2019-10-03, 21:00
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Absolut. Håll dig till detta du. Men en fråga så här innan vi lämnar dig åt ditt öde. Rent hypotetiskt bara för att känna dig på pulsen om vad du tycker är okej och inte okej. Vad tycker du skulle vara illa utav SD att skicka till LW? ”Jag ska döda dig” vore det illa tex? Eller tex ”Träffar du någon annan så skall jag döda dig”. Vore det dumt eller helt okej? Eller kan du komma på något värre själv?
Absolut inte. Det vore tjänstefel av Tr att inte i första vevan häkta SD på sannolika om han framför såna hot. Jag förstår dock att dom av dig och Sh.Holmes framlagda hoten har påståtts innehålla dödshot då ni kallat dom grova.
Vad som får mig att misstro uppgiferna om grova hot och trakasserier är för:
1. Att inte TR tog notis av dom påstått grova hoten. ( T,o,m, extrema saker uttryckt av dig)
2. Att SD måste varit knäpp i huvudet om han trakasserade LW för att hon nobbat honom.
3. Att HD också är misstänkt för mordet.
4. Det är odiskutabelt så att det var LW som blev knäpp när hon blev avvisad.

Håller med dig om att HD gett LW hela skulden för vad som hänt.

Vad som är underligt är att anhöriga antingen inte kände LW alls (?) eller tror att dom hedrar henne genom att inte låtsas om dom sidor som gav mördaren motiv till mordet. Förklaringen kan också vara att LW levde parallella liv med vattentäta skott som dom som sägs stå henne nära inte förstod utom barnen som anade det. Nån i utredningen uttryckte det som att LW hade ett mycket stort umgänge eller något sådant,.

Man kan också tycka att dom troende skulle vurma lite mer med sanningen än gemene man men ack så jag bedrog mig. Läpparnas bekännelse är ett hyckleri som jag tycker genuint illa om.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-10-03 kl. 21:40.
Citera
2019-10-03, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Absolut inte. Det vore tjänstefel av Tr att inte i första vevan häkta SD på sannolika om han framför såna hot. Jag förstår dock att dom av dig och Sh.Holmes framlagda hoten har påståtts innehålla dödshot då ni kallat dom grova.
1. Att inte TR tog notis av dom grova hoten.
2. Att SD måste varit knäpp i huvudet om han trakasserade LW för att hon nobbat honom.
4. Det är diskutabelt så att det var LW som blev knäpp när gäller att bli avvisad.

Vad som är underligt är att anhöriga antingen inte kände LW alls (?) eller tror att dom hedrar henne genom att inte låtsas om dom sidor som gav mördaren motiv till mordet. Förklaringen kan också vara att LW levde parallella liv med vattentäta skott som dom som sägs stå henne nära inte förstod utom barnen som anade det. Nån i utredningen uttryckte det som att LW hade ett mycket stort umgänge eller något sådant,.

Man kan också tycka att dom troende skulle vurma lite mer med sanningen än gemene man men ack så jag bedrog mig. Läpparnas bekännelse är inte hyckleri som jag ärar.

Varför låtsats du här i tråden att du vet något?
Du har ingen aning om någonting, har aldrig träffat någon av de inbladade. Du vet ingenting.
Sanningen är att du njuter av att nedvärdera kvinnor i allmänhet och LW i synnerhet.
Citera
2019-10-03, 21:21
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Vägledd av dånande marschmusik närmar sig Yoda med bestämda kliv snabbt sitt mål:
https://www.youtube.com/watch?v=-bzWSJG93P8
Blandsvamp och Jedi-krafter lotsar honom fram till FTF:en som han med sitt tvåhövdade lasersvärd lyckosamt befriar från mörka krafter:
170908 https://coord.info/GLT3WHRT

Do. Or do not. There is no try.
https://www.youtube.com/watch?v=BQ4yd2W50No

Möjligen kan en gammal fil han tidigare hittat i anslutning till ett slagfält ha använts som mordvapen:
160720 https://coord.info/GLNQZEW1

Några av de många FTF-medaljer han belönats med För Tapperhet i Fält:
https://img.geocaching.com/track/log/large/3ce76fcd-ed47-47c3-89e2-fe1cb733d475.jpg
https://img.geocaching.com/track/log/large/434aac4d-58ee-4381-a3dd-b002b44e5eb1.jpg
https://img.geocaching.com/track/log/large/01e14b76-0925-4c1b-9699-b42a030e6ca3.jpg

Även om han försöker vara fyndig så avslöjar det nog han ser på sig själv, och vill bli sedd. Speciell. Utvald. One of a kind. Master.

