2019-10-03, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Dom uppförstorade hot och trakasserier (extremt grova enligt strof) är säkert från dom bråk som uppstod då LW inte accepterade att bli åsidosatt.

Det är väl ingen som tror att LW via sms godtog att paret ville bli lämnade ifred när hon gick till ytterligheter om det i verkligheten? Relevant konversation via sms kommer finnas med i FUP.

Att inte LW satt sig till motvärn ser jag som uteslutet vilket får mig att tro att anledningen att det inte gått att binda SD vid BP/BO är att det var HD som mötte LW och tappade kontrollen över händelseförloppet bakom planket. Det har nog rykt både hårtussar och naglar under dom högljudda skrik som daalan vittnat om. Den amatörmässiga låsningen på SD framstår återigen som anledningen att mordet ännu inte klarats upp. Vi får se vad det leder till nu när HD är under lupp. Eftersom SD är häktad ges ärendet förtur hos NFC,

Hur det än är så går man inte över gränsen och mördar en annan människa
. Vad man än tycker om hen.

Själv har jag hela tiden varit tveksam till om det faktiskt är SD som mördade LW. Kan lika gärna vara HD. Eller ev både HD och SD tillsammans.

Så därför har jag själv reserverat mig i just frågan om vem som är mördaren hela tiden, men kan i mtt inre (t-sammans med info sen start) se scenariot framför mig där bakom planket. Vilket nödvändigtvis inte behöver vara det sanna och riktiga.

Men att det handlar om ett ursinnigt raseri är iaf glasklart. För vill man bara ha tyst på offret så slår man det inte sönder och samman.
Senast redigerad av zilvereko 2019-10-03 kl. 18:31.
Citera
2019-10-03, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Klokt skrivet även om det (av mig) kursiverade förtjänar en kommentar, är alltså inte helt säker på att det är exakt så Draifos menar

Nej, det är möjligt att jag tog i. Det vet nog Draifors bäst kanske...

Det är mycket känslor och lite fakta i tråden. Ser fram emot FUP. Om jag själv ska känna lite, så känns det som att den kommer bli intressant.
Citera
2019-10-03, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Ett PM.
Citat:
Den senare delen av 2016 kunde LW under inga omständigheter låta omvärlden veta att hon hade/haft en relation med SD. Det fanns skäl till detta. Hon behövde upprätta en bra relation på annat håll och hade viktiga ögon på sig gällande detta.

Jag tar för givet att hon meddelade SD att deras relation nu var över alt satt på paus. SD stod i färd att lämna HD men fick nu kalla handen av LW, som trots detta ville fortsätta att träffa honom sporadiskt men i ännu mer hemlighet. I det här läget kan SD då ha meddelat LW att han kommer gå ut med deras relation och att han kunde bevisa denna genom sms dem emellan. DET kan ha varit orsak till det som blev den första anmälan.

SD inser att LW menar allvar och backar tillbaka till egna hemmet och allt som finns däri. Deras kärleksrelation är egentligen över i och med detta även om de tu fortsätter att ses då och då.

Båda två dras till varandra på en numera sjukligt sätt men LW är den som trots sina egna beslut om avslut vill testa sin dragningskraft gång på gång och plötsligt säger SD stopp. Han vill inte mer. Om det är för att visa sin makt eller om det handlar om att han nyktrat till kan jag inte svara på. Här ungefär kommer polisanmälan om misshandeln i bilen.

Eftersom LWs barn fanns i hemmet den där januarinatten 2017, då hon ringde efter polisen, så går ett meddelande direkt till sociala myndigheter. Det görs alltid när man anmäler ett våldsbrott och barn finns med i bilden. Barnen blir sedan intervjuade av soc. Om SDs barn utsätts för samma intervjuer kan jag inte svara på men det är väl högst troligt.

Dessa barnintervjuer ska ske skyndsamt och gärna inom en vecka. Så förmodligen visste alla barn samt deras pappa UW att den sk bilincidenten hade hänt. Hon försöker återta anmälan men det går ju inte sett till brottets karaktär. Det är här LW får problem, tror jag. För nu finns det en stor risk att hela hennes mindre smickrande val i livet kommer upp till ytan och det får inte hända.

Den LW jag kände var fullkomligt felfri i sina egna ögon. Kan det vara så illa att LW här skapar en väv av lögner enkomt för att skydda sitt eget anseende? Isfall är det en katastrof för många inblandade människor. Kan allt "det finns mer" vara skapat av LW själv???

