Citat:
Ursprungligen postat av
Schazz
Jag ber om ursäkt, hade ingen aning om att man var tvungen att bli inbjuden för att svara på inlägg i ett diskussionsforum.
Här kommer mina svar på dina frågor: "Jag ska döda dig" är mer än illa, det är ett hot. ”Träffar du någon annan så skall jag döda dig” är varken dumt eller okej, det är olagligt. Din sista fråga om jag kan komma på något värre själv får jag nog passa på. Jag har inte fantasi nog för det.
Känns det inte skönt på något sätt att förstå att MGM aldrig sände sms som dina exempel?
Något värre skulle kunna vara ”jag ska döda både dig och dina barn”?
Vi kan inte veta vad dom föregått mordet. Inte heller vad som har hänt innan anmälningarna.
Om mycket allvarliga hot har skett utan att det finns bevis för det, då vet iaf L*ena att det är meningslöst att anmäla.
Jag blir inte riktigt klar med varför anmälan om ofredande ( hot om att offentliggöra sms/ bilder) som stod under allmänt åtal, inte drevs vidare.
Och anmälan om ofredande, den lades ned.
Det kan även vara så att om allvarliga hot har yttrats utan vittnen, så har SD kunnat säga till LW att det inte är meningsfullt att anmäla. Ord kommer att stå mot ord.
Hot innan bilincidenten kan t ex vara anledningen till att hon berömde dig för att driva anmälan vidare. Det famns en hårt maskad del i anmälan.
Kanske står det något om tidigare allvarliga hot i de maskade delarna?