”men eftersom jag (herr TD) har kallats Yoda i drygt 20 år tack vare mina Jedi-krafter, så var det ingen match att öppna. Ett par välriktade vispningar med det dubbelhövdade lasersvärdet bara och burken var snart befriad från den mörka sidans krafter.”

Undra var han fick Yoda ifrån. Nån yttre likhet? Isakn beskrivning av SD: ”Lurig, med ett milt leende på läpparna.”

Bilden med kniven kan väl även den ytligt uppfattas som ”skojig” men i ljuset av det våld LW lär ha utsatts för då lämnar det en lätt sur smak i munnen.

Summa summarum..han ter sig rätt barnslig och ytlig, herr Davidsson.

Isakns beskrivning av SD:”Många uppfattade nog honom som lite underfundig och ’skojig kille’. Hans sätt att skämta och prata om sig själv var liksom hysteriskt.”
Citera
2019-10-03, 21:28
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ja att gifta män visar intresse för andra kvinnor framför ögonen på sin fru, brukar oftast göra dom upprörda.
I första hand sin man, men även mot den andra kvinnan.

Därmed inte sagt att man kan ha andra intressen och umgås med andra kvinnor, men inte på tu man hand, inte var och varannan kväll.
Det är ju självklart för de flesta av oss, som har gränser.

Just precis ,OCH det här med att MAN DÖDAR INTE EN MEDMÄNNISKA ,är det absolut VIKTIGASTE utav allt ,jag kan inte hålla med om att : I KRIG OCH KÄRLEK ÄR ALLT TILLÅTET !

Nope ,det är det inte alls ,inte ens nere i hetlevrade passionslandet Italien ,där det faktiskt finns speciella lagar i mord som sker i affektion utav passionerad svartsjuka !

Allt som har att med att döda en annan person platsar INTE inom vanligt intelligent tänkande och empatiskt samhälle som vi alla strävar efter för att få allt att fungera känslomässigt mellan människor.

Det är snarare idioti och helt egoistiskt tänk utav förövaren som inte skall befinna i ett normalt funtat samhälle pga att denne person inte vet hur hyfs och fason gör en person till en bra medmänniska .

Jag skriver det igen ,att det finns polisiär hjälp med att ha besöksförbud tom vissa meter ifrån en person så den slipper ha med den andre att göra så det skulle gärningsmannen bett om ,det ÄR normalt gott beteende .INTE att gå och döda någon bara för att man blir ilsk ....

Och istället för att slå en tallrik i huvudet på LW så hade HD kunnat ringa polisen i det läget .

Tycker nog att tallriksmodellen ,där går redan gränsen för vanligt beteende...
Senast redigerad av landbandy 2019-10-03 kl. 21:44.
Citera
2019-10-03, 21:31
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Nej, SD befann sig i krig; såg fiender i varje hörn, bakom varje plank. Cacherna sågs som oapterade bomber och granater som inte fick hamna i fiendens händer; markcacherna var minor han med van hand apterade, även om det kunde bli lite blod på armarna. Fallfärdiga bryggor som han passerade var sprängda broar; han fruktade när som helst ett nytt helikopteranfall.
Tack för underhållande läsning; vilket driv och vilken inlevelse! Du lyckas med konststycket att skickligt identifiera och komprimera små egenheter, lustigheter och hobbies för att skruva upp dessa några snäpp och utforma en humoristisk berättelse. - Och HD fick också vara med på ett hörn som livräddare; snyggt!
Citat:
/.../
https://coord.info/GLJYHEEE
Burkbesatt som han är kan han alltid hitta en lucka i sin vardag för att få förbättra sin statistik; en extremt utpräglad tävlingsmänniska och manisk till förbannelse: "Men efter som det tar 10-15 minuter att sno ihop läckerheterna och bara 6 minuter att köra så fanns ett fönster på 4-9 minuter att hitta en burk." I sin iver att hitta fram till burken trillar han nerför kullen och konstaterar nöjt: "Men det var värt det!"

