2019-10-03, 19:35
Medlem
Bara att säga så här: "De har inget på mig "och" de kommer aldrig kunna lösa mordet" visar att SD är skyldig på något sätt.

Är man oskyldig uttrycker man sig inte på det sättet
öht.

Det vittnar om en oerhörd arrogans och självbelåtenhet/narcissism i mina ögon. Man skulle kunna tro att allt i livet är en lek för SD - liksom det jäkla geo-fnattandet hela tiden. Var kommer de 2 barnen in i livet hos paret Davidsson, tro?

Usch vilken jobbig människa!
Senast redigerad av zilvereko 2019-10-03 kl. 19:37.
Citera
2019-10-03, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Bara att säga så här: "De har inget på mig "och" de kommer aldrig kunna lösa mordet" visar att SD är skyldig på något sätt.

Är man oskyldig uttrycker man sig inte på det sättet
öht.

Det vittnar om en oerhörd arrogans och självbelåtenhet/narcissism i mina ögon. //

Kan hålla med om att såna formuleringar indirekt låter lite "skyldiga"; ung som att "eftersom ni inte kan bevisa nåt så är jag oskyldig".
Men vet vi att SD har sagt så som du påtalar? Det är väl bara en uppgift från en av 'insynarna'.
Citera
2019-10-03, 19:45
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
/.../ LW,s roll är oumbärlig för oss som vill förstå vad som kan få ett "vanligt" par i en svensk villaidyll att slå ihjäl sin granne.
Personligen är jag nog mer intresserad av vad som fått mördaren att begå brottet som ger lagens strängaste straff än av vad jag är att se någon lagförd för mordet. Det misstolkats ideligen som försvar av mördaren liksom svartmålning och skuldbeläggning av offret av några synnerligen envisa snävtänkta medlemmar.
Vägledd av dånande marschmusik närmar sig Yoda med bestämda kliv snabbt sitt mål:
https://www.youtube.com/watch?v=-bzWSJG93P8
Blandsvamp och Jedi-krafter lotsar honom fram till FTF:en som han med sitt tvåhövdade lasersvärd lyckosamt befriar från mörka krafter:
170908 https://coord.info/GLT3WHRT

Do. Or do not. There is no try.
https://www.youtube.com/watch?v=BQ4yd2W50No

Möjligen kan en gammal fil han tidigare hittat i anslutning till ett slagfält ha använts som mordvapen:
160720 https://coord.info/GLNQZEW1

Några av de många FTF-medaljer han belönats med För Tapperhet i Fält:
https://img.geocaching.com/track/log/large/3ce76fcd-ed47-47c3-89e2-fe1cb733d475.jpg
https://img.geocaching.com/track/log/large/434aac4d-58ee-4381-a3dd-b002b44e5eb1.jpg
https://img.geocaching.com/track/log/large/01e14b76-0925-4c1b-9699-b42a030e6ca3.jpg
Citera
2019-10-03, 19:50
Medlem
Citat:
Nej jag tror dom extrema hot och trakasserier LW sägs varit utsatt för är för att hon även via sms tog strid om att inte bli avvisad. Varför tror du sms vara en fredad zon för paret D?

Jag tror att den ofelbara LW när snedknullandet blev avslöjat hittade på det om hot och trakasserier till några nära för att om möjligt rädda ansiktet en aning. Samma påhittade hot och trakasserier som gav det tunnelseende som förstörde inledningen av utredningen. Vilket innebar att instruktionerna till NFC var att analysera söka SD,s och inte och inte HD ev, besuling på BO och BP. NFC analyserar efter instruktion och i dialog med utredningen . Nu är dock HD under lupp och analyserna görs nu skyndsamt. Något säger mig att HD kommer häktas igen.

Om inte du ger mig en troligare förklaring på hoten och trakasserierna så håller jag mig till den mest logiska.

Absolut. Håll dig till detta du. Men en fråga så här innan vi lämnar dig åt ditt öde. Rent hypotetiskt bara för att känna dig på pulsen om vad du tycker är okej och inte okej. Vad tycker du skulle vara illa utav SD att skicka till LW? ”Jag ska döda dig” vore det illa tex? Eller tex ”Träffar du någon annan så skall jag döda dig”. Vore det dumt eller helt okej? Eller kan du komma på något värre själv?
Citera
2019-10-03, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Kan hålla med om att såna formuleringar indirekt låter lite "skyldiga"; ung som att "eftersom ni inte kan bevisa nåt så är jag oskyldig".
Men vet vi att SD har sagt så som du påtalar? Det är väl bara en uppgift från en av 'insynarna'.