OM SDs och HDs barn också blev intervjuade av socialtjänsten så förstår jag mer än väl att LW ville prata med HD. Slut citat.

Det finns en del fog för att mycket av denna initierade text kommer bekräftas i FUP

Jag antar att du står bakom det som står i pm:et eftersom du postar det utan vidare kommentar. Så jag undrar vad du anser om det fetmarkerade? Hur skall LW ha skickat hoten till sig själv menar du? Alla trakasserier som kommit ifrån SD:s håll. Han är knappast typen som blint lånar ut sin mobil till någon annan. Eller tror du att hon själv skrivit ner allt i ett textdokument och sett till att det kommit till polisens kännedom?
Citera
2019-10-03, 18:10
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Håller med dig!

Jag tycker det var SD:s fel att OM ? nu HD blev så ilsk som ni beskriver så BEROR det ju faktiskt på SD:s visande intresse för LW .
Hade han ägnat all sin tid åt sin fru och skitit i att introducera sina olika kvinnliga grannar för geosporten så hade inte HD behövt må så här dåligt !
Citera
2019-10-03, 18:20
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Jag antar att du står bakom det som står i pm:et eftersom du postar det utan vidare kommentar. Så jag undrar vad du anser om det fetmarkerade? Hur skall LW ha skickat hoten till sig själv menar du? Alla trakasserier som kommit ifrån SD:s håll. Han är knappast typen som blint lånar ut sin mobil till någon annan. Eller tror du att hon själv skrivit ner allt i ett textdokument och sett till att det kommit till polisens kännedom?

Precis vad jag också hade i tankarna. Det känns som om det finns en agenda här. Jag brukar lyssna på min magkänsla, den har ofta visat sig vara korrekt.

Jag vet att den gode Stefan inte är dömd än men jag är är fullt övertygad om att han är skyldig. Och jag är också övertygad om att just tekniken (mobil/dator/gps) som han ääälskar, som den prylgalning han är, kommer till syvende och sist vara just det som kommer att fälla honom. Karma is a bitch.
Citera
2019-10-03, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Men hur skall Ni sen förklara Er för dessa Ni vill påverka , om hela sanningen är att någon David** on har mördat LW ?

Finns naturligtvis en mikroskopisk chans att det är nån annan, men i såfall hade inte SD suttit som huvudmisstänkt och HD på den lägre graden så misstänkt såpass länge.

Man vet vad man gör - man mjukar upp SD med en massa förhör så att han kommer berätta hela historien från början till slut och ev vilka som är involverade. Även om han från start har varit bergsäker på att han inte kommer säga ett pip.

Förhörsledarna och ÅK som gräver efter bevis är knappast några dunungar. Om någon ljuger så vet de också att denna person har något den vill dölja.

En oskyldig person behöver inte ljuga.
Senast redigerad av zilvereko 2019-10-03 kl. 19:09.
Citera
2019-10-03, 18:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Jag tror ingen i tråden har sett deras privata sms, så vad som står i dem blir närmast en gissningslek. Det vi däremot vet är ju att polisen bedömde att sms:en uppfyllde kriterierna för allmänt åtal. Och det är väl den enda, om än knappfärdiga, faktiska information vi har att utgå ifrån i dagsläget.

Det här med det allmänna åtalet har jag undrat över ett antal gånger.
Även om LW inte ville medverka längre, vad är det som avgör att ärendet avslutas när LW drar tillbaka sin anmälan?

I det här falletfinns ju de sparade sms:en och mms:en. Om det lyder under allmänt åtal, varför kan man inte gå vidare?
I så fall kan man ju tvinga henne att lämna in bevisen? Och hon kan ju inte dra tillbaka sin anmälan?

Det känns som att det är något jag antingen inte fattar eller att det är något som inte stämmer här?
Citera
2019-10-03, 18:53
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Hur det än är så går man inte över gränsen och mördar en annan människa
. Vad man än tycker om hen.

Själv har jag hela tiden varit tveksam till om det faktiskt är SD som mördade LW. Kan lika gärna vara HD. Eller ev både HD och SD tillsammans.

Så därför har jag själv reserverat mig i just frågan om vem som är mördaren hela tiden, men kan i mtt inre (t-sammans med info sen start) se scenariot framför mig där bakom planket. Vilket nödvändigtvis inte behöver vara det sanna och riktiga.

Men att det handlar om ett ursinnigt raseri är iaf glasklart. För vill man bara ha tyst på offret så slår man det inte sönder och samman.