- Var det de orden han intalade sig själv när han adrenalinstinn, raglade ut mot slänten och motorvägen efter sin besinningslösa gärning: "Men det var värt det!"?
Citera
2019-10-03, 21:37
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Tack för underhållande läsning; vilket driv och vilken inlevelse! Du lyckas med konststycket att skickligt identifiera och komprimera små egenheter, lustigheter och hobbies för att skruva upp dessa några snäpp och utforma en humoristisk berättelse. - Och HD fick också vara med på ett hörn som livräddare; snyggt!

Burkbesatt som han är kan han alltid hitta en lucka i sin vardag för att få förbättra sin statistik; en extremt utpräglad tävlingsmänniska och manisk till förbannelse: "Men efter som det tar 10-15 minuter att sno ihop läckerheterna och bara 6 minuter att köra så fanns ett fönster på 4-9 minuter att hitta en burk." I sin iver att hitta fram till burken trillar han nerför kullen och konstaterar nöjt: "Men det var värt det!"

- Var det de orden han intalade sig själv när han adrenalinstinn, raglade ut mot slänten och motorvägen efter sin besinningslösa gärning: "Men det var värt det!"?

Varför utbildade han sig inte till Fallskärmsjägare istället ?Han med sitt flygcert. och all inlevelse ?
Då faller man ju lite längre och får eurofi i kroppen ,har jag hört ,när man landar !?
Då hade han kanske tillräckligt med glatt humör för att slippa dräpa LW ?
Senast redigerad av landbandy 2019-10-03 kl. 21:40.
Citera
2019-10-03, 21:37
Medlem
Citat:
1. Att inte TR tog notis av dom påstått grova hoten. ( T,o,m, extrema saker uttryckt av dig)
4. Det är diskutabelt så att det var LW som blev knäpp när gäller att bli avvisad.

Man kan också tycka att dom troende skulle vurma lite mer med sanningen än gemene man men ack så jag bedrog mig. Läpparnas bekännelse är ett hyckleri som jag tycker genuint illa om.

Ja lite som en sinnessjuk människa. Eller klara psykopatiska drag som någon uttryckte det. Vore ju helt sjukt om det hade varit så.
Citera
2019-10-03, 21:38
Medlem
landbandys avatar
Det bästa hade varit att SD och HD rett ut sitt förhållande sinsimellan ,att SD förklarat för HD att han behövde fler kvinnor att ligga med och att då HD kunde få välja bort honom utifrån att det är ju inget kul liv för henne .

Men sen skrivs det om att hon gått med på det som han pysslade med ?
Då undrar man ju varför han höll det hemligt ?
Eller var det så enkelt att det man inget vet om ,typ VEM han låg med ,då gick det bra ?
När sen LW talade om att det var henne att strulade med ,så blev det alldeles för mycket för HD ?
Kan det varit så det var ?
Senast redigerad av landbandy 2019-10-03 kl. 21:59.
Citera
2019-10-03, 21:50
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Varför låtsats du här i tråden att du vet något?
Du har ingen aning om någonting, har aldrig träffat någon av de inbladade. Du vet ingenting.
Sanningen är att du njuter av att nedvärdera kvinnor i allmänhet och LW i synnerhet.