I början av tråden läste jag om det. Torde ha varit SD själv som sa det efter det första förhöret 15/5-18.
Citera
2019-10-03, 19:53
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar

Nej det vet vi inte, meningarna kan vara tagna ur sitt sammanhang vilket jag påtalat i några inlägg, bryt ut vissa meningar ur sitt sammanhang så kan ju vad fan som helst bli riktigt giftigt.
Citera
2019-10-03, 20:14
Medlem
Citat:
Instämmer i vartenda ord, Silverko.

LW,s agerande är absolut inget försvar för gäringen om det ska vi vara lika glasklara som vår lagbok är. En del medlemmar har ytterst svårt att förstå att den gränsen alls finns. Vilket inskränker sig till att SD är sjuk i huvudet och ska in i fängelse. Som gör det hart omöjligt att ens närma sig vad som förevarit mordet.

LW,s roll är oumbärlig för oss som vill förstå vad som kan få ett "vanligt" par i en svensk villaidyll att slå ihjäl sin granne.
Personligen är jag nog mer intresserad av vad som fått mördaren att begå brottet som ger lagens strängaste straff än av vad jag är att se någon lagförd för mordet. Det misstolkats ideligen som försvar av mördaren liksom svartmålning och skuldbeläggning av offret av några synnerligen envisa snävtänkta medlemmar.
Ja,vad är motivet till detta hemska..Det är det som är intressant
Citera
2019-10-03, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Absolut. Håll dig till detta du. Men en fråga så här innan vi lämnar dig åt ditt öde. Rent hypotetiskt bara för att känna dig på pulsen om vad du tycker är okej och inte okej. Vad tycker du skulle vara illa utav SD att skicka till LW? ”Jag ska döda dig” vore det illa tex? Eller tex ”Träffar du någon annan så skall jag döda dig”. Vore det dumt eller helt okej? Eller kan du komma på något värre själv?

Jag tar mig friheten att svara även om du tycks adressera någon annan. Min fetning ovan.
Inget av dina exempel kan ha skickats från SD till LW via sms. Skulle smsen ha innehållit dina exempel så hade man inte funderat på termen ofredande. Dina exempel innehåller direkta hot och det är här ni går vilse, ni som ofta vill förvanska vad den första och återtagna anmälan handlade om. Ni försöker gång på gång få det eventuella ofredandet till något mycket större än polisen ens funderade på.

Den som fysiskt antastar någon annan eller utsätter någon annan för störande kontakter eller annat hänsynslöst agerande döms, om gärningen är ägnad att kränka den utsattes frid på ett kännbart sätt, för ofredande till böter eller fängelse i högst ett år.

Viktigt att notera är att polisen alltid råder drabbade till att blockera det nummer som ofredar.
Citera
2019-10-03, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag tar mig friheten att svara även om du tycks adressera någon annan. Min fetning ovan.
Inget av dina exempel kan ha skickats från SD till LW via sms. Skulle smsen ha innehållit dina exempel så hade man inte funderat på termen ofredande. Dina exempel innehåller direkta hot och det är här ni går vilse, ni som ofta vill förvanska vad den första och återtagna anmälan handlade om. Ni försöker gång på gång få det eventuella ofredandet till något mycket större än polisen ens funderade på.

Den som fysiskt antastar någon annan eller utsätter någon annan för störande kontakter eller annat hänsynslöst agerande döms, om gärningen är ägnad att kränka den utsattes frid på ett kännbart sätt, för ofredande till böter eller fängelse i högst ett år.

Viktigt att notera är att polisen alltid råder drabbade till att blockera det nummer som ofredar.
Instämmer.
"Döda" är ju olaga hot
Citera
2019-10-03, 20:42
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Instämmer.
"Döda" är ju olaga hot

Ja, det hade rubricerats som hot då.

SD kontaktade kanske Lena konstant i tid och otid, t.ex. när hon ville sova på natten eller var på arbetet. Kan det vara sådant som klassades som ofredande?
Citera
2019-10-03, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz

Du missar hela poängen. Läs inlägget en gång till är mitt råd. Det var ett hypotetiskt exempel. Men svara gärna på frågan du också nu när du ändå trängt in foten som en oinbjuden gäst.
Citera
2019-10-03, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Du missar hela poängen. Läs inlägget en gång till är mitt råd. Det var ett hypotetiskt exempel. Men svara gärna på frågan du också nu när du ändå trängt in foten som en oinbjuden gäst.

Jag ber om ursäkt, hade ingen aning om att man var tvungen att bli inbjuden för att svara på inlägg i ett diskussionsforum.

Här kommer mina svar på dina frågor: "Jag ska döda dig" är mer än illa, det är ett hot. ”Träffar du någon annan så skall jag döda dig” är varken dumt eller okej, det är olagligt. Din sista fråga om jag kan komma på något värre själv får jag nog passa på. Jag har inte fantasi nog för det.

Känns det inte skönt på något sätt att förstå att MGM aldrig sände sms som dina exempel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in