Instämmer i vartenda ord, Silverko.

LW,s agerande är absolut inget försvar för gäringen om det ska vi vara lika glasklara som vår lagbok är. En del medlemmar har ytterst svårt att förstå att den gränsen alls finns. Vilket inskränker sig till att SD är sjuk i huvudet och ska in i fängelse. Som gör det hart omöjligt att ens närma sig vad som förevarit mordet.

LW,s roll är oumbärlig för oss som vill förstå vad som kan få ett "vanligt" par i en svensk villaidyll att slå ihjäl sin granne.
Personligen är jag nog mer intresserad av vad som fått mördaren att begå brottet som ger lagens strängaste straff än av vad jag är att se någon lagförd för mordet. Det misstolkats ideligen som försvar av mördaren liksom svartmålning och skuldbeläggning av offret av några synnerligen envisa snävtänkta medlemmar.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-10-03 kl. 19:00.
Citera
2019-10-03, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det här med det allmänna åtalet har jag undrat över ett antal gånger.
Även om LW inte ville medverka längre, vad är det som avgör att ärendet avslutas när LW drar tillbaka sin anmälan?

I det här falletfinns ju de sparade sms:en och mms:en. Om det lyder under allmänt åtal, varför kan man inte gå vidare?
I så fall kan man ju tvinga henne att lämna in bevisen? Och hon kan ju inte dra tillbaka sin anmälan?

Det känns som att det är något jag antingen inte fattar eller att det är något som inte stämmer här?

Tror att tidsaspekten spelar stor roll i såna här fall. De tar lång tid att utreda. De är inte högprioriterade. Fråga mig inte varför? Eller....gör det.
Citera
2019-10-03, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jag tycker det var SD:s fel att OM ? nu HD blev så ilsk som ni beskriver så BEROR det ju faktiskt på SD:s visande intresse för LW .
Hade han ägnat all sin tid åt sin fru och skitit i att introducera sina olika kvinnliga grannar för geosporten så hade inte HD behövt må så här dåligt !

Ja att gifta män visar intresse för andra kvinnor framför ögonen på sin fru, brukar oftast göra dom upprörda.
I första hand sin man, men även mot den andra kvinnan.

Därmed inte sagt att man kan ha andra intressen och umgås med andra kvinnor, men inte på tu man hand, inte var och varannan kväll.
Det är ju självklart för de flesta av oss, som har gränser.
Citera
2019-10-03, 19:18
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja du är för rolig du Rosa, dig vet man alltid var han har. Nej jag skulle nog inte räkna in dig bland de mest seriösa postarna. Det har varit för mycket konstigheter, motsägelser både i denna och andra trådar.

Du har påstått dig vara underbetald universitslärare, legitimerad psykolog, forskare inom psykologi (och använder just nu oss här på flasback i din forskning, som försöksdjur.) Jobbat inom CIA. Ändå visar du ofta en lågempatisk sida och dina kunskaper inom beteendevetenskap skulle jag säga är rudimentära.

Din påstådda 160 i IQ tycker jag tyvärr inte att vi ser mycket av i den tråden. (källa: (FB) Justice Anthony Kennedy drar sig tillbaka?)

Du kommer säkert att rapportera detta, men jag återger endast infomation som du själv postat. Och jag tycker att jag visar på hur trovärdiga dina påståenden är- vilket är av vikt i debatten och anknyter till din svar här ovan

Dig vet vi också var vi har här och i andra trådar. När du inte kan argumentera tillbaka som civiliserat folk börjar du med fulknep som personangrepp och falsk ryktesspridning
Citera
2019-10-03, 19:25
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Nej jag tror dom extrema hot och trakasserier LW sägs varit utsatt för är för att hon även via sms tog strid om att inte bli avvisad. Varför tror du sms vara en fredad zon för paret D?

Jag tror att den ofelbara LW när snedknullandet blev avslöjat hittade på det om hot och trakasserier till några nära för att om möjligt rädda ansiktet en aning. Samma påhittade hot och trakasserier som gav det tunnelseende som förstörde inledningen av utredningen. Vilket innebar att instruktionerna till NFC var att analysera söka SD,s och inte och inte HD ev, besuling på BO och BP. NFC analyserar efter instruktion och i dialog med utredningen . Nu är dock HD under lupp och analyserna görs nu skyndsamt. Något säger mig att HD kommer häktas igen.

Om inte du ger mig en troligare förklaring på hoten och trakasserierna så håller jag mig till den mest logiska.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-10-03 kl. 20:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in