Han har dock rätt. Man behöver inte ha träffat någon av de inblandade eller känna dem personligen, för att veta hur polis och rättsväsendet bedömer hot och ofredande. Och därav kan man göra vissa antaganden (om LW aldrig anmält något som kan anses innefatta ett hot).
Citera
2019-10-03, 21:54
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Varför utbildade han sig inte till Fallskärmsjägare istället ?Han med sitt flygcert. och all inlevelse ?
Då faller man ju lite längre och får eurofi i kroppen ,har jag hört ,när man landar !?
Då hade han kanske tillräckligt med glatt humör för att slippa dräpa LW ?
Det ligger något i din tankegång här; dessvärre är han troligtvis utrustad med ett annorlunda känsloliv än gemene man, om han har utfört gärningen.
Citera
2019-10-03, 21:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ett PM.
Citat:
Den senare delen av 2016 kunde LW under inga omständigheter låta omvärlden veta att hon hade/haft en relation med SD. Det fanns skäl till detta. Hon behövde upprätta en bra relation på annat håll och hade viktiga ögon på sig gällande detta.

Jag tar för givet att hon meddelade SD att deras relation nu var över alt satt på paus. SD stod i färd att lämna HD men fick nu kalla handen av LW, som trots detta ville fortsätta att träffa honom sporadiskt men i ännu mer hemlighet. I det här läget kan SD då ha meddelat LW att han kommer gå ut med deras relation och att han kunde bevisa denna genom sms dem emellan. DET kan ha varit orsak till det som blev den första anmälan.

SD inser att LW menar allvar och backar tillbaka till egna hemmet och allt som finns däri. Deras kärleksrelation är egentligen över i och med detta även om de tu fortsätter att ses då och då.

Båda två dras till varandra på en numera sjukligt sätt men LW är den som trots sina egna beslut om avslut vill testa sin dragningskraft gång på gång och plötsligt säger SD stopp. Han vill inte mer. Om det är för att visa sin makt eller om det handlar om att han nyktrat till kan jag inte svara på. Här ungefär kommer polisanmälan om misshandeln i bilen.

Eftersom LWs barn fanns i hemmet den där januarinatten 2017, då hon ringde efter polisen, så går ett meddelande direkt till sociala myndigheter. Det görs alltid när man anmäler ett våldsbrott och barn finns med i bilden. Barnen blir sedan intervjuade av soc. Om SDs barn utsätts för samma intervjuer kan jag inte svara på men det är väl högst troligt.

Dessa barnintervjuer ska ske skyndsamt och gärna inom en vecka. Så förmodligen visste alla barn samt deras pappa UW att den sk bilincidenten hade hänt. Hon försöker återta anmälan men det går ju inte sett till brottets karaktär. Det är här LW får problem, tror jag. För nu finns det en stor risk att hela hennes mindre smickrande val i livet kommer upp till ytan och det får inte hända.

Den LW jag kände var fullkomligt felfri i sina egna ögon. Kan det vara så illa att LW här skapar en väv av lögner enkomt för att skydda sitt eget anseende? Isfall är det en katastrof för många inblandade människor. Kan allt "det finns mer" vara skapat av LW själv???

OM SDs och HDs barn också blev intervjuade av socialtjänsten så förstår jag mer än väl att LW ville prata med HD. Slut citat.

Det finns en del fog för att mycket av denna initierade text kommer bekräftas i FUP

Ok, vad säger din källa om bilincidenten?
Den som vi nu har sett dig veta i inlägg efter inlägg hur det gick till.
Du kan skippa lagarna denna gång
Citera
2019-10-03, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
I början av tråden läste jag om det. Torde ha varit SD själv som sa det efter det första förhöret 15/5-18.

Ja, har också läst det i tråden. Att någon postare har uppgett att han sa så. Förstår alltså att det handlar om något som SD skulle ha sagt.
Men menar att det således är en sekundär (som bäst) uppgift och att den därför bör hanteras som en sådan.
Med några skopor Jozo. Och ej som fastslagen fakta.

Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nej det vet vi inte, meningarna kan vara tagna ur sitt sammanhang vilket jag påtalat i några inlägg, bryt ut vissa meningar ur sitt sammanhang så kan ju vad fan som helst bli riktigt giftigt.

Ja, kan bara instämma. När åkl ska stämma SD så får vi kanske veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in