Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Hur det än är så går man inte över gränsen och mördar en annan människa. Vad man än tycker om hen.
Själv har jag hela tiden varit tveksam till om det faktiskt är SD som mördade LW. Kan lika gärna vara HD. Eller ev både HD och SD tillsammans.
Så därför har jag själv reserverat mig i just frågan om vem som är mördaren hela tiden, men kan i mtt inre (t-sammans med info sen start) se scenariot framför mig där bakom planket. Vilket nödvändigtvis inte behöver vara det sanna och riktiga.
Men att det handlar om ett ursinnigt raseri är iaf glasklart. För vill man bara ha tyst på offret så slår man det inte sönder och samman.
Instämmer i vartenda ord, Silverko.
LW,s agerande är absolut inget försvar för gäringen om det ska vi vara lika glasklara som vår lagbok är. En del medlemmar har ytterst svårt att förstå att den gränsen alls finns. Vilket inskränker sig till att SD är sjuk i huvudet och ska in i fängelse. Som gör det hart omöjligt att ens närma sig vad som förevarit mordet.
LW,s roll är oumbärlig för oss som vill förstå vad som kan få ett "vanligt" par i en svensk villaidyll att slå ihjäl sin granne.
Personligen är jag nog mer intresserad av vad som fått mördaren att begå brottet som ger lagens strängaste straff än av vad jag är att se någon lagförd för mordet. Det misstolkats ideligen som försvar av mördaren liksom svartmålning och skuldbeläggning av offret av några synnerligen envisa snävtänkta medlemmar.