSJG93P8
Blandsvamp och Jedi-krafter lotsar honom fram till FTF:en som han med sitt tvåhövdade lasersvärd lyckosamt befriar från mörka krafter:
170908 https://coord.info/GLT3WHRT
Faktumet att han låg betydligt längre ner på listan över tagna FTFer än LW, som tillhörde toppen, ska ha utgjort ett störningsmoment.
"Vi gjorde som Yoda själv sa, Vi försökte inte. Vi gjorde det. Tog FTFen.."
Citat:
Do. Or do not. There is no try.
https://www.youtube.com/watch?v=BQ4yd2W50No
Yoda speaks: "You must unlearn what you have learned..."
Citat:
Möjligen kan en gammal fil han tidigare hittat i anslutning till ett slagfält ha använts som mordvapen:
160720 https://coord.info/GLNQZEW1

Några av de många FTF-medaljer han belönats med För Tapperhet i Fält:
https://img.geocaching.com/track/log/large/3ce76fcd-ed47-47c3-89e2-fe1cb733d475.jpg
https://img.geocaching.com/track/log/large/434aac4d-58ee-4381-a3dd-b002b44e5eb1.jpg
https://img.geocaching.com/track/log/large/01e14b76-0925-4c1b-9699-b42a030e6ca3.jpg
Makarna SD-HD: kan ett visst äktenskapstycke anas här?
Citera
2019-10-04, 01:10
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Ja, det låter ju lätt... vanskligt. Men det förvirrande är ju att man bedömde att ofredandet faktiskt föll under allmänt åtal. Och om jag har förstått det rätt borde väl sådana få utredas av polis oavsett om man själv vill eller inte (till skillnad från målsägandebrott)?

De gjorde den bedömningen innan förundersökningen påbörjades.

Sedan under förundersökningens gång kanske det kom fram omständigheter som förändrade den initiala bedömningen. Om man t.ex. insåg att de ofredandetillfällen som de kunde evisa skedde på privat plats kan inte allmänt åtal väckas.
Citera
2019-10-04, 01:41
Medlem
Citat:

Ja, det trodde jag var en erfarenhet av bl.a. mordet på Lotta.

Relationsvåld sker, av naturliga skäl, sällan på allmän plats.
Senast redigerad av Remark 2019-10-04 kl. 01:45.
Citera
2019-10-04, 02:16
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag är också nyfiken på vad det kan vara! Tyvärr har jag för ont om tid till att gräva.
--------

Kan meddela att väninnan kort har rapporterat att hon fått svar från Region Örebro och filer som jag snart kommer få. Hon har skannat snabbt, men har inte hittat något anmärkningsvärt mer än att en redovisning från Örebro Kompaniet (som fick 2,8 milj av de 6,7 milj som delats ut i bidrag för regional utveckling), ser bristfällig ut. Sveriges Radio P4 Örebro har idag tagit upp en del klantigheter som ÖrebroKompaniet gjort som betalat ut flera miljoner utan att göra upphandlingar http://sverigesradio.se/orebro

Region Örebro meddelade visst också att de nu lagt ut sammanfattningen för projekt 2018 på sin hemsida och mycket riktigt så finns den nu att beskåda:

www.regionorebrolan.se/Files-sv/%c3%96rebro%20l%c3%a4ns%20landsting/Regional%20utveckling/Regional%20utvecklingsstrategi/Dokument/2018/Projekt%20avslutade%202018.pdf?epslanguage=sv

Jag hittar ingenting om Geo-Touren på
hemsidan.
Citera
2019-10-04, 02:44
Medlem
Citat:

Att anmäla ett brott och att ange brott till åtal är två skilda saker.
Vanligtvis tillfrågas Du som målsäganden, i samband med anmälan till polismyndighet eller åklagare, om brottet anges till åtal. Du kan alltså anmäla ett brott men låta bli att ange brottet till åtal. En förutsättning för att en angivelse ska föreligga och för att en förundersökning ska inledas är att målsäganden önskar att brottet åtalas. Har målsäganden inte angett brottet till åtal, ska alltså en förundersökning inte inledas, såvida inte ett åtal är påkallat av allmänheten.

Det kanske var det som gjorde att L retirerade med den anmälan hon gjorde?
Senast redigerad av SonyaStolt 2019-10-04 kl. 03:00. Anledning: Edit
Citera
2019-10-04, 04:32
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Varför utbildade han sig inte till Fallskärmsjägare istället ?Han med sitt flygcert. och all inlevelse ?
Då faller man ju lite längre och får eurofi i kroppen ,har jag hört ,när man landar !?
Då hade han kanske tillräckligt med glatt humör för att slippa dräpa LW ?

Civil fallskärmshoppare, möjligtvis. Men någon Fallskärmsjägare eller annan typ elitsoldat, skulle han troligen ALDRIG kunnat bli med ett sådant mindset (attityd). De hade sett igenom direkt. Han hade aldrig klarat de mentala testerna. Kanske inte de fysiska heller.

Har han ens gjort värnplikten, någon som vet?
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2019-10-04 kl. 04:54.
Citera
2019-10-04, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det är möjligt att det är från nåt av mina inlägg du läst det ty jag har varit inne på det troligaste scenariot att motivet till det våldsamma mordet låg i att LW stalkade paret D*avidsson
Nu skrev Fotoalbuns att hen läst i NA att LW "stalkat" SD. Det kan knappast förväxlas med något av dina inlägg.

Ps kan ge dig kred iaf för att du var en av de första (om inte den första) som hade SD som bestämd GM bara några veckor efter mordet. Du verkar få rätt! Ds
Citera
2019-10-04, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Civil fallskärmshoppare, möjligtvis. Men någon Fallskärmsjägare eller annan typ elitsoldat, skulle han troligen ALDRIG kunnat bli med ett sådant mindset (attityd). De hade sett igenom direkt. Han hade aldrig klarat de mentala testerna. Kanske inte de fysiska heller.

Har han ens gjort värnplikten, någon som vet?

Nej men en intressant fråga, har han gjort lumpen och som vad isf